Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با تعریف ۱۵ سرفصل در شورای فرهنگ عمومی کشور، با آسیب شناسی و داشتن نگاه جامع نگر تلاش می کنیم در مسیر حل مشکلات فرهنگی گام برداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا موالی زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی که عصر شه شنبه با حضور استاندار، امام جمعه و مدیران دستگاههای فرهنگی در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد اظهارداشت: ترامپ با ایجاد برنامه های مختلف از جمله انتقال پایتخت اسرائیل می خواهد از بن بست خارج شده و از استیضاح نجات یابد و با کمک جنایتکاران اسرائیل به اهداف خود برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در یک برنامه از پیش تعیین شده دنبال انتقال بحران به داخل کشور ما بودند تا جشن ۴۰ سالگی انقلاب برگزار نشود اما به لطف الهی و هدایت رهبری و حضور مردم در صحنه، این بار نیز مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهیم زد و مردم ولایت مدار با بیعت دوباره با ولایت دشمن را ناکام خواهند کرد.

موالی زاده تصریح کرد: مردم در روزهای آینده در یک راهپیمایی باشکوه برائت خود را از افراد فرصت طلب اعلام و با رهبری بیعت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: فصل مشترک باورها و رفتارهای یک جامعه و شناسنامه و مختصات فکری آنها در قالب فرهنگ عمومی تعریف شده و اموری مانند محبت اهل بیت، عزاداری سالار شهیدان، وفاق اجتماعی در آن دیده می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: فرهنگ شادمانی در عید نوروز، مشارکت در سرنوشت خود در قالب انتخابات، راهپیمایی اربعین یک مولفه مثبت فرهنگی عمومی است.

دنبال راهکار برای حل مشکلات فرهنگی باشیم

وی گفت: باید در شورای فرهنگ عمومی دنبال ارائه راهکار برای حل مشکلات فرهنگی باشیم که در این راه آسیب شناسی و داشتن نگاه جامع نگر ضروری است.

موالی زاده یادآورشد: باید با یک دیدگاه حل المسائلی طراحی جدید انجام دهیم تا شورای فرهنگ عمومی بتواند کارآمدی و اثربخشی خود را داشته باشد.

وی اظهارداشت:یک برنامه در ۱۵ سرفصل تدوین شده که گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، ترویج فرهنگ کار درکشور، اصلاح الگوی مصرف، افزایش مصرف کالای ایرانی، فرهنگ تفکر و مفاهیم به عنوان سرمایه اجتماعی، فرهنگ مسئولیت پذیری و مشارکت در نظم اجتماعی، قانون گرایی از آن جمله است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اضافه کرد: احترام به حقوق شهروندی، تقویت مناسبات اقتصادی سالم، اخلاق عمومی، ترویج فضائل اخلاقی، مدیریت بهینه اوقات فراغت، ساماندهی و اصلاح رفتارهای اجتماعی،تقویت کیان خانواده،بهداشت وسلامت اجتماعی،کاهش آسیب های اجتماعی، کاهش خشونت، طلاق و اعتیاد در جامعه، ترویج دین در جامعه، سرفصل های خردورزی و استدلال گرایی، تقویت روح ملی و شخصیت میهنی، ترویج ایثارو شهادت، توجه به جوانان و ظرفیت آنها، مهارت های زیست محیطی و اجتماعی، معماری و شهرسازی با روحیه مسئولیت پذیری، ساماندهی فضای مجازی از دیگر سرفصل های تعریف شده در فرهنگ عمومی است.

وی بیان کرد: امیدواریم با تصویب این برنامه و در ادامه پیگیری و اجرای آن بتوانیم در عرصه فرهنگ عمومی که راهبردی است گامهای موثری در حوزه فرهنگ برداریم.   

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران

به گزارش خبرگزاری صداسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پیش از عزیمت به باکو و به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها، گفت: به این اجلاس به‌عنوان فرصتی برای بیان مواضع و انتقال نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به نخبگان و مقامات شرکت‌کننده نگاه می‌کنیم.

اسماعیلی درباره اهداف سفر به آذربایجان و شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها افزود: از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها که محور گفتگو‌های امسال است، استفاده می‌کنیم و با توجه به وضع ناعادلانه در نظامات بین‌المللی، باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: در این اجلاس به عنوان فرصتی برای ارائه برنامه‌های خودمان و انتقال نگاه انقلاب اسلامی به دیگر کشور‌ها نگاه می‌کنیم و دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم برای گسترش تعاملات دنبال می‌شود. ما در این راهبرد بیشتر معطوف به کشور‌های دوست و جهان اسلام به گفتگو‌های فرهنگی می‌پردازیم..

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در باکو از امروز تا جمعه ۱۴ اردیبهشت میزبان وزرای فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح بررسی می‌شود.

پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد