Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار «پارسینه»، ارزش بیتکوین در سال گذشته میلادی بیش از 1300 درصد افزایش پیدا کرد و به راحتی توانست بسیاری از بازارهای مالی سنتی مثل بورس اوراق بهادار و طلا را پشت سر بگذارد.

با وجود این که بیت کوین توانسته است در ماه های اخیر بیش از پیش نظر تحلیل گران بازارهای سنتی را به خود جلب کند، اما همچنان منتقدانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سی ان ان» نظرات موافقان و مخالفان این ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار داده است که در ادامه می خوانیم.

هواداران

پیتر تیل، سرمایه گذار میلیارد در حوزه فناوری، ماه اکتبر در کنفرانسی گفت: «اگر بیتکوین به عنوان جایگزین مجازی برای طلا تبدیل شود، پتانسیل بالایی خواهد داشت».

او که از سرمایه گذاران اولیه فیسبوک است فکر می کند که مردم ممکن است بیت کوین را دست کم بگیرند و اضافه می کند: «این تنها محلی برای حفظ ارزش است، در واقع نیاز ندارید از آن برای پرداخت استفاده کنید».

کمرون وینکلووس که به همراه برادر دوقلویش بازار معاملات دیجیتال «جیمینی» را راه انداخته است، ماه دسامبر گفت: «در بلندمدت، در همین مسیر، این یک دارای چندتریلیون دلاری است».

کمرون و برادرش تایلر که با متهم کردن مارک زاکربرگ به دزدین ایده شان درباره فیسبوک جریمه هنگفتی از او دریافت کردند، در سال 2017 به نخستین میلیاردهای بیتکوینی تبدیل شدند.

تیم درپر، دیگر سرمایه گذار حوزه فناوری هم در ماه نوامبر گفت: «این بزرگ ترین فناوری از زمان [راه اندازی] اینترنت است. این یک دگرگونی اجتماعی است، یک جنبش است». او پیش از این از طرح هایی همچون تسلا (سازنده خودروهای برقی) و اسکایپ (نرم افزار ارتباط تصویری) حمایت کرده بود و سه سال پیش هزاران بیت کوین خریده بود که اکنون هر یک ارزشی بیش از 13 هزار دلار دارند.

بدبین‌ها

جیمی دیمون، مدیرعامل شرکت خدمات مالی «جی‌پی‌مورگان چیس»، ماه اکتبر پیش بینی کرد که دولت ها به مرور با بیتکوین مقابله خواهند کرد و گفت: «اگر انقدر احمق هستید که آن را بخرید، روزی هزینه آن را خواهید دید».

او پیش از این هم بیت کوین را یک نوع «کلاه برداری» خوانده بود و گفته بود هریک از کارمندانش را که بیت کوین بخرند اخراج خواهد کرد، هرچند تایید کرد که دختر خودش مقداری بیت کوین خریده است.

جنت یِلِن، رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده)، هم ماه پیش درباره بیت کوین گفت: «این یک منبع باثبات اعتباری نیست و یک پول قانونی را شکل نمی دهد. این یک دارایی به شدت قمارگونه است».

البته او نگرانی ها راجع به این که حباب بیتکوین به یک بحران مالی تمام عیار منجر می شود را جدی نمی داند.

وارن بافت، سرمایه گذار شناخته شده آمریکایی هم می گوید: «شما نمی توانید به بیت کوین بها بدهید، چرا که یک دارایی بهادار نیست».

او از مخالفان قدیمی بیت کوین است و در سال 2014 زمانی که این ارز دیجیتال تنها کمی بیش از 600 دلار قیمت داشت، آن را یک «سراب» توصیف کرده بود.

لیود بلنکفین، مدیرعامل بانک گلدمن ساکس، ماه نوامبر گفت: «چیزی که [یک شبه] 20 درصد تغییر کند نمی تواند مانند یک پول باشد. این وسیله ای برای کلاه برداری است».

او گفت بانکش در حال حاضر برنامه ای برای بیت کوین ندارد،اما راه را برای ورود به حوزه ارزهای دیجیتال در آینده ای که ریسک کمتری داشته باشند، باز گذاشت.

جوزف استیگلیتز، برنده نامدار نوبل اقتصاد هم ماه نوامبر درباره این ارز دیجیتال گفت: «بیت کوین تنها به خاطر پیشگام بودنش موفق بوده است. این هیچ کارکرد اجتماعی مفیدی ندارد».

اقتصاددان ارشد سابق بانک جهانی هشدار می دهد که بیت کوین باید «غیرقانونی» اعلام شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند کوین اسپیسی در راه پخش در سراسر جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، مستندی درباره کوین اسپیسی که خبر ساخته شدن آن نخستین بار سال قبل و پیش از تبرئه شدن او از چندین جرم جنسی در بریتانیا اعلام شد، اکنون کامل شده است.

این مستند یک مجموعه ۲ قسمتی با عنوان «اسپیسی بدون نقاب» است که به سفارش کانال ۴ در سال ۲۰۲۲ ساخته شد و اکنون قرار است در ۶ و ۷ ماه می در بریتانیا پخش شود. این مستند شامل مصاحبه‌هایی با چندین مرد است که در دادگاه بریتانیا حضور نداشتند و برای اولین بار در مورد آنها صحبت می‌شود.

گفته شده این فیلم نگاهی دقیق به مردی است که زمانی یکی از تحسین‌شده‌ترین و مورد احترام‌ترین بازیگران جهان بود. این سریال با مصاحبه‌ها و فیلم‌های آرشیوی که تا به حال دیده نشده، زندگی اسپیسی را از دوران کودکی تا موفقیت اولیه در برادوی و پس از آن تبدیل شدن وی به یک ستاره را بررسی می‌کند و به سقوط چشمگیر وی در بحبوحه اتهام‌های مربوط به رفتار جنسی نامناسب می‌رسد.

«اسپیسی بدون نقاب» به کارگردانی و تهیه کنندگی کاترین هیوود و تهیه کنندگی اجرایی توسط دوروتی برن و مایک لرنر ساخته شده است.

قرارداد چند منطقه‌ای با برادران وارنر دیسکاوری برای توزیع فیلم بسته شده و در آمریکا در مکس، در لهستان، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، آمریکای لاتین، نیوزیلند، دانمارک، فنلاند، نروژ، سوئد، بلژیک، هلند و استرالیا در شبکه های مختلف در دسترس خواهد بود.

تابستان ۲۰۲۳ در دادگاه سلطنتی ساوت‌وارک لندن، اسپیسی از ۹ مورد اتهام تجاوز جنسی و رفتار ناشایست تبرئه شد. این حکم پس از آن داده شد که اسپیسی در یک دعوی مدنی ۴۰ میلیون دلاری که توسط بازیگر آنتونی رپ علیه وی وارد شده بود نیز برنده شد. رپ اسپیسی را به اتهام جنسی در سال ۱۹۸۶ متهم کرد، اما هیات منصفه نیویورک این ادعا را رد کرد.

در واکنش به خبر مستند «اسپیسی بدون نقاب»، یکی از نمایندگان اسپیسی بیانیه‌ای از سوی این بازیگر برای ورایتی ارسال کرد.

در آن وی گفته است: من مفتخرم که در اولین فیلمم با برادران وارنر پس از چندین سال بازی کردم. امیدوارم آکادمی به برخی از بازیگران عالی کمتر شناخته شده توجه کند.

کد خبر 6089640

دیگر خبرها

  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • مستند کوین اسپیسی در راه پخش در سراسر جهان است
  • متعصب ترین استقلالی لیگ اینجا است (عکس)
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • اولین گل کوین دی بروین در لیگ برتر انگلیس با ضربه سر
  • گل کوین دی بروین به برایتون (برایتون 0-1 منچسترسیتی)