Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:35:47 GMT

اردن مصوبه کنست درخصوص قدس را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۰۵۱۶۴

اردن مصوبه کنست درخصوص قدس را محکوم کرد

اردن موافقت کنست( پارلمان رژیم صهیونیستی) با قانون موسوم به "قدس یکپارچه" را که براساس آن بخشی از این شهر به اسرائیل الحاق می‌شود، را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، محمد المومنی، سخنگوی دولت اردن تصویب قانون موسوم به "قدس یکپارچه" در کنست اسرائیل را محکوم کرد. طبق مصوبه کنست، دست کشیدن رژیم صهیونیستی از هر بخشی از قدس در آینده و تحویل آن به فلسطینیان، باید با موافقت دو سوم اعضای کنست همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت اردن گفت: قدس شرقی بخشی از اراضی فلسطین اشغالی سال ۱۹۶۷ است و شهر قدس یکی از پرونده‌های مهمی است که سرنوشت آن باید از طریق رایزنی‌ میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی و بر اساس قوانین بین‌المللی دراین خصوص مشخص شود.

المومنی همچنین تصریح کرد: طبق قوانین بین‌المللی، تمامی گام‌های یک‌جانبه‌ای، که اسرائیل به منظور تحمیل واقعیت‌های جدید و تغییر وضعیت قدس صورت می‌دهد، باطل و غیرقانونی است.

سخنگوی دولت اردن نسبت به خطرات گام‌های اخیر اسرائیل از جمله تصویب قانون جدید در کنست درخصوص شهر قدس و نیز موافقت حزب لیکود با اجرای قانون اسرائیل در شهرک‌های کرانه باختری، هشدار داد و تاکید کرد که تصویب این قانون راه‌حل تشکیل دو کشوری را از بین می‌برد.

المومنی همچنین اظهار داشت: تنها راه‌حل برای نزاع میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها راه‌حل تشکیل دو کشوری و تشکیل کشور فلسطین در مرزهای  چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی به پایتختی قدس شرقی است و این راه‌حل هیچ جایگزین مناسبی جهت برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد

نیروهای مسلح یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه در راهپیمایی گسترده مردم صنعا در میدان سبعین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن تحرکات متجاوزان اسرائیلی و آمریکایی و آمادگی جدی آن‌ها برای تهاجم نظامی علیه رفح را دنبال می‌کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

ارتش یمن اعلام کرد که در این مرحله همه کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت کنند، در هر منطقه که در دسترس نیروهای مسلح یمن باشند،هدف قرار خواهند گرفت.

سخنگوی ارتش یمن درباره تجاوز زمینی صهیونیست ها به رفح هشدار داد و تاکید کرد که اگر رژیم اسرائیل قصد عملیات نظامی علیه رفح را داشته باشد، تمامی شرکت‌های کشتی‌رانی را که مرتبط با کمک‌رسانی به اسرائیل باشند یا راهی بنادر فلسطین اشغالی شوند با هر ملیتی، تحریم خواهند شد.

سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و دریای عرب تا زمان توقف تجاوزات دشمن و پایان محاصره ملت فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • بورل: حمله شهرک‌نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • حمله شهرک‌ نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • حمله شهرک‌نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • کاخ سفید: نگران حمله احتمالی اسرائیل به رفح هستیم
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دانشگاه آزاد ملارد طنین‌انداز شد
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • بگویید «کنست آمریکا»!