Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@16:21:48 GMT

دستورالعمل اجرای نما و سیمای شهر زنجان تهیه شد

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۹۸۷۴۹

دستورالعمل اجرای نما و سیمای شهر زنجان تهیه شد

حمید رضا حمیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هماهنگی معاونت شهرسازی شهرداری زنجان دستورالعمل اجرای نما و سیمای شهر زنجان تهیه و بر این اساس مقرر شده نقشه های نما منطبق با دستورالعمل مذکور در کمیته مربوطه بررسی می شود.
وی یادآوری کرد: کارشناسان نیز در این کمیسیون موظف هستند نقشه ها را با دستورالعمل اعلام شده منطبق کرده و علاوه بر آن نظارت و کنترل های لازم در اجرا را نیز لحاظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمیدی هدف از این اقدام را ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری و با تاکید بر حفظ هویت معماری ایرانی اسلامی در تمامی نقاط شهر به ویژه بافت مرکزی شهر ذکر کرد.
وی بیان کرد: بحث مبلمان شهری و ساماندهی تابلوهای شهری به عنوان مکمل این طرح باید در دستور کار قرار گیرد که این مهم به ارتقای سیمای منظر شهری منتهی شود.
این عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: نمای ساختمان، سطح اشغال و تراکم ساختمانی (تعداد طبقات ساختمانی) و مبلمان و تابلوی های شهری از عوامل کیفیت تاثیر گذار در سیما و منظری شهر هستند و در این ارتباط شهر زنجان وضعیت نامناسبی دارد.
وی یادآوری کرد: یکی از عوامل تاثیر گذار در سیمای مبلمان شهری مرتبط با علائم ترافیکی است این موارد در اغلب کشورها در کف خیابان ها درج و موجب زیبایی و کاهش اغتشاشات بصری می شود و این در حالی است که این موارد در کشور به صورت ایستاده استفاده می شود.
حمیدی افزود: هم اکنون ضعف در سیستم آموزشی موجب شده فارغ التحصیلان رشته های مختلف از جمله معماری و شهرسازی آموزش تئوری را فرا گرفته و در عمل با مشکلاتی مواجه باشند.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان خاطرنشان کرد: البته در این میان فارغ التحصیلان کار آزموده و متبحری نیز در رشته های یاد شده وجود دارند که از دانش و اطلاعات کافی برخوردار هستند اما همچنان در این حوزه ضعف هایی وجود دارد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک

معاون خدمات شهری شهرداری اراک از اجرای عملیات لای‌روبی و پاک‌سازی رودخانه اراک از کرهرود تا ولی آباد خبر داد.

حمید حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: عملیات پاک‌سازی مسیر رودخانه اراک با هدف عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی و کاهش خطرات ناشی از سیل و همچنین بهبود سطح سلامت محیط زیست شهری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای عملیات پاک‌سازی مسیر رودخانه اراک از کرهرود تا ولی‌آباد افزود: پاک‌سازی مسیر رودخانه با هدف عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی و کاهش خطرات ناشی از سیل و همچنین بهبود سطح سلامت محیط زیست شهری انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک خاطر نشان کرد: لای‌روبی رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در زمان بارش باران، می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش و مانع از آب‌گرفتگی معابر و منازل شود که در این راستا شهرداری با جدیت و حساسیت بیشتر نسبت به این مهم اقدام خواهد کرد.

کد خبر 751197

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • پخش شب آوا از شبکه باران
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • گشایش گره ترافیکی خوی