Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار مازندران ضمن اشاره به ثبت‌نام 27 هزار و 549 جوینده کار در موسسات کاریابی مازندران گفت: از این میزان، تعداد 4 هزار و 419 نفر مشغول به‌کار شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حسن خیریان‌پور در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران اظهار کرد: تاکنون 17 جلسه استانی و 132 جلسه شهرستانی برگزار شد که یکی از ظرفیت‌های سال‌جاری، ظرفیت خوداشتغالی و مشاغل خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از 130 میلیارد تومان تسهیلات این بخش، 70 میلیارد تومان به 4 هزار و 759 نفر معادل 76 درصد پرداخت شد.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه عمده‌ترین مشکلات این حوزه، بالا رفتن مستمری و عدم رغبت اخذ تسهیلات از سوی فعالان است، گفت: عدم تأمین دو ضامن برای تسهیلات بانکی و عدم  تأیید بانک‌های عامل از موانع این رغبت است.

خیریان‌پور با بیان اینکه در بحث کارورزی نیز تعداد 9 هزار و 789 نفر ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از این میزان، تعداد 3 هزار و 273 نفر واجد شرایط هستند که 692 بنگاه اعلام آمادگی برای پذیرش آنان کرده‌اند که تاکنون، 190 نفر آنان بکارگیری شدند.

وی در ادامه به طرح تکاپو اشاره و عنوان کرد: سهمیه مازندران در این طرح، 750 میلیارد تومان است که با راه‌اندازی سامانه کارا از سوی بانک مرکزی، امکان استفاده استان‌ها فراهم می‌شود.

معاون استاندار با بیان اینکه 32 میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل پشتیبان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در کنار تخصیص، 480 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی از محل صندوق ملی، 670 میلیون دلار نیز سهمیه‌ی سرمایه‌گذاری خارجی استان است.

خیریان‌پور ضمن اشاره به 740 میلیارد تومان سهمیه بسته رونق تولید مازندران، متذکر شد: شاهد سخت‌گیری‌ها در سیستم بانکی نسبت به سال‌های قبل هستیم.

وی تصریح کرد: هنوز سهمیه 290 میلیارد تومان برای 145 بنگاه متقاضی بخش نوسازی صنایع به این استان تحقق نیافته است.

معاون استاندار مازندران در پایان به ثبت‌نام 27 هزار و 549 جوینده کار در موسسات کاریابی مازندران اشاره و اذعان کرد: از این میزان، تعداد 4 هزار و 419 نفر مشغول به‌کار شدند.

مردم به آمارهای ما اعتماد ندارند

عبدالله رضیان عضو مجمع نمازندگان مازندران نیز در این نشست گفت: بنده چندین مرتبه در این جلسات حضور پیدا کردم اما گزارشات بیشتر آمارسازی و آمارها هم غیرواقعی بوده است.

وی افزود: این جلسات بیشتر جلسه‌زدگی را داشته و خروجی چندانی را هم نداشته است.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نکته مهمی که در کشور وجود دارد آن است که مردم به آمارهای ما اعتماد ندارند و آن چیزی را قبول دارند که فضای مجازی به آن‌ها می‌گوید و این بی‌اعتمادی، آسیب بزرگی است که به ما وارد می‌کند.

رضیان خاطرنشان کرد: هرچند 480 میلیارد تومان به سامانه بهین‌یاب تزریق شده است اما ما ریزش داشتیم، رویش نداشتیم و فقط در حفظ اشتغال تلاش کردیم.

وی تأکید کرد: ما باید در حوزه اشتغال، فکر اساسی کنیم. مشکل اشتغال، مشکل جدی ما است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی متذکر شد: من بارها اشاره کردم که ما هیچ آماری نداریم که چقدر در مازندران تحصیلکرده داریم، نوع تحصیلاتشان چیست، وضعیت فعلی اشتغال تحصیلکرده‌ها چگونه است و در واقع آمار مشخصی از وضعیت فعلی اشتغال در مازندران نداریم.

رضیان با بیان اینکه روزانه با جوانان زیادی مواجه می‌شویم که از ما اشتغال مطالبه می‌کنند، عنوان کرد: نزدیک به یک‌میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت مازندران در برون استان به‌سر می‌برند که این موضوع به‌دلیل عدم فرصت اشتغال در استان است.

وی با بیان اینکه با حمایت بانک ملی بنا شد 26 میلیارد تومان به نساجی مازندران تزریق شود، بیان کرد: در صورت تحقق این موضوع، علاوه بر 360 اشتغال قبلی، ظرفیت 300 اشتغال جدید نیز فراهم می‌شود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مشکل فعلی کارگران این کارخانه، عدم تمدید بیمه کارگران و هم‌چنین حقوق معوق یک و دوماهه آنان است.

رضیان با بیان اینکه اشتغال در کشور گران است و هر شغل 200 تا 500 میلیون تومان هزینه دارد، مطرح کرد: تعامل میان سپاه و دولت را مثبت می‌بینم و این تعامل می‌تواند سازنده باشد.

وی در بخش پایانی سخنانش اذعان کرد: بیش از 4 هزار کارگر فولاد در شهرستان‌های ساری، قائم‌شهر و سوادکوه داریم که در معرض آسیب هستند که باید مشکلات و دغدغه‌ی آنان مرتفع شود.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن

سجاد امینی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در مراسم واگذاری ۱۱ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان در فرمانداری قصرشیرین، گفت : به منظور ساخت مسکن ملی به متقاضیان تایید شده، ۸۰۰ هکتار زمین سال گذشته آماده سازی شد و واگذاری زمین برای ساخت به ۳۵ هزار خانوار آغاز شده و از این حیث کرمانشاه در بین استان‌های کشور رتبه نهم را دارد.

وی با بیان اینکه از تعداد چهار میلیون ساخت مسکن توسط دولت سیزدهم، سهمیه استان کرمانشاه یک چهارم معادل ۱۱۹ هزار و ۸۵۰ نفر بوده است، اظهار کرد: همچنین در زمینه واگذاری مسکن در قالب طرح جوانی جمعیت استان کرمانشاه در رتبه چهارم قرار دارد.

فرماندار قصرشیرین در این جلسه گفت: از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی مسکن در طرح ملی نهضت مسکن این شهرستان ۶۵۳ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند که به همه آنها زمین و تسهیلات مالی برای احداث خانه واگذار می‌شود.

محمد نجفی افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان درخواست ۲ هزار و ۳۱۰ نفر به دلیل نداشتن شرایط لازم رد و ۴۶۰ نفر نیز انصراف دادند که به همین منظور نقشه تفکیکی ۳۶ هکتار مورد نظر توسط مشاور بنیاد مسکن تهیه شده و روند تسطیح و واگذاری زمین برای ساخت خانه متقاضیان قصرشیرین در دست اقدام است.

وی گفت: ۵۲ نفر در طرح جوانی جمعیت این شهرستان ثبت نام کردند که امروز ۱۱ مورد زمین به متقاضیان واگذار شد و سند تک برگ ۱۵ نفر از این متقاضیان در دست اقدام است که به زودی تحویل آنها می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین