Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو با بیان اینکه ۷۰ تا ۸۰ ذرات معلق آلاینده کلان‌شهرها متعلق به خودروهاست، گفت: معاینه فنی می‌تواند بخش مهمی از مشکل آلودگی هوا را رفع کند.

عباس مجیدی نژاد درباره وضعیت آلودگی هوای کلان‌شهرها و حتی برخی شهرهای کوچک در روزهای اخیر و ارتباط آن با موضوع معاینه‌فنی خودروها گفت: عارضه‌ای که در ساختار مراکز معاینه فنی وجود دارد، نبود قانون شفاف و در پی آن نبود آیین‌نامه جامعی است که بتواند نیاز جامعه را برآورد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی مراکز معاینه‌فنی خودرو فلسفه وجودی مراکز معاینه فنی خودرو را کاهش آلودگی هوا و حل مشکلات زیست‌محیطی و ایمنی خودروها و کاهش تصادفات عنوان و تأکید کرد: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد ذرات معلق در هوای کلان‌شهرها ناشی از وسایل نقلیه است. مراکز معاینه فنی تنها مرجع برای بازرسی خودروها بوده و ارزش‌افزوده آن‌ها در کاهش مصرف سوخت و درنتیجه این ذرات آلاینده است.

مجیدی نژاد عمر مراکز معاینه فنی بخش خصوصی را ۱۳ سال (آغاز فعالیت از سال ۸۳) و آن را صنعتی نوپا اعلام کرد و گفت: تحلیل و ارزیابی این سیزده سال عمر مراکز معاینه فنی خودرو ضروری به نظر می‌رسد و شاهد تغییرات اساسی در جهت رشد کیفی این مراکز نبوده‌ایم.

به گفته رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو، با کاهش مصرف سوخت نیز از بخش دیگری از هزینه‌های مازاد جلوگیری به عمل خواهد آمد. چراکه بر اساس آمار، هزینه تصادفات در کشور حدود ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی است.

پیش‌ازاین سید نواب حسینی منش قائم‌مقام ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران از افزایش دو برابری نرخ جریمه در این بخش خبر داده و با تأکید بر اینکه به‌هیچ‌وجه بحث درآمدزایی مدنظر نیست، گفته بود: مبلغ جریمه به‌منظور جلوگیری از ورود خودروهای فاقد معاینه فنی از 20 به 40 هزار تومان در هر بار وارد شدن به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد، افزایش یافت.

و همچنین سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران گفته بود: خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، روزی 50 هزار تومان جریمه می‌شوند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین‌بار مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی مکانیزه را در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم.

سیدعلی عبدالهی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در جلسه‌ای که میزبان مدیران عامل سازمان‌های حمل‌ونقل بار کلان‌شهرها هستیم، کارگروه ویژه بار را برگزار می‌کنیم که در آن دغدغه کلان‌شهرها و رانندگان در حوزه حمل‌ونقل بار درون شهری مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه اختصاص سوخت به این ناوگان است، افزود: به‌تازگی با کاهش سهمیه سوخت ناوگان باری دچار چالش‌هایی در حوزه حمل‌ونقل بار درون شهری شدیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مصوبات اصلی که امروز به تصویب خواهد رسید و به جد پیگیر آن هستیم و خبر بسیار خوشی برای رانندگان است، تثبیت اختصاص سوخت گازوئیل برای ناوگان دیزلی درون‌شهری است، همینطور در حوزه هوشمندسازی امروز اولین سامانه متحرک ثبت تخلف هوشمند ناوگان درون‌شهری (خودروهای پژو ۲۰۶) را با حضور فرمانده راهور فراجا افتتاح کردیم.

عبدالهی با بیان اینکه در حوزه کنترل ناوگان بار به‌صورت هوشمند، ساماندهی و مدیریت و روان‌سازی ترافیک انجام می‌شود، گفت: خودروهای باری با مقیاس بزرگ است و تردد آن‌ها در شهر ترافیک ایجاد می‌کند که با راه‌اندازی این سامانه به روان‌سازی ترافیک در معابر شهری کمک شایانی می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدام جدید در روند معاینه فنی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی مکانیزه را در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم که امیدوارم در آینده نزدیک سایر کلان‌شهرها نیز از آن استفاده کنند.

کد خبر 749693

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی