Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی سه شنبه شب در نشست برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: آستان قدس پیش از این هم به صورت کتبی نسبت به تامین این اعتبار اعلام آمادگی کرده است و در صورت نیاز، این مکاتبه به روز رسانی می شود.
وی، راه های ریلی را یکی از بستر های توسعه اقتصادی در هر جامعه عنوان و بر سرعت دادن به پروژه های ریلی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اعتبار هفت میلیارد ریالی اعتبار پروژه ریلی مشهد-بجنورد- گرگان در لایحه بودجه سال 97، آن را کم و ناچیز عنوان کرد و گفت: با این میزان اعتبار نمی توان کار قابل توجهی برای اجرای این پروژه ریلی انجام داد.
صالحی درباره مشکل تبدیل وام ارزی به ریال پروژه ریلی جوین-اسفراین-بجنورد اظهار امیدواری کرد: عملیات اجرایی این پروژه با تبدیل وام ارزی به ریالی سرعت بگیرد.

* اعتبار پیش بینی راه بجنورد- جنگل گلستان کم است
استاندار خراسان شمالی اعتبار 450 میلیارد ریالی در لایحه بودجه سال 97 برای اجرای پروژه راهسازی بجنورد- جنگل گلستان را نیز کم عنوان کرد و از نمایندگان مجلس خواست تا برای افزایش میزان اعتبار این پروژه تلاش داشته باشند.
وی گفت: پروژه راهسازی بجنورد- جنگل گلستان با محوریت طرح کلی بزرگراه بهشهر-گرگان-آزادشهر-بجنورد-شیروان –قوچان اجرایی شده است که شامل چهار استان مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی است.
وی با اشاره به اینکه شهریورماه امسال 980 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل باند دوم جاده بجنورد به جنگل گلستان اختصاص یافت گفت: این میزان اعتبار در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت تا این محور مهم و پر تردد، با شتاب بیشتری به جاده ای امن تبدیل شود.
صالحی افزود: درخواست ما این است که هر استان به میزان و به تناسب دستوری که از سازمان برنامه و بودجه می گیرد از اعتبارات این محور استفاده کند که در این صورت سایر استان ها از اعتبارات این پروژه سهمی نخواهند داشت.

* دولت از 2 نرخی شدن بنزین حمایت نمی کند
استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه 2 نرخی شدن بنزین تبعات و مشکلاتی در جامعه دارد گفت: دولت از 2 نرخی شدن بنزین حمایت نمی کند و امید است در مجلس نیز کمک شود تا بنزین یک نرخی بماند.

* درآمدهای حذف یارانه به استان های کم برخوردار سوق یابد
استاندار خراسان شمالی با اشاره به تلاش دولت برای حذف یارانه های نقدی برخی گروه ها گفت: سال ها صحبت از این است که یارانه نقدی گروه هایی که حذف یارانه نقدی تاثیری در معیشت زندگی آنان ندارد حذف شود و درخواست ما است که بخشی از منابع مالی حاصل از حذف یارانه ها به استان های کمتر برخوردار اختصاص یابد.
وی افزود: خراسان شمالی در شاخص های توسعه عقب است و امید می رود تا از این منابع بهره مند شده و شاخص های توسعه در این خطه از کشور ارتقا یابد.
صالحی گفت: خراسان شمالی تا 1404 باید جزو 10 استان برتر کشور باشد و ارتقای شاخص های توسعه باید در این استان باید به 10 استان برتر کشور برسد بنابراین نیاز است تا توجه و همت بیشتری باشد تا سال 1400 و در پایان دولت دوازدهم این استان در میانه جدول استان های کشور قرار گیرد.

* واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود تخلف است
استاندار خراسان شمالی درباره واردات لوله های مورد نیاز وزارت نفت از چین گفت: شعار امسال به اقتصاد مقاومتی گره خورده است و بر این اساس باید تلاش شود تا تولیدات ما درون زا و برون گرا باشد یعنی در قیمت و کیفیت توان رقابت با تولیدات خارج را داشته باشد تا بتواند بازارهای خود را به دست آورد.
وی گفت: اگر با وجود کیفیت مناسب لوله های تولیدی شرکت لوله گستر در اسفراین، وزارت نفت لوله های مورد نیاز را وارد می کند، این تخلف است.

* مخالف استانی شدن بودجه آموزش و پرورش هستم
استاندار خراسان شمالی در باره استانی شدن بودجه آموزش و پرورش، بنیاد شهید و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز گفت: با استانی شدن بودجه آموزش و پرورش موافق نیستم و البته سایر استانداران نیز مخالف استانی شدن این بودجه هستند.

* نباید هیچ اعتباری به خزانه بازگردد
صالحی بر تلاش مدیران برای جذب اعتبارات تاکید کرد و گفت: نباید هیچ اعتباری به خزانه بازگردد و در صورتی که مدیری نمی تواند اعتباری را جذب کند، ما این اعتبار را با اولویت جغرافیایی جابه جا می کنیم
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: تا یک ماه دیگر باید تکلیف هزینه کرد اعتبارات مشخص شود و در این مدت مدیران باید اعلام کنند که می توانند اعتبارات مصوب را در مسیر جذب قرار دهند یا نه، تا برای جابه جایی اعتبارات تصمیم گیری شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است