Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد-رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فقر علمی آسیب‌های بزرگی در همه حوزه‌ها از جمله حوزه اقتصاد به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن حسینی بعدازظهر سه شنبه در مراسم افتتاح سومین باشگاه دانشگاهی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری، مراکز آموزشی را یکی از مراکز مقدس کشور دانست و اظهار کرد: جامعه صنعتی کشور رشد صنایع را مدیون اساتید و نخبگان دانشگاهی است و خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم در جهت بهره‌برداری و بهره‌وری هر چه مطلوب‌تر از این گروه‌ها در عرصه صنعت برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: طرح اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دستور کار خانه صنعت، معدن و تجارت استان قرار گرفته است و در جهت تقویت مباحث و دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه صنعت افتتاح باشگاه‌های دانشگاهی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت و امروز نیز شاهد افتتاح سومین باشگاه این خانه هستیم. 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های بزرگ نگاه بسیار کوتاه به حوزه پژوهش بوده است، گفت: متاسفانه شاهد بودجه‌ بسیار اندک یک میلیارد تومانی در این خصوص در استان هستیم که به‌طور میانگین مبلغ اندکی  به‌ازای هر نفر می‌شود. 

حسینی ضعف دیگر را در نگاه مدرک‌گرایانه نسبت به محیط دانشگاه دانست و افزود: به موضوعاتی همچون تخصص، اشتغال و غیره توجهی نشده است و یکی از دیگر مشکلات موجود در دانشگاه‌ها قطع ارتباط با دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی آن‌ها بوده است و دانشگاهی نداریم که این ارتباط را پس از این دوره حفظ کرده باشد. 

وی اضافه کرد: فقر علمی آسیب‌های بزرگی در همه حوزه‌ها از جمله حوزه اقتصاد به همراه داشته است و نوع اقتصاد جامعه ما هم هنوز به دلیل بازی‌های سیاسی و اقتصادی مشخص نشده است و علت عدم موفقیت ما نشناخت ن صحیح دانشگاه و نقش و تاثیرگذاری آن در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه صنعت بوده است. 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در بحث وقف علم و فناوری اشاره کرد و باید در جهت ترویج و گسترش وقف‌های صنعتی تلاش کرد. 

حسینی با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه‌های موجود در حوزه اشتغال بوده و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به دلیل عدم اعتماد کافی و لازم جلو نمی‌آیند و تا این اطمینان حاصل نشود تغییری در این تصمیم به‌وجود نمی‌آید، خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی تعداد ۶۶۰۰ واحد صنعتی و معدنی با اشتغال بیش از ۱۸۰ هزار نفر فعال است و تمامی این واحدها، آماده همکاری گسترده با واحدهای علمی، پژوهشی و دانشگاهی هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۰۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهار کرد: این اداره کل به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است. 

وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی و همچنین مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از غرفه این استان بازدید و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تشریح ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها پرداخت.

دیگر خبرها

  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است