Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی اعلام کرد در صورت حضور کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی، آمریکا نباید در این مسابقات شرکت کند.

ایران آنلاین /«لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی اعلام کرد اگر کره شمالی در رقابت‌های المپیک زمستانی که قرار است در کره جنوبی برگزار شود، شرکت کند، آمریکا نباید در این بازی ها حضور یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حساب توییتر خود مدعی شد: «اینکه به کیم جونگ اون اجازه دهیم در بازی های المپیک زمستانی شرکت کند، یعنی به غیرمشروع ترین رژیم روی زمین مشروعیت داده ایم. من اطمینان دارم که کره جنوبی این اتفاق پوچ را رد خواهد کرد و معتقدم که اگر کره شمالی در این بازی ها شرکت کند، آمریکا نباید شرکت کند.»

کره جنوبی میزبان رقابت‌های المپیک زمستانی 2018 است که از ماه آینده میلادی آغاز می شود. روز دوشنبه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پیام تبریک خود به مناسبت سال نوی میلادی اعلام کرد که مسیر گفتگو با کره جنوبی باز است. او همچنین گفت که در حال بررسی اعزام یک هیئت از پیونگ یانگ برای حضور در بازی های المپیک است.

پس از آن، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که از تصمیم کره شمالی برای اعزام یک هیئت به سئول برای شرکت در بازی های المپیک استقبال می کند. دقایقی پیش هم کره شمالی اعلام کرد که قرار است امروز خط تلفن قرمز مرزی با کره جنوبی را – که مدتها بسته بوده است-- باز کند.

کره شمالی در حالی از شرکت در بازی های المپیک 2018 خبر داده است که در بازی های سال 2014 که در سوچی روسیه برگزار شد، شرکت نکرد.

چو میونگ گیون، وزیر وحدت دو کره پیشتر اعلام کرد: کره جنوبی اعلام آمادگی کرده است که با کره شمالی بر سر میز مذاکره بنشیند.

بحران کره شمالی به دنبال آزمایش های هسته ای و موشکی این کشور و لفاظی ها و تهدیدهای ترامپ علیه کیم جونگ اون و همچنین اقدامات تحریک آمیز واشنگتن نزدیک شبه‌جزیره کره در ماه های اخیر به اوج خود رسیده است. / باشگاه خبرنگاران

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد

وزارت خارجه کره جنوبی سطح هشدار خود را در پنج سفارتخانه و کنسولگری در دنیا در پی آنچه «توطئه کره شمالی برای انجام حملات تروریستی علیه مقام‌های سئول و شهروندان کره جنوبی ساکن خارج کشور» خوانده شده، افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد اخیرا نشانه‌های متعددی یافته مبنی بر اینکه کره شمالی در حال آماده سازی برای حملات «تروریستی» علیه کارمندان سفارت یا شهروندان کره جنوبی در چند کشور از جمله چین، جنوب شرق آسیا و غرب آسیاست.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پنج مکان از جمله سفارتخانه‌های کره جنوبی در کامبوج، لائوس و ویتنام به همراه کنسولگری‌های این کشور در ولادیووستوک در روسیه و «شنیانگ» در چین به عنوان اهداف احتمالی مشخص شده‌اند.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کره شمالی مامورانی را به این کشورها اعزام کرده تا نظارت بر سفارت‌های کره جنوبی را گسترش دهند و همچنین در فعالیت‌های خاصی مانند جست‌وجوی شهروندان کره جنوبی به عنوان اهداف بالقوه تروریستی شرکت می‌کند.»

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که سطح هشدار تروریسم در پنج سفارتخانه و کنسولگری از «توجه» به «هشدار» افزایش یافته است، که دومین سطح بالا در سیستم چهار سطحی کره جنوبی است که نشان می‌دهد احتمال افزایش یک حمله وجود دارد.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده که مرکز ملی مبارزه با تروریسم کره جنوبی روز پنجشنبه جلسه‌ای را برای بحث درباره راهبردهایی با هدف حفاظت از اماکن دیپلماتیک و پرسنل این کشور تشکیل داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اخبار پرسپولیس نقل و انتقالات زمستانی و بازی ترابی
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • این پرسپولیسی پایان فصل جدا می‌شود!
  • جادوگر، پادشاه و تانک!
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست