Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مازندران به استان کشاورزی، مشهور است زیرا در این استان، محصولات مختلف در طول سال نظیر گل نرگس، تولید و روانه بازار می شود که رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده و فرصتی جهت اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده دانشگاهی مازندران، است.

خبرگزاری شبستان – مازندران

 

ایران با وجود آب و هوای مختلف در زمان های متنوع در سال، کشت های مختلفی در آن صورت می گیرد و باور به اینکه این کشور می تواند در تولید انواع محصولات، خودکفا باشد زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مازندران به استان کشاورزی، مشهور است هر چند که این استان در این امر با فراز و نشیب های مختلف در طول سال، روبرو می شود.

زمانی، حاصل دست کشاورزان با باران و برف، سرانجامی جز نابودی، ندارد و زمانی وفور محصول، موجب می شود که خریداری برای فروشندگان مازنی، یافت نشود و این مهم، بی شک نیاز به راهکارهای متنوع و مثمر ثمر دارد.

 

گل نرگس، یکی از محصولات مازندران است که به همت کشاورزان، تولید و روانه بازار می شود و رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است و در برخی شهرها نظیر جویبار و قائمشهر، بیشتر کشت می شود.

 

از خواص مهم گل نرگس می توان به درمان افسردگی، تسریع رشد موی سر، پایین آورنده فشار خون، باز شدن عروق چسبیده، درمان ورم، جوش، معالجه آسم، و همچنین با مشاهده این گل به یاد گل نرگس، حضرت مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه الشریف) اشاره کرد.

فروش گل های نرگس در دست مازنی ها به ویژه بانوان و همچنین در لگن، کنار خیابان، عطر خوش این گل را به مشام عابران، می رساند و هر بیننده ای با مشاهده آن به سرور و شادی غیر قابل وصفی، دست می یابد.

 

 

سلیمان حاتم نژاد، مدیر جهاد کشاورزی جویبار، امروز (12 دی) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: محصولات مختلفی در این شهرستان به همت مردم سخت کوش به ویژه روستاییان پر تلاش، کاشته می شود که 75 نوع، محصولات استان مازندران در جویبار، کشت می شود.

 

وی اظهار کرد: سطح زیر کشت گل نرگس با توجه به خاک و مقرون به صرفه بودن در شهرستان جویبار، وسعت زیاد دارد.

 

حاتم نژاد بیان کرد: مازندران رتبه سوم کشت گل نرگس را در کشور دارد و شهرستان جویبار نیز رتبه نخست را در استان دارد که بی شک، اهتمام به کشت آن، جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی به ویژه جوانان تحصیلکرده دانشگاهی و عدم مهاجرت، نقش مهمی دارد.

وی ابراز کرد: 22 هکتار شهرستان جویبار به کشت گل نرگس، اختصاص می یابد که عمده تولید آن در بخش گیل خوران و روستاهای اطراف آن، است.

 

حاتم نژاد گفت: از اواخر آذر، برداشت گل نرگس، شروع می شود و تا بهمن ماه، ادامه می یابد که حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان، عواید فروش این محصول است.

وی اظهار کرد: سه میلیون و 200 هزار، شاخه گل نرگس در شهرستان جویبار، تولید می شود که عمده فروش آن به خارج استان به وِیژه تهران است و حتی به صورت مستقیم نیز روانه بازار، می شود.

 

حاتم نژاد بیان کرد: پیاز گل نرگس نیز به فروش می رسد که حدود سه هزار تومان، قیمت آن است.  

گزارش: معصومه علیزاده

پایان پیام/86

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی دو بانوی تیرانداز مازندرانی به فینال مسابقات کشور

دبیر هیئت تیراندازی مازندران از راه‌یابی دو بانوی تیرانداز مازندرانی به فینال مسابقات کشوری در رده جوانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علی‌مصطفی رجبی شامگاه _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌یابی دو بانوی تیرانداز مازندرانی به فینال مسابقات کشوری اظهار کرد: ماهک مسلمی و سیده مهنّا سیدپور دو بانوی توانمند در رشته تیراندازی با ثبت رکوردهای خوب در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بانوان به مرحله فینال راه یافتند.

وی افزود: در فینال این مسابقات که عصر امروز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد، ماهک مسلمی رتبه سوم کشور را به‌دست آورد و سیده مهنّا سیدپور در جایگاه پنجم قرار گرفت.

دبیر هیئت تیراندازی مازندران با حضور در این رقابت‌ها به همراه تیم تیراندازی استان و برعهده گرفتن مربیگری ورزشکاران عنوان کرد: مراسم اهدای مدال با حضور کبری غیاثی نایب‌رئیس فدراسیون، یاسر خلیل‌نژاد مسئول کمیته آموزش و حسین باقری سرمربی تیم‌ملی نوجوانان و جوانان برگزار شد.

رجبی خاطرنشان کرد: مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بانوان در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.

کد خبر 750197

دیگر خبرها

  • کلارآباد میزبان مسابقات قهرمانی ووشو در رده نوجوانان و جوانان
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • فصل نشا با چاشنی فوتشال در مازندران
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • راه‌یابی دو بانوی تیرانداز مازندرانی به فینال مسابقات کشور
  • تولید خودروهای برقی گامی برای کاهش آلودگی‌هوا است
  • آغاز اردوی انتخابی تیم‌های آب‌های آرام کمتر از ۲۳ سال و جوانان
  • حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی