Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دوازدهمین روز از دی ماه 1396 با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم ترین آنها می‌توان به اعترافات تکان دهنده "لیلا بوشهری" از نحوه انتخاب بازیگران در سینما اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، دوازدهمین روز از دی ماه 1396 با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم ترین آنها می‌توان به اعترافات تکان دهنده "لیلا بوشهری" از نحوه انتخاب بازیگران در سینما اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیشنهادات بازیگری برای بازیگران سرمایه دار از وجود پیشنهادات بسیار برای بازیگرانی خبر داد که متاهل نیستند.

انتخاب گال گدوت بازیگر سینمای هالیوود نیز دیگر خبر مهم در عرصه سینمای جهان بود. این بازیگر سینما به خاطر بازی در دو فیلم "زن شگفت انگیز" و "جوخه انتحار" توانست به این مهم دست پیدا کند.

 

 ارسال مجدد هالیوودی ها به شورای پروانه ساخت/نمایش میرمحنا در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه می‌رود

سیروس کهوری نژاد بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره آخرین روند تولید "هالیوودی ها" گفت: با توجه به این که اثر حامد کلاهداری با یک سری اصلاحات روبه رو شد مجددا برای دریافت پروانه ساخت به شورا فرستاده شد و هنوز در مرحله بررسی است.

وی افزود: برای بازی در هالیوودی ها با برخی بازیگران صحبت شده است که عطیه غبیشاوی، آشا محرابی و اکبر عبدی  قرار است در این اثر حضور پیدا کنند.

این بازیگر درباره شروع تولید "هالیوودی ها" اظهار کرد: هنوز به من خبر ندادند که تولید این اثر از چه روزی شروع می شود. قرار بود روز شروع فیلمبرداری به من اطلاع داده شود اما دو هفته ای است که هیچ خبری نشده است.

کهوری نژاد درباره حضور خود در اثر یا آثار نمایشی گفت: برای بازی پیشنهاداتی به من شده اما قطعی نیست چون فیلمنامه های پیشنهادی یا در مرحله نگارش و یا در مرحله اصلاح قرار دارند. یک سریال و یک فیلم برای سینمای هنر و تجربه پیشنهاد شده است که قطعی نیستند.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

 

خبرنگاران دستهای پشت پرده سینما را رو کنند/جشنواره فیلم فجر تنها دو ماه تب و تاب دارد

کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان با اشاره به مشکلات به وجود آمده در جشنواره فیلم فجر سال گذشته گفت: سال گذشته انتقادات بسیاری به نحوه داوری های جشنواره فیلم فجر شد و اکثر منتقدین و خبرنگاران از اسامی اعلام شده شگفت زده شدند اما آیا کارشناسی درستی بعد از جشنواره صورت گرفت؟ آیا کسی طی یکسال گذشته به آسیب شناسی جشنواره فجر پرداخته است؟.

وی در همین راستا افزود: متاسفانه جشنواره فیلم فجر تنها دو ماه تب و تاب دارد و بعد از آن همه چیز فراموش می شود و هیچ تلاشی برای رفع مشکلات سال گذشته انجام نمی گیرد. فجر متاسفانه نگاه بلند مدت نداشته و مقطعی برگزار می شود و هر ساله تمام برنامه‌شان تغییر پیدا می کند.

بازیگر سریال زیر تیغ با تاکید بر تاثیر بیشتر خبرنگاران در نقد جشنواره ادامه داد: اعتقاد دارم که خبرنگاران و منتقدین باید ریزبینانه‌تر و با جسارت بیشتری دستهای پشت پرده و سیاست های اشتباه سینما را رو کنند. باورتان نمی شود یک تصمیم غلط ممکن است تمام زندگی یک هنرمند را نابود کند پس چطور برخی اوقات در جشنواره برخی اتفاقات عجیب می افتد و انتخاب ها همه را متعجب می کند. شاید جایزه فجر برای یک هنرمند بسیاری از اتفاقات و آینده اش را تغییر دهد. تغییری که گاهاً به ناحق از وی گرفته می شود.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

رقابت آثار مستند مهمترین دستاورد جشنواره فجر سی و ششم/حضور ده فیلم با موضوع مقاومت و دفاع مقدس

ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره آثار حاضر در جشنواره سی و ششم فیلم فجر گفت: در بخش مسابقه سینمای ایران 22 فیلم حضور دارند که از این بین حدود 6 فیلم در حوزه دفاع مقدس است.

وی در خصوص حضور فیلم هایی با موضوع مقاومت در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر افزود: در این دوره 4 فیلم نیز با موضوع مقاومت حضور دارند که اتفاقات سوریه و داعش را به تصویر می کشند که با این جمع بندی می توان گفت نیمی از فیلم های جشنواره سی و ششم در موضوع مقاومت و دفاع مقدس هستند که این مسئله خود در ده سال گذشته بی سابقه بوده است.

دبیر جشنواره سی وششم فیلم فجر درباره دیگر آثار و ژانرها در جشنواره سی و ششم اظهار کرد: فیلم های اجتماعی که در این دوره حضور دارند بسیار خوب و امیدوار کننده هستند و فیلم های های کمدی جشنواره امسال سطح قابل قبولی دارند.

داروغه زاده با اشاره به بخش های جدید در جشنواره امسال توضیح داد: حضور آثار مستند برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر دستاورد مهم این دوره از مهم ترین رویداد فرهنگی کشور است که از این بین 2 فیلم سینمایی "بانو قدس ایران" به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی و تهیه ‏کنندگی مؤسسه فرهنگی عروج و "زنانی با گوشواره‌‌های باروتی" به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه ‏کنندگی مرتضی شعبانی امکان رقابت با سایر فیلم های سینمایی را پیدا می کنند و برای مردم و رسانه ها مانند سایر فیلم ها اکران می شوند.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.


گال گدوت پول‌سازترین بازیگر زن جهان در سال 2017 شد+عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، گال گدوت بازیگر زن سینمای هالیوود توانست به عنوان پول سازترین بازیگر زن سینمای جهان در سال 2017 شناخته شود.

وی طی سال جاری در فیلم های مختلفی به ایفای نقش پرداخت ولی این لقب پولساز بودن را مدیون بازی در نقش "زن شگفت انگیز" است. وی این شخصیت را در دو فیلم سال 2017 بازی کرد و موفقیت های فراوانی به دست آورد.

گدوت توانسته برای بازی در دو فیلم "زن شگفت انگیز" و "لیگ عدالت" فروش جهانی معادل 1.4 میلیارد دلار را به خود اختصاص دهد که در نوع خود رکورد شگفت انگیزی محسوب می شود.

لیگ عدالت پنجمین فیلم در مجموعه فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی کامیکس به کارگردانی "زک اسنایدر" و نویسندگی "کریس تریو" است.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

بازیگران زن متاهل در سینمای ایران هیچ پیشنهادی برای کار ندارند/همه چیز در سینمای ایران پول است و پول

لیلا بوشهری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در خصوص فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی بازی در فیلم سینمایی با موضوع کودکان را به کارگردانی "علی پویان" به پایان رسانده ام اما این روزها بیشتر به فکر این هستم که خودم وارد عرصه کارگردانی و ساخت اثر شوم. پیش از این سابقه کارگردانی تئاتر را داشته ام اما این نخستین تجربه تصویری من خواهد بود.

وی در رابطه با کم کاری خود در سینما افزود: این روزها وضعیت بازیگری در سینما اصلاً خوب نیست و هر شخصی که پول داشته باشد به هر چه که می‌خواهد می رسد. بارها به من پیشنهاد بازی داده شده و وقتی به دفتر سینمایی می‌روم می‌گویند چقدر پول داری. این روزها شما بدون حتی اندکی تجربه می‌توانید با فراهم آوردن پول نقش اول را بازی کنید.

بازیگر فیلم "بچه‌های جسور" با اشاره به لابی بازی در سینما تاکید کرد: روابط در سینمای ایران بیداد می‌کند. شما باید برای حضور مداوم رابطه داشته باشید و اگر نه سالها باید در انتظار پیشنهادات خوب بمانید. وضعیت سینما سالهاست که این چنین شده و کاری نمی توان کرد اما من همیشه گلیم خود را از آب بیرون کشیده ام.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پوران درخشنده، مهدی سجاده‌چی، محمود اربابی، رضا حیدرنژاد، مهدی احمدی، هومان فاضل، علی مؤذنی، مصطفی رستگاری، محمد باقر قهرمانی و حجت الاسلام و المسلمین حسین رحیم‌زاده ده نفر عضو هیئت انتخاب این رویداد استارت آپی هستند که قرار است آثار منتخب آنرا تعیین کنند.

در معرفی فعالیت‌های هنری این افراد چنین آمده است:


پوران درخشنده:
فیلمساز، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان ایرانی متولد کرمانشاه است که از سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را آغاز نمود و در دانشگاه صدا و سیما با گرایش کارگردانی تحصیل کرد. از نمونه آثار او می‌توان به پرنده کوچک خوشبختی، زیر سقف دودی، بچه‌های ابدی و شمعی در باد اشاره کرد.

مهدی سجاده‌چی:
فیلمنامه‌نویسِ سینما و تلویزیون، متولد تهران در سال ۱۳۴۰ است. وی کار فیلمنامه نویسی در سینما را از سال ۱۳۶۸ با «پاتال و آرزو‌های کوچک» با همکاری «مسعود کرامتی» آغاز کرد و در ادامه فیلمنامه آثار دیگری همچون سوفی و دیوانه، روز سوم، قاعده بازی و هفت سنگ را نیز نوشت. سجاده‌چی در حال حاضر رئیس کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران است.

محمود اربابی:
مدرس دانشگاه و نویسنده سینما و تلویزیون است. از مهم‌ترین آثار او فیلم زندگی با چشمان بسته و فیلم حکایت عاشقی است.

رضا حیدرنژاد:
متولد تبریز در سال ۱۳۳۳ است و فعالیت‌های سینمایی خود را از سال ۱۳۵۲ آغاز کرد. او فارغ‌التحصیل سینما از مجتمع دانشگاهی هنر و همچنین مدرس کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی است. نویسندگی فیلم سینمایی روی خط مرگ برعهده او بوده است.

مهدی احمدی:
متولد آذر ۱۳۴۵ در تهران، سینما و تلویزیون است. او فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر است. نقاشی را از سال ۱۳۶۳ شروع کرد و تا کنون در بیشتر از سی نمایشگاه نقاشی شرکت داشته‌است.

هومان فاضل:
فارغ التحصیل رشته تئاتر و نویسنده و کارگردان مجموعه‌های رنگین کمان، حرف آخر، ماجرا‌های قلقلی، ذره بین، جنگ کتاب و نویسنده فیلمنامه مجموعه «نامه‌های بالدار» است. یکی از مهم‌ترین کار‌های او فعالیت در سریال آسمان من به کارگردانی محمدرضا آهنج و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر سودابه بیضایی، الهام چرخنده، ویدا جوان و حمیدرضا عطایی است.

علی موذنی:
وی متولد تهران سال ۱۳۳۷ است. لیسانس ادبیات نمایشی از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران دارد و از جمله نویسندگانی است که کار نوشتن را به شکل حرفه‌ای دنبال می‌کند. وی در عرصه داستان کوتاه، رمان، داستان بلند، نمایشنامه و فیلمنامه قلم می‌زند. در حوزه فیلم‌سازی نیز شش تله‌فیلم برای تلویزیون ساخته‌است.

مصطفی رستگاری:
متولد ۱۳۵۷ تهران و دارای دکترای فلسفه هنر است. از جمله آثار او می‌توان به نویسندگی فیلم سینمایی "چهل سالگی"، "لطفاً بدون گناه"، "به یاد بیاور" و آثار ویدئویی"ما هنوز زنده‌ایم"، "بلند گریه کن"، "تن‌ها خودت مانده‌ای"، "بالا بلند" و سریال "به دنیا بگویید بایستد" و "لیلی کجاست" اشاره کرد.

محمدباقر قهرمانی:
او متولد تهران و کارشناسی فیلمنامه نویسی رادیو تلویزیونی، کارشناسی ارشد رادیو و تلویزیون و دکترای تئاتر و فیلم است. عضویت در گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، شورای سیاستگذاری مرکز تئاتر مولوی، کمیته بررسی رشته تئاتر کودک و نوجوان، معاون روابط بین الملل دانشگاه تهران و سرپرست دانشکده هنر‌های نمایشی و موسیقی از جمله سوابق علمی و اجرایی او است.

حسین رحیم‌زاده:
تحصیل در حوزه علمیه قم، مدرس علوم قرآنی و نهج‌البلاغه، دارای سابقه مدیریت و مشاوره و کارشناسی گروه‌های برنامه ساز تلویزیونی و فیلم و سریال در صدا و سیما و عضویت در شورای پروانه ساخت و نمایش سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله سوابق حجت الاسلام حسین رحیم زاده است.

گفتنی است رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی با هدف کمک به ارتقای کمی‌و کیفی فیلمنامه نویسی، شناسایی و معرفی ایده‌های خلاقانه در فیلمنامه‌نویسی، معرفی استعداد‌های فیلمنامه نویسی در سطح کشور و زمینه سازی برای حضور و تبادل دانش و تجربه نیرو‌های خلاق و مستعد کشور خرداد ماه سال جاری در تهران و توسط پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • جزئیات تازه و تکان‌دهنده از خودکشی سمیرا آل سعیدی
  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است