Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نشست امروز هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره هدفمندی یارانه، قیمت حامل‌های انرژی و اعتراضات اخیر در برخی شهرستان‌ها را تشریح کرد. آفتاب‌‌نیوز : بهروز نعمتی در تشریح نشست امروز هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه‌ای با حضور اعضای هیأت رئیسه مجلس برگزار شد که در این نشست موارد مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ از روز شنبه نشست‌های خود را آغاز کرده و به صورت منظم در دو نوبت صبح و عصر تشکیل جلسه می‌دهد، افزود: در نشست هیأت رئیسه مجلس تأکید شد که برخی موارد در نشست‌های کمیسیون‌ تلفیق مد نظر قرار گیرد چرا که ممکن است برخی فکر کنند مصوبات کمیسیون تلفیق به ضرر مردم است به ویژه در بحث هدفمندی یارانه‌ها و سوخت که در این نشست بحث شد که مجلس به هیچ وجه راضی به این نیست که حقوق افرادی که ضعیف بوده و کم درآمد هستند از محل هدفمندی یارانه ها قطع شود و با وسواس و حساسیت ویژه این اقدام صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: مجلس به دنبال این است که افرادی که به معنای واقعی دارای تمکن بالا هستند از دریافت یارانه نقدی حذف شوند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع دوم مطرح شده در نشست امروز هیأت رئیسه بحث قیمت سوخت بود که ممکن است برخی التهاباتی در جامعه ایجاد کند، یادآور شد: تاکنون مجلس به هیچ عدد واقعی درباره قیمت سوخت نرسیده و از هفته آینده کمیسیون تلفیق وارد دستور کار قیمت سوخت می‌شود اما آنچه که بنده می‌توانم قول دهم این است که این مواردی که در جامعه مطرح می‌شود و برخی به آن دامن می‌زنند مورد نظر مجلس نیست و تلاش مجلس بر این است که بودجه شفافی ارائه شود.
نعمتی افزود: مجلس به دنبال این است که به موضوعات مهم جامعه همانند اشتغال و رونق تولید مجموعه اقتصادی کمک شود.
وی با بیان اینکه بررسی اتفاقات اخیر در تهران و برخی شهرستان‌ها محور دیگر نشست هیأت رئیسه مجلس بود، ادامه داد: واقعیت امر این است که مجلس و مسئولان موضوعات معیشتی و مشکلات مردم را با توجه به ارتباطی که بین مسئولان نظام و مردم وجود دارد از نزدیک مشاهده می‌کنند.
نعمتی اظهار داشت: ما معتقد هستیم که اتفاقات اخیر به دو صورت است که نخست ممکن است عده‌ای بحث‌هایی داشته باشند که این بحث‌ها اعتراضات آن همیشه وجود داشته و همواره در محلی که مجلس شورای اسلامی تعبیه کرده بسیاری از مردم که بحث‌های مختلفی داشته‌اند حضور یافتند و حرف‌های خود را به گوش مسئولان رسانده‌اند و حتی در محل‌های مختلف همانند دستگاه قضایی و وزارت کشور مشکلات خود را بیان کردند.
مردم نسبت به نقشه عده‌ای برای اختلال در نظم جامعه هوشیار باشند
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که همه مردم باید نسبت به آن هوشیار باشند این است که عده‌ای به دنبال اغتشاش و اختلال در نظم عمومی جامعه هستند ، افزود: این افراد حتی شاید به دنبال این باشند که عده‌ای را با خود شریک کنند و این افراد متأسفانه همان گونه که در دو سه روز اخیر مشاهده شده آمریکایی‌ها، سلطنت‌طلب‌ها و برخی کشورهای همسایه در منطقه خلیج فارس و معاندان نظام و افرادی که سال‌های سال به روی این مردم اسلحه کشیده‌اند، به دنبال حمایت از این افراد هستند.
وی ادامه داد: فراموش نکنیم که در دهه ۶۰ منافقان چه جنایت‌هایی در حق مردم نکردند و چه نسلی از مردم از پیر و جوان و از مسئول و غیرمسئول را از بین نبردند.
حساب اغتشاشگران با مردم جدا است
نعمتی با بیان اینکه حساب اغتشاشگران با مردم جدا است، تصریح کرد: خوشبختانه مردم نسبت به این موضوعات حساسیت دارند و ما فکر می‌کنیم که با وحدت رویه و انسجامی که وجود دارد همه باید به دنبال این باشیم که مشکلاتی که وجود دارد و در یک شب قابل حل نیست ساماندهی شود.
مجلس، قوه قضائیه و دولت با هماهنگی و همدلی باید بخش عظیمی از مشکلات را رفع کردند
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حتماً دغدغه‌های مردم در بخش‌های مختلف مد نظر قرار می‌گیرد، افزود: مجلس، قوه قضائیه، دولت با هماهنگی و همدلی بخش عظیمی از مشکلات را رفع کردند و بخشی از مشکلات در حوزه اشتغال و رونق تولید از گذشته رسیده اما باید جمع شود البته این بدان معنا نیست که چون این مشکلات از گذشته رسیده از ساماندهی آن شانه خالی کرد لذا مجلس، دولت و قوه قضائیه باید دست به دست هم داده و این مشکلات را رفع کنند.
وی با بیان اینکه مجلس به دنبال این است که مطالبات به حق مردم تحقق یابد، ادامه داد: مجلس و دولت به دنبال این هستند که خواسته‌های مردم در حوزه‌هایی همانند رونق اقتصادی تحقق یابد البته در برخی بخش‌ها مشکلات بسیاری وجود دارد همانند بسیاری از کارخانه‌ها که به دلایل متعدد با بحران مواجه شده‌اند که دولت و مجلس مصمم هستند با صبوری، همفکری و چاره‌اندیشی بیشتر مشکلات آنها رفع شود.
تلاش مجلس برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد آسیب پذیر
نعمتی با تأکید بر اینکه تمام تلاش مجلس این بوده که افراد آسیب‌پذیر جامعه تحت پوشش هدفمندی یارانه‌ها باشند ، یادآور شد: افرادی دارای  تمکن مالی بالا نباید یارانه دریافت کنند و دستگاه‌هایی همانند کمیته امداد، بهزیستی که به افراد خدمات ارائه می‌دهند، آسیب نمی‌بینند البته ممکن است عده‌ای به هر دلیل تمایلی نداشته باشند که به کمیته امداد و دستگاه‌های امدادرسان مراجعه کنند و دولت باید برای آنها چاره‌اندیشی کند که این موضوع حتما مد نظر مجلس است و با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه اقدامات لازم در این زمینه باید صورت گیرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر روی قیمت سوخت جمع‌بندی قطعی صورت نگرفته است، افزود: تمام مصوبات کمیسیون‌های مختلف و کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷به عنوان پیشنهاداتی بوده که نهایتاً باید به صحن علنی ارجاع شود و پس از تصویب صحن علنی پس از تأیید شورای نگهبان به صورت قانون درآمده و اجرایی می‌شود.
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بحث‌هایی که در حال حاضر انجام می‌شود گمانه‌زنی است، تصریح کرد: جو مجلس حاکم حکایت از این دارد که آنچه که دولت درباره بنزین پیش‌بینی کرده تصویب نمی‌شود.
ایلنا 

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال

نمایندگان مجلس این هفته ۳ روز جلسه علنی داشتند، خلاصه آنچه که این هفته در جلسات علنی گذشت و مهمترین مصوبات نمایندگان را در این گزارش می‌خوانیم.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مجلس این هفته 3 روز جلسه علنی داشت که موضوعات مختلفی را با حضور مسئولان دولتی بررسی کردند و مصوباتی نیز داشتند که در این گزارش خلاصه نشست‌های این هفته نمایندگان را می‌خوانیم:

جلسه علنی روز یکشنبه مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و نمایندگان در ابتدای این جلسه در صحن مجلس در حمایت از «وعده صادق» یک‌صدا شعار «مرگ بر اسرائیل» را فریاد زدند.

«درود بر رزمندگان اسلام»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «سپاه انقلابی، تشکر تشکر» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» از دیگر شعارهایی بود که نمایندگان مجلس سر دادند.

پس از آن محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود با تاکید بر این‌که سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی محکم و درس آموز بود، گفت‌: در صورتی که رژیم صهیونیستی با متحدانش غلط دیگری انجام دهد، پاسخ طراحی شده ایران شدیدتر خواهد بود.

در ادامه این نشست نیز بیانیه 206 تن از نمایندگان درباره حمایت مجلس از «وعده صادق» به شرح زیر قرائت شد:

هرگونه خطایی راهبردی رژیم اسرائیل و پشتیبان آن آمریکای خبیث در تجاوز به سرزمین ایران اسلامی با پاسخ مقتدرانه فرزندان ملت روبرو خواهد شد آنچنان که همگان پایان عمر نکبت بار رژیم جعلی رژیم اسرائیل را به نظاره خواهند نشست.

در بخش دیگری از جلسه علنی امروز،‌ رئیس مجلس توضیحاتی درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 در مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و گفت: بخش دوم لایحه بودجه درباره جداول کلان و پیوست‌ها شامل طرح‌های عمرانی و شرکت‌ها و واگذاری دارایی‌ها است.

وی در ادامه افزود: مجلس و دولت حق ندارند که در زمان بررسی این بخش به منابع و مصارف دست زده و حکم جدیدی بنویسند لذا نمایندگان می‌توانند پیشنهادات خود را در هر سرفصل ثبت کنند بدون آنکه حکم و تبصره جدیدی اضافه شود.

بنابراین گزارش، رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره لایحه تجارت (نیز دستورکار بعدی نمایندگان در این جلسه بود که وکلای ملت با اصلاح مواد 561 تا 816 لایحه مذکور موافقت کردند.

در پایان این جلسه، تقاضای بررسی طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل 85 (بررسی در کمیسیون به جای جلسه علنی ) از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول شد.

*ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار مجلس

جلسه علنی مجلس در روز دوشنبه نیز به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار نمایندگان قرار داشت.

در این جلسه و در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)، نمایندگان با اصلاح مواد 817 تا 1150 این لایحه موافقت کردند.

در پایان نشست روز دوشنبه ، طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی اعلام وصول شد.

*پایان بررسی لایحه تجارت بعد از 20 سال در مجلس

بنابراین گزارش، آخرین جلسه نمایندگان در این هفته نیز به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد و ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار بود.

در ابتدای جلسه روز سه‌شنبه جمعی از فرماندهان و مدیران ارشد ستاد ارتش به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش میهمان نمایندگان مجلس بودند، به همین مناسبت محمد باقر قالیباف روز ارتش را به همه ارتشیان غیور جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروی دریایی، هوایی و پدافند هوایی به ویژه رزمندگان عزیز نیروی زمینی در نقاط مرزی عرض تبریک و تهنیت گفت.

رئیس مجلس همچنین در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی در رابطه با برگزاری جلسه مجلس با توجه به افزایش قیمت ارز ، گفت: با توجه به اینکه جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته‌ آینده برگزار خواهیم کرد.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه تجارت ارجاعی از شورای نگهبان در دستورکار نمایندگان بود که در نهایت با تصویب مواد 1151 تا 1343 این لایحه، رسیدگی به لایحه مذکور را به پایان رساندند که پس از پایان بررسی آن مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس گفت که لایحه تجارت بعد از 20 سال تعیین تکلیف شد.

*افزایش مجازات جرایم کمتر از 20 میلیون

نمایندگان همچنین در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده 104 قانون مجازات اسلامی پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان طرح مذکور به کلیات آن رای مثبت دادند و ماده 104 قانون مجازات اسلامی را اصلاح کردند.

در پایان این جلسه نیز تقاضای بررسی طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن پس از فوت مالک طبق اصل 85 نیز اعلام وصول شد.

دیگر خبرها

  • سخنگوی هیات رئیسه مجلس: عملیات مضحک بامداد امروز یعنی نتانیاهو شکست را پذیرفته‌ است
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم