Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-02@08:21:43 GMT

به آتش کشیدن پرچم آمریکا در پاکستان

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۰۳۳۵۶

به آتش کشیدن پرچم آمریکا در پاکستان

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، این در حالی است که هم‌زمان شورای امنیت ملی پاکستان در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا جلسه فوری برگزار کرده است.

 

روز سه‌شنبه چندین تظاهرات در نقاط مختلف پاکستان در اعتراض به اظهارات سال نوی میلادی رئیس جمهوری آمریکا شکل گرفت.

 

ترامپ در این اظهارات ضمن "بیهوده" خواندن حمایت واشنگتن از اسلام‌آباد از تغییر سیاست دولت خود در قبال ادامه کمک مالی به پاکستان خبر داده بود و اسلام آباد را به اهمال در مبارزه با تروریسم متهم کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ترامپ در نخستین اظهار نظر خود در سال نو میلادی، پاکستان را متهم کرده که با وجود دریافت میلیاردها دلار کمک مالی از آمریکا، به "مهد و مأمن تروریست‌ها" تبدیل شده و مانع اصلی بر ثبات اوضاع در افغانستان است.

 

در مقابل، معترضان پاکستانی روز سه‌شنبه هم‌زمان با آتش زدن پرچم آمریکا این اظهارات ترامپ در شبکه اجتماعی توییتر را اهانت به پاکستان خواندند و از دولت این کشور خواستند که در روابط خود با واشنگتن تجدید نظر کند.

 

در همین حال، از اسلام آباد گزارش شده که اعضای شورای امنیت ملی این کشور سه‌شنبه در جلسه‌ای فوق العاده درباره اظهارات ترامپ و چشم‌انداز روابط دیپلماتیک با آمریکا گفتگو می‌کنند.

 

سفیر آمریکا در اسلام آباد هم برای ادای توضیحات و اعلام مراتب اعتراض دولت پاکستان به وزارت خارجه این کشور احضار شده است.

 

ناظران می‌گویند تنش در روابط میان پاکستان و آمریکا در یک سال گذشته و از زمان بر سر کار آمدن ترامپ، زمینه‌ساز نزدیک شدن اسلام‌آباد به پکن و مسکو شده است.

 

پاکستان از متحدان استراتژیک آمریکا در خاورمیانه محسوب می‌شود و بخش بزرگی از پشتیبانی نیروهای آمریکایی در افغانستان هم از خاک پاکستان و مسیر زمینی این شکل می‌گیرد.

 

ترامپ روز گذشته ضمن اعلام استراتژی جدید خود و انتقاد از پاکستان گفته بود: "پاکستان به سازمان‌هایی پناه داده که هر روز تلاش می‌کنند مردم ما را بکشند. ما به پاکستان میلیاردها دلار پرداخت کرده‌ایم ولی آن‌ها به تروریست‌هایی پناه داده‌اند که ما با آن‌ها می‌جنگیم. این وضع باید تغییر کند و این تغییر فورا انجام خواهد شد. هیچ همکاری نمی‌تواند در مورد کشوری که به شبه نظامیان و تروریست‌هایی که نظامیان و مقامات آمریکایی را هدف قرار می‌دهند، دوام یابد."

 

با وجود این، ترامپ معتقد است پاکستان با وجود دریافت بیش از ۳۰ میلیارد دلار کمک در پانزده سال گذشته، اقدام جدی برای مبارزه با گروه‌های جهادی و تروریستی در این کشور نکرده است و پناه گرفتن کسانی چون اسامه بن لادن، رهبر سابق گروه القاعده در پاکستان هم گواهی بر این مدعی بوده است.

 

 

العالم

106

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۳۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست