Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رهبران جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه مصوبه اخیر حزب لیکود براساس اقدام آمریکا در خصوص قدس انجام شده است، گفت: فلسطین در برابر یک جنگ فراگیر قرار گرفته است. ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ بین الملل آسیای غربی سیاست خارجی نظرات

" خالد البطش" در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم، با اشاره مصوبه اخیر حزب لیکود مبنی بر سیطره رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری رود اردن و اجرای قوانین این رژیم بر شهرک های صهیونیست نشین آن گفت:  مصوبه حزب لیکود براساس اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلسطینیان مصوبه این  حزب را محکوم  کردند ( و آن را پایان معاهدات صلح با تل آویو دانستند ) البته شایسته است کشورهای اسلامی در کنار ملت فلسطین بایستند و از "مقاومت"حمایت کنند چرا که مقاومت نیرومند ترین گزینه در برابر طرح های رژیم صهیونیستی است.  به همین دلیل، بهترین گزینه برای حمایت کردن محسوب می شود.

حمایت از ملت فلسطین

این رهبر جهاد اسلامی فلسطین با تاکید براینکه مصوبه حزب لیکود به روند سیاسی حل و فصل بحران فلسطین پایان داد، گفت: اگر کشورهای جهان بویژه دولت های عربی و اسلامی الحاق قدس و کرانه باختری رود اردن به رژیم صهیونیستی بپذیرند،  این فرصت برای این رژیم فراهم می شود تا ادعای مالک بر سایر سرزمین های دیگر را بکند. مثلا بگوید " جریه" تونس یک شهر یهودی است ( چرا که هر سال هزاران یهودی از سراسر جهان برای انجام مراسم مذهبی خود در یک روز مسخص به این شهر سفر می کنند) یا بگوید منطقه  " خیبر" که در عربستان سعودی واقع شده یک سرزمین یهودی است لذا کشورهای اسلامی باید از ملت فلسطین و خط مقاومت در منطقه در برابر طرح های صهیونیستی آمریکایی حمایت کنند.

جنگ فراگیر

وی در پایان درباره اجرایی نشدن مصوبه حزب لیکود گفت: اکنون ملت فلسطین در برابر یک جنگ گسترده و فراگیر قرار گرفته است. مسلمانان باید در برابر مصوبه حزب لیکود بایستند و شایسته است مقامات تشکیلات خود گردان فلسطین و رهبران ملی از رفت و آمد شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری رود اردن جلوگیری کنند. ما باید از تمام ظرفیت های خود برای مقابله با رژیم صهیونیستی استفاده کنیم و چاره دیگری جزء این نداریم  زیرا تل آویو  می خواهد با گسترش حاکمیتش بر کرانه باختری رود اردن، حق فلسطینیان را در سرزمین شان از بین ببرد.

* یکشنبه گذشته کمیته مرکزی حزب لیکود به ریاست "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر  رژیم صهیونیستی پیش نویس قانونی را تصویب کرد که براساس آن باید همه شهرک‌های اسرائیلی ساخته شده در کرانه باختری و حتی قدس تحت حاکمیت اسرائیل قرار بگیرند.

در صورتی که این پیش نویس در اختیار کنست (پارلمان) اسرائیل قرار گیرد برای اینکه اجرایی شود باید سه دور رأی گیری را پشت سر بگذارد.

انتهای پیام/

R7969/P36447/S8,90,95,1115/CT3

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، همزمان با حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مقاومت مبارزان فلسطینی در برابر نظامیان صهیونیست، کرانه باختری نیز شاهد تنش میان فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی است.

منابع فلسطینی گزارش دادند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «جباره» در شرق شهر «طولکرم» واقع در کرانه باختری به سوی یک خودرو فلسطینی آتش گشوده‌اند. هنوز جزییات بیش‌تری از زخمی‌ها یا شهیدان احتمالی این حادثه گزارشی مخابره نشده است.

همچنین در پی یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «عزون» در شرق «قلقیلیه» واقع در کرانه باختری، این منطقه شاهد وقوع درگیری میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی بود.

روستای «دوما» در جنوب شهر «نابلس» واقع در کرانه باختری نیز با یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی روبرو شد.

نظامیان صهیونیست در اطراف ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «عناب» واقع در شرق شهر طولکرم نیز یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی «فیروز سلامه» که یکی از بانوان آزاده توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطینی در غزه است، «لمی غوشه» بانوی خبرنگار و از اسیران آزادشده در گذشته و «رامز عواد» خبرنگار فلسطینی را در ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «عطاره» بازداشت کرده‌اند.

کد خبر 6091430

دیگر خبرها

  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری