Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکری بلوچ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد چابهار برای کمک به رونق کسب وکار خرد و توجه به اشتغال افراد بومی و به ویژه زنان سرپرست خانوار دوخت کیسه های برنج را به آنان محول کرده است.
وی افزود:در مجموع 25 مجوز در زمینه فرآوری و بسته بندی برنج در منطقه آزاد چابهار با ظرفیت تولید و عرضه سالانه 500 هزار تن صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: از ابتدای تاسیس سازمان منطقه آزاد چابهار سه هزار و 168 شرکت داخلی و خارجی ثبت شده است که توانسته اند 13 هزار و 600 شغل ایجاد کنند.
وی افزود: منطقه آزاد چابهار با هدف ایجاد و تثبیت فضای اطمینان بخش برای فعالان اقتصادی و تلاش در زمینه ایجاد امکانات و تسهیلات و اجرای قوانین سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای واحدهای مختلف تولیدی شروع بکار کرده است.
مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه سالانه بیش از 2 میلیون تن برنج هندی وارد کشور می شود، خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار با برنامه ‌ریزی ‌های لازم، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در زمینه واردات برنج قهوه ای از پاکستان و فرآوری می تواند نقش مهمی برای تامین برنج کشور ایفا کند.
بلوچ گفت: راه ‌اندازی شهرک برنج در منطقه آزاد چابهار صرفه‌ جویی ارزی و اشتغال ‌زایی را در پی خواهد داشت ومنجر به کاهش قیمت تمام‌ شده برنج خواهد شد و حتی توان صادرات مجدد برنج پس از فرآوری به کشور پاکستان را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: چابهار با راه اندازی صنایع بسته بندی برنج در حال تبدیل شدن به قطب تولید و توزیع برنج در کشور است.
وی تصریح کرد: شرکت های سرمایه گذاری شامل 2 هزار و 814 شرکت داخلی و 354 شرکت خارجی توانسته اند از سال 1381 تاکنون 160 تریلیون ریال سرمایه گذاری اظهاری داخلی انجام دهند که هم اینک 11 تریلیون ریال آن محقق شده است.
وی بیان کرد: همچنین در بخش ثبت 354 شرکت خارجی 770 میلیون دلار سرمایه گذاری اظهاری خارجی از سال 1382 تاکنون در سطح منطقه آزاد چابهار انجام شده که هم اینک 53 میلیون دلار آن محقق شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم

نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان در گفت‌وگویی به تبیین آخرین وضعیت روابط تهران- کابل پرداخت.

به گزارش ایسنا، حسن کاظمی قمی در خصوص توجه خاص افغان‌ها به چابهار گفت: سیاست ما این بوده حوزه مکران و چابهار توسعه پیدا کند و برنامه‌های توسعه‌ای را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که در منطقه چابهار و مکران صورت می‌گیرد مسئله احداث فرودگاه بزرگ بین‌المللی است. ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی در منطقه چابهار هستیم.

کاظمی قمی در  گفت‌وگو با ایراف در خصوص حق‌آبه ایران و رویکرد نمایندگی ایران در مورد واکنش‌های دولت سرپرست افغانستان در این موضوع اشاره کرد: آنچه دارالحکومه انجام می‌دهد، برآمده از تصمیمی است که در دارالخلافه در قندهار گرفته می‌شود. رهبری طالبان اعلام کرد در چارچوب معاهده ۱۳۵۱ باید حق آب مردم ایران را بدهند و حکم حکومتی داد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد روش برخورد ایران با طالبان تصریح کرد: در دوران حکمرانان جدید در افغانستان از مسیر اقدامات دیپلماتیک و سایر اقدامات حرکت می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در خصوص خط راه‌آهن چابهار به افغانستان گفت: مسیر کریدور ترانزیت ایران-افغانستان، چین را به آب‌های آزاد و قاره اروپا و آفریقا وصل می‌کند. در چارچوب طرح یک راه یک کمربند، الان چینی‌ها دنبال می‌کنند، کریدور ایران-افغانستان مفهوم دارد.

وی اشاره کرد: احتمالاً نشست‌های سه جانبه‌ای را میان ایران-افغانستان-چین برگزار خواهیم کرد. کشورهای دیگر منطقه هم از این کریدور استقبال کرده‌اند. ثبات و امنیت منطقه در گرو ثبات و امنیت افغانستان است.

کاظمی قمی در پایان گفت: افغانستان مسیر دستیابی‌اش به آب‌های آزاد از ایران کوتاه‌ترین و امن‌ترین حتی اقتصادی‌ترین است. با توجه به شرایطی که امروز به ویژه با بحران اوکراین بوجود آمده، مسئله کریدورهای ترانزیت منطقه‌ای معنای جدی‌تری به خودش گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟