Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه استان اردبیل را استانی پر ظرفیت به لحاظ منابع طبیعی، جاذبه های گردشگری و نیروی انسانی برشمرد و از استاندار اردبیل خواست برای فرصت های سرمایه گذاری این استان را به شرکت های بزرگ سرمایه گذاری غیردولتی به نحو مناسبی معرفی کند.
معاون اول رییس جمهور افزود: یکی از موانع پیش روی توسعه در کشور آب است که خوشبختانه استان اردبیل در این زمینه مشکل جدی ندارد و این استان از قطب های اصلی کشاورزی کشور محسوب می شود و علاوه بر آن با راه اندازی برخی کارخانه های صنعتی نظیر سیمان در سالهای گذشته، زمینه های صنعتی شدن استان فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر جهانگیری همچنین با یادآوری اینکه استان اردبیل استانی مرزی است، خاطرنشان کرد: توسعه روابط مرزی از اولویت های اصلی دولت است و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران روابط صمیمانه ای با کشور جمهوری آذربایجان دارد و استان اردبیل می تواند از این فرصت برای گسترش تجارت مرزی و توسعه استان استفاده کند.
وی افزود: جمعیت زیادی از مردم استان اردبیل در روستاها و شهرهای کمتر از ده هزار نفر سکونت دارند و مسئولین استان می توانند با استفاده از اعتباراتی که در قالب 1.5 میلیارد دلار اعتبار برای توسعه اشتغال روستایی در کشور در نظر گرفته شده، زمینه ایجاد واحدهای صنعتی کوچک و به دنبال آن اشتغالزایی در استان و بخصوص روستاها را مهیا سازند.
معاون اول رییس جمهور در ادامه سخنان خود نقش مجلس شورای اسلامی را در توسعه کشور تعیین کننده و مهم ارزیابی کرد و گفت: با تعامل خوب میان دولت و مجلس می توان به گشوده شدن گره های کشور امیدوار بود و در مقطع فعلی که رابطه خوبی میان دولت و مجلس وجود دارد، باید از این فرصت برای توسعه کشور استفاده کنیم.
دکتر جهانگیری افزود: خوشبختانه ایران از ظرفیت های بی نظیری همچون منابع طبیعی غنی، نیروی انسانی متخصص و موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد برخوردار است که باید با سیاستگذاری صحیح از این ظرفیت های در جهت توسعه کشور استفاده کنیم.
وی ادامه داد: جاذبه های گردشگری طبیعی استان اردبیل فرصتی کم نظیر برای توسعه این استان است که باید در معرفی این ظرفیت ها تلاش کرد.
در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت، نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی نیز هر کدام در سخنانی، مهمترین مسائل و کاستی استان را مطرح کردند و پیشنهاداتی برای توسعه استان ارائه دادند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو

هاشم علایی گفت: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد صادراتی کشور محسوب می‌شود که نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور دنیا برای بازدید از آن حضور دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است تا تولیدکنندگان ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید و توسعه بازارهای صادراتی موجود اقدام کنند.

به گفته او، در نمایشگاه ایران اکسپو از حضور و بازدید ۱۲ واحد تولیدی استان حمایت مالی شده که با این نوع حمایت‌ها تلاش می‌کنیم ضمن کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان ، زمینه‌های شناسایی ، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنها نیز فراهم شود.

علایی گفت: پارسال از حضور ۱۷۹ واحد تولیدی در نمایشگاه‌ها حمایت مالی شد که ۳۸ مورد از آن مربوط به نمایشگاه‌های خارجی بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • میان دولت و مجلس تنش وجود ندارد
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی