Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@11:24:15 GMT

چه خیراتی برای اموات بهتر است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۰۵۵۳۸

چه خیراتی برای اموات بهتر است؟

به گزارش جهان نيوز،  حجت الاسلام والمسلمین محمد باقریان درباره خیراتی که می توان برای اموات داد گفت: هر کاری که ما در دنیا برای اموات انجام دهیم به سود آنها است اما باید در نظر بگیریم که چه کار خیری نیاز آن ها و واجب است تا ابتدا انجام شود. خیرات میت را خوشحال می کند اما اگر حق الناس بر گردنش باشد نیازمندی اصلی است و باید ابتدا برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در همین راستا افزود: بنابراین باید ابتدا نیازهای واجب او را بررسی و آنها را ابتدا برطرف کنیم. حق الناس، حق الله، نماز و روزه و عبادات که بر دوش او مانده در اولویت است و بعد از این موارد امور مستحبی اعم از نماز، روزه، صدقه، حج، انفاق،دعا در حق آنان، رفتن بر مزار و دیدن اموات در مرحله بعدی است. باید نیازسنجی کرد و بر این اساس خیرات انجام داد.

این کارشناس علوم قرآنی درباره اهمیت باقیات و صالحات اظهار کرد: برخی از اموات اجازه دارند که به خانه ها سر بزنند و خواسته هایشان را بگویند اما افراد زنده نمی شنوند. صبح جمعه بین الطلوعین وقتی بر سر مزار اموات هستید آن ها هم صدای شما را می شنوند و هم جواب می دهند اما بعد از طلوع آفتاب روز جمعه صدای شما را می شنوند اما جواب نمی دهند چون در عالم و حال خود رفته اند که بستگی به مراتب شخص مرده هم دارد.

وی در این باره تصریح کرد: در روایات آمده است که در جنگ بدر پیغمبر جنازه های مشرکان را برداشت و با آن ها صحبت کرد و فرمود: "به آن چه من گفتم رسیدید؟" اصحاب گفتند: مگر صدای ما را می شنوند؟ حضرت فرمود: "چرا نشنوند؟ بهتر از شما حرف های مرا می شنوند. این افراد به عالم برزخ منتقل شده اند اما حرف های ما را می شنوند".

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: برای برخی سوال است که چرا به مزار امواتی که درجات پایین تری دارند کمتر سر می زنیم و به حرم بزرگان از جمله حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت معصومه(س) و دیگر امامان (ع) بیشتر می رویم ؟ جواب این است که اولیای الهی در آن دنیا هم به فکر ما و اموات هستند، همان کاری که در دنیا انجام می دادند، در آخرت هم به آن ادامه می دهند. در روایت آمده است که همان گونه که خیر آنها در دنیا به همه می رسید و خیرات می دادند در آن دنیا هم خیرات را به نام همه اموات و زندگان که نیازمند هستند پخش می کنند.

منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز

سیر و پیاز از محبوب‌ترین و پر خاصیت‌ترین سبزیجات هستند که در انواع غذا‌ها استفاده می‌شوند. سیر و پیاز طعم و مزه بی نظیری به غذا می‌بخشند و در هر چه خوشمزه‌تر کردن غذا‌ها نقش به سزایی دارند.

بسیاری از خانم‌ها سیر و پیاز را به مقدار فراوان تهیه کرده تا همیشه در دسترس باشند، اما گاهی پیش می‌آید که پیاز و سیر جوانه می‌زنند. جوانه زدن باعث تغییر رنگ و مزه سیر و پیاز می‌شود. در این مطلب روش‌های جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز را آورده ایم. نگهداری نادرست از سیر و پیاز موجب خراب شدن آنها و جوانه زدنشان می‌شود. اگر می‌خواهید سیر و پیاز شما جوانه نزنند، نکات زیر را رعایت کنید.

سیر و پیاز را در دما مناسب نگهداری کنید:
بهترین دما برای نگهداری سیر و پیاز بین ۴ تا ۱۰ درجه سلسیوس یعنی بیشتر از دمای یخچال و اندکی کمتر از دمای یک اتاق است. سیر و پیاز را در انبار و جای خنک نگهداری کنید و در جای گرم قرار ندهید، زیرا گرما موجب جوانه زدن، نرم شدن و تغییر مزه پیاز و سیر می‌شود.

پیاز‌ها را در جای خشک نگه دارید:
رطوبت سبب خراب شدن و جوانه زدن سیر و پیاز می‌شود. پیاز‌ها را پس از خریداری سه هفته روی پارچه‌ای پهن کنید و در محیط گرم و خشک نگه دارید.

سیر و پیاز را در جای تاریک قرار دهید:
بهتر است محیط نگهداری سیر و پیاز همواره تاریک باشد و پیاز و سیر را در مقابل نورخورشید نگهداری نکنید. تغییرات در مقدار روشنایی می‌تواند موجب نوسانات دمایی نیز شود.

سیر و پیاز را در جای دارای تهویه قرار دهید:
هرگز سیر و پیاز را داخل پلاستیک نگه ندارید، زیرا عدم گردش مناسب هوا باعث ایجاد رطوبت و در نتیجه جوانه زدن پیاز یا پوسیدگی آن می‌شود. بهتر است آنها را برای جلوگیری از جوانه زدن در جایی مثل کیسه توری یا سبد سیمی نگه دارید که هوا در آن جریان دارد.

سیر و پیاز را جداگانه نگه دارید:
بهتر است فضایی کاملا جدا برای نگهداری سیر و پیاز اختصاص دهید و سیر و پیاز را دور از سایر میوه‌ها و سبزیجات نگهداری کنید. میوه‌های رسیده گاز اتیلن تولید می‌کنند که احتمال جوانه زدن را بالا می‌برد.

با پیازی که جوانه زده باید چه کرد؟
اگر پیاز جوانه و کپک زده است، آن را دور بریزید، اما اگر سالم است و تنها جوانه زده پیاز را دو نیم کنید و بقایای جوانه و ریشه را جدا کنید.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی خواندنی‌ها

دیگر خبرها

  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • با انجام عملیات وعده صادق همه دنیا به قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی پی برد
  • از ابتدا پیوند عمیقی میان فلسفه و باستان شناسی وجود داشته است
  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • ترکیبی که بهترین تیم آسیا را از مرگ نجات می‌دهد
  • یادی از ماهچراغ
  • فرمانده بسیج : آینده جهان از شبی که عملیات وعده صادق انجام شد تغییر کرد / این عملیات قاعده جدیدی در دنیا بنیان کرد