Web Analytics Made Easy - Statcounter

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   دانلود

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم در کشور

مجری طرح گندم کشور گفت: برنامه کشور در توسعه کشت غلات، تولید ۱۴ میلیون تن گندم برای سال زراعی جاری پیش‌بینی شده و برای رسیدن به این هدف، کشت قراردادی و طرح جهش تولید در دیمزارها در رأس برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سهراب سهرابی در بازدید از مزارع گندم استان اردبیل اظهار کرد: در سال زراعی جاری کشت گندم در ۶ میلیون و ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور هدف‌گذاری شده که ۲ میلیون و ۴۵ هزار هکتار آن به صورت آبی و چهار میلیون و ۶۶ هزار هکتار آن نیز به صورت دیم و آبی است.

وی افزود: برنامه کشور در توسعه کشت غلات، تولید ۱۴ میلیون تن تولید گندم برای سال زراعی جاری پیش‌بینی شده و برای رسیدن به این هدف، کشت قراردادی و طرح جهش تولید در دیمزارها در رأس برنامه‌های جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

مجری طرح گندم کشور با اشاره به پیش‌بینی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در سطح پنج میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم کشور اظهار داشت: در این راستا، ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

سهرابی با اظهار نگرانی از عوارض خشکسالی و افزایش دمای هوا در سال زراعی جاری گفت: امسال هم بارش‌ها کاهش پیدا کرده و هم میانگین دمای هوا افزایش داشته و میانگین میزان افزایش آن در کشور ۲.۵ درجه سانتی‌گراد نسبت به بلندمدت بوده است.

وی میانگین افزایش دمای هوا در سال زراعی جاری در استان اردبیل را بیشتر از میانگین کشوری و بیش از ۳ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و افزود: همین دما، شرایط بحرانی خاصی برای مزارع ایجاد کرده و باعث بروز و طغیان برخی آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز شده است.

مشاور معاون وزیر در امور زراعت و مجری طرح گندم کشور با اشاره به افزایش مصرف کودهای شیمیایی و کودهای پتاسه همراه با کود اوره برای مدیریت تنش خشکی بیان کرد: امیدوارم که با مدیریت مزارع، هدف تولید ۱۴ میلیون تن گندم در سال زراعی جاری محقق شود.

در ادامه کمال شهبازی رئیس مرکز تحقیقات استان اردبیل گزارشی از عملکرد، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشی ایستگاه اردبیل را ارائه و اظهار کرد: ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مغان یکی از سایت‌های اصلی تحقیقات غلات در زمینه مطالعات مربوط به تنش خشکی آخر فصل و بیماری‌های غلات به شمار می‌رود.

کمال شهبازی گفت: ایستگاه تحقیقاتی مغان در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های به‌نژادی اقلیم گرم و مرطوب کشور از ایستگاه‌های مهم بوده به طوری که در سال‌های اخیر در معرفی ارقام جدید غلات نقش اساسی ایفا نموده است.

کد خبر 745250

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم در کشور
  • اسماعیلی: سکوی دائمی عرضه لباس عفیفانه در میدان هفت تیر افتتاح می‌شود
  • صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران
  • سرعت دانلود و آپلود این گوشی از آیفون۱۵ بالاتر است!
  • روح الامینی: مجلس دوازدهم از حاشیه‌سازی فاصله بگیرد/ زارعی: احزاب به باند تنزل پیدا کرده‌اند +فیلم
  • افزایش تولید چوب در کشور
  • روح الامینی: مجلس دوازدهم از حاشیه‌سازی فاصله بگیرد/ زارعی: احزاب به باند تنزل پیدا کردند +فیلم
  • حمایت مردم ایران و منطقه از اقدام تلافی جویانه ایران
  • حمله به فلسطین اشغالی نشانه عقلانیت ایران بود
  • تجمع مردمی مناطق مختلف کشور در حمایت از اقدامات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی+ فیلم