Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان انیمیشن فهرست مقدس گفت:انیمیشن در جهان به یک صنعت بزرگ پول ساز تبدیل شده است به گونه ای که کشوری مانند ژاپن از همین صنعت درآمدی بیشتر از صنعت نفت کشور ما دارد.انیمیشن فهرست مقدس نشان داده است که جهش بزرگی در زمینه انیمیشن سازی در کشور ما رخ داده است و می توانیم بگوییم فاصله زیادی با رقبای جهانی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛نشست خبری  انیمیشن فهرست مقدس امروز در فرهنگسرای رسانه برگزار شد،محمد امین همدانی تهیه کننده و کارگردان اثر،هومن فاضل نویسنده،مصطفی شاهمردانی مدیر فنی و محمد خیراندیش طراح کارکتور  در این نشست حضور داشتند.

همدانی کارگردان انیمیشن فهرست مقدس با گلایه از مسئولین که پس از گذشت 2 سال از ساخت این اثر سرانجام مجوز اکران را صادر کردند و با اختصاص دادن تنها 2 سینما و سانس های نسبتا بد گفتگوی خود را با خبرنگاران آغاز کرد.

وی افزود: چنین اثری که در سطح جهانی توانسته جوایز متعددی را دریافت کند نباید در کشور خودمان با چنین مشکلاتی مواجه می شد.مهم ترین حامی و خاستگاه این صنعت کم نظیر فقط مردم هستند.در واقع این مردم هستند که اگر بدانند چه فضایی پشت انیمیشن کشور است و چه معدن طلای نابی است،قطعا برای دیدن چنین برنامه هایی به سینما می آیند و از آن حمایت می کنند.

این کارگردان جوان در ادامه گفت:انیمیشن در جهان به یک صنعت بزرگ پول ساز تبدیل شده است به گونه ای که کشوری مانند ژاپن از همین صنعت درآمدی بیشتر از صنعت نفت کشور ما دارد.انیمیشن فهرست مقدس نشان داده است که جهش بزرگی در زمینه انیمیشن سازی در کشور ما رخ داده است و می توانیم بگوییم فاصله زیادی با رقبای جهانی نداریم.

خیراندیش طراح کارکتور اثر اظهار داشت که انیمیشن تنها به چند کشور در دنیا محدود می شود که بالاتر از 90 درصد از این آثار را آمریکا تولید می کند.من افتخار می کنم که توانسته ایم انیمیشنی با استاندارد های جهانی بسازیم و تنها خواسته ای که داریم این است که این کار دیده شود.ما توانستیم در این اثر قهرمان سازی کنیم،ضعفی که در سینمای رئال ایران وجود دارد.

شاهمردانی مدیرفنی این انیمشین در ادامه گفته های همکاران خود گفت:باز خورد افرادی که فهرست مقدس را دیدند نشانگر این است که این اثر نقطه عطفی در انیمیشن ایران است.این وضعیت سینمایی تعیین کننده قدم های بعدی سینمای انیمیشن خواهد بود.

محمد امین همدانی دلیل طراحی شخصیت های حیوانی را نشان دادن صورت باطنی کاراکترها دانست و گفت چون که در دین ما آمده است که هر کسی صورت مثالی یا صورت باطنی دارد که صفات درونی اش در آن مشخص است.

وی در ادامه گفت: این انیمیشن برای کودک و نوجوان و در سطح جهان است و در ژانر خاصی مانند هری پاتر و هابیت و... و در قالب رنج سنی خود خوب عمل کرده است.متاسفانه در تهران فروش خوبی تا کنون نداشته ایم و این جای تاسف دارد اما در شهرستان ها استقبال مردم به قدری خوب بوده که بنده شرمنده این حجم از محبت مردم می شدم.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۷۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که در پادگان «دژ» شهر خرمشهر برگزار شد، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیئت معارف جنگ، اظهار داشت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

امیر سرتیپ دادرس افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

جانشین فرمانده کل ارتش با تأکید بر همزمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، عنوان کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، یک اصل است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانست و گفت: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، هم رده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

این مراسم با حضور جمعی از فرماندهان نیرو‌های چهارگانه ارتش، مسئولان لشکری و کشوری استان خوزستان، اساتید مدعو و پیشکسوتان هیئت معارف جنگ، روحانیون عقیدتی سیاسی‌های ارتش و دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در پادگان دژ خرمشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • ناکامی ایتالیا در سال 2002 و قهرمانی در جام جهانی 2006 به روایت کارتون / انیمیشن
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی