Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: قرار بود شرکت سونی تعامل «فهرست مقدس» با حوزه بین المللی را انجام دهد و ما پیش قراردادی به همین منظور داشتیم و حتی به مرحله دوبله رسیده بودیم اما بعد از مدتی این شرکت اصلاحاتی از ما خواست که مورد قبول ما نبود و قرارداد بهم خورد.

به گزارش خبرنگار سینمایی شبستان، نشست خبری انیمیشن سینمایی «فهرست مقدس» با حضور کارگردان و عوامل این فیلم امروز ۱۲ دی ماه در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمدامین همدانی» کارگردان و تهیه کننده، «هومن فاضل» نویسنده، «محمد خیراندیش» طراح کاریکاتور  انیمیشن و «مصطفی شاهمردانی» مدیر فنی «فهرست مقدس» در این نشست حاضر بودند.

 

هومن فاضل، نویسنده این انیمیشن در ابتدای نشست گفت: در ابتدا شناخت کافی از فضای انیمیشن نداشتم و فکر می کردم کار در این فضا راحت است و می توان تخیل را در آن رها کرد. در حوزه فیلمنامه انیمیشن باید کار کنیم تا فیلمنامه های خوبی داشته باشیم و فکر می کنم اگر تکنیک و فیلمنامه به نقطه مشترکی برسند به محصولات خوبی می رسیم.

 

محمدامین همدانی نیز با اشاره به نقش رسانه ها در نشان دادن انیمیشن که کم لطفی نسبت به آن زیاد است، گفت: افراد زیادی هستند که شرایط اکران «فهرست مقدس» را حق آن نمی دانند به ویژه اینکه در اکران استانی شاهد استقبال خوبی از این فیلم بودیم و به این نتیجه رسیدیم هرچه از فضای پیچیده اکران در تهران فاصله می گیریم استقبال بهتر می شود. با وجود خوان های مختلفی که در اکران وجود دارد، مهمترین خاستگاه این صنعت کم نظیر مردم هستند.

 

وی، انیمیشن کودک و نوجوان را، حلقه گمشده در تولیدات کودک و نوجوانی دانست و افزود: این انیمیشن نشان داده که فاصله زیادی با فتح بازارهای جهانی نداریم اما برخی کم لطفی‌ ها همچون انتظار دو ساله برای مجوز اکران و تعداد محدود سینماها از مشکلات اکران این انیمیشن به حساب می آید.

 

محمد خیراندیش، طراح کاریکاتور این انیمیشن نیز با اشاره به فعالیت ۱۴ ساله خود در فضای انیمیشن، گفت: در این مدت وقتی با خانواده ها درباره انیمیشن صحبت می کنیم آنها می گویند چرا کیفیت کارهای ایرانی پایین است. از همین رو به نظرم افتخار ما بود که توانستیم یک انیمیشن سینمایی با استانداردهای جهانی بسازیم بنابراین دوست داریم که دیده شود. ما به دنبال این هستیم که نشان دهیم چه کارهایی می توانیم انجام دهیم. 

 

مصطفی شاهمردانی، مدیر فنی «فهرست مقدس» نیز گفت: بازخورد این اثر سینمایی را دیدم و متوجه شدم این انیمیشن، نقطه عطفی در حوزه انیمیشن سینمای ایران است و مسائل فنی «فهرست مقدس» قدم‌ های بعدی در انیمیشن را هموار می‌ کند.

 

در ادامه نشست همدانی در پاسخ به پرسشی درباره طراحی شخصیت ها به شکل حیوان، گفت: مهمترین عنصر تولید انیمیشن تخیل و اغراق است و این اثر هم تخیل و اغراق زیاد و در عین حال علمی داشت و این امر باعث شد از قالب یک اثر تاریخی خشک خارج شود. فکر می کنم یکی از مهمترین دلایلی که سبب طرح این پرسش شد، کیفیت بالای این اثر است چون آثار هالیوودی را برای مخاطب تداعی می کند. مطلب دیگر اینکه در همه ادیان موضوع صورت باطنی وجود دارد که «فهرست مقدس» هم انعکاسی از صورت باطنی را نشان می دهد.

 

وی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره رونشناسی کودک در این اثر، مخاطب «فهرست مقدس» را نوجوانان دانست و پیام آن را جهانی قلمداد کرد و افزود: این فیلم پیرو ژانر خاصی از سینما است که گروه سنی متناسب خود را دارد به همین دلیل نباید انتظار داشت کودکان از آن استقبال کنند.

 

کارگردان و تهیه کننده این انیمیشن در ادامه با بیان اینکه «فهرست مقدس» درباره یک واقعه بین المللی صحبت می کند، اکران جهانی آن را نیز ناموفق ارزیابی کرد و گفت: در اکران های جهانی هم برخورد خوبی با آن نشد، قرار بود شرکت سونی تعامل «فهرست مقدس» با حوزه بین المللی را انجام دهد و ما پیش قراردادی به همین منظور داشتیم که روال هم به خوبی پیش می رفت و حتی به مرحله دوبله رسیده بودیم اما بعد از مدتی این شرکت اصلاحاتی از ما خواست که تقریبا به معنی تغییر اهداف و پیام های فیلم بود البته ما حتی نسخه ثانویه هم آماده کردیم اما آنها اصلاحات بیشتر می خواستند و ما قبول نکردیم و این قرارداد به هم خورد.

 

وی در ادامه این مطلب افزود: در لبنان هم اکران با شکوهی داشتیم اما بعد از چند روز دیدیم که فیلم به طرز امنیتی در سینماهای لبنان توقیف شد و سپس الجزیره از پشت پرده این توقیف خبری رفت و گفت عربستان اعلام کرده که ایران در پی شرارت های خود انیمیشنی ساخته است. بعد از آن رسانه های مختلف این موضوع را منعکس کردند که عربستان نامه های ممنوعیت این فیلم را در کشورهای تحت سلطه خود زده است به همین دلیل فیلم قابلیت اکران پیدا نکرد.

 

همدانی در پایان درباره تبلیغات این انیمیشن در ایران توضیح داد: مرکز اوج کودک و نوجوان پیوست فرهنگی و زنجیره ارزشی انیمیشن که شامل تی‌شرت و پیکسل و اقلام ماندگار دیگر است که نیاز به این پیوست فرهنگی دارد را تولید کرده است. 

 

پایان پیام/425

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۹۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود

اسدالله ربانی‌مهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دوره مربیگری در همدان اظهار کرد: نخستین دوره آموزشی سطح یک مربیگری اسکواش ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ماه به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: با تلاش‌هایی که انجام شد برای افرادی که از دیگر استان‌ها در این دوره شرکت می‌کنند اسکان رایگان در نظر گرفته‌ایم.

رئیس هیئت اسکواش استان همدان با اشاره به لزوم ارتقا مربیان گفت: در سال ۱۴۰۳ نگاه ویژه‌ای به برگزاری متعدد دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری داریم.

ربانی‌مهر خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا تعداد و سطح مربیان اسکواش استان همدان را افزایش دهیم و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز اسکواش استان همدان از رخوت و خاموشی خارج شده است، بیان کرد: روزگاری تعداد اسکواش‌بازان همدان اندازه انگشتان دست هم نبود و این رشته ورزشی ناشناخته بود اما امروز شرایط به گونه‌ای شده که ما فضا برای تمرین و جذب اسکواش‌بازان کم داریم.

رئیس هیئت اسکواش استان همدان عنوان کرد: امیدواریم با تکمیل پروژه ۳ کورت بین‌المللی اسکواش همدان بتوانیم پاسخگوی استقبال خوب خانواده‌های همدانی از این رشته ورزشی باشیم.

ربانی‌مهر با اشاره به جایگاه خوب اسکواش همدان گفت: کسب رتبه پنجم در بین تمام استان‌های کشور در ارزیابی فدراسیون اسکواش نشان می‌دهد توانستیم به خوبی در راه توسعه و رشد اسکواش استان همدان قدم برداریم.

وی افزود: در بخش همگانی نیز ساخت کورت اسکواش در پارک مردم همدان باعث شد تا این رشته ورزشی در نگاه عموم مردم قرار بگیرد و به آشنایی بیشتر همدانی‌ها با اسکواش کمک کرد.

کد خبر 6089962

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • وقتی باشگاه های فوتبال از برنامه های دوستیابی برای انتخاب سرمربی جدید خود استفاده می کنند / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • شهر شلوغ پلوغ
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • امبید به رکورد آیورسن اسطوره‌ای رسید