Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علی اوسط هاشمی در نشستی با مسئولان بخش خصوصی و دولتی زعفران، با موضوع «اتخاذ تصمیم در مورد مباحث صادرات و تجارت در بازار زعفران» گفت: باید کاری کرد که سهم ایران در بازار جهانی زعفران از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد ارتقا یابد.

وی با اشاره به ضرورت اندیشیدن در سطح ملی برای تحقق منفعت ملی، افزود: وقتی یک برند قدرتمند در عرصه زعفران ایرانی تشکیل شود، بدون شک هم به نفع کشاورزان خواهد بود و هم منافع بازرگانان تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عنوان کرد: حتی می‌توان زمینه ایجاد بورس جهانی زعفران در ایران را فراهم کرد و در این راستا باید دست‌اندرکاران این محصول با نماینده فائو وارد فاز همکاری شده و از آنها کمک بگیرند.

هاشمی، ادامه داد: بازرگانان باید کاری کنند که کشاورزان برای تولید بیشتر تشویق شوند. این موضوع برای تجار نیز وزنه اعتباری محسوب خواهد شد و انسجام لازم در صیانت از تولید ملی را رقم می‌زند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، تولید حداقل ۷۰ درصد زعفران جهان را در اختیار ایرانی‌ها دانست و گفت: شاید در تعیین قیمت نفت، اختیار چندانی نداشته باشیم، اما قطعا می‌توانیم در کنترل قیمت کالایی مانند زعفران، قوی‌تر عمل کرده و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

این مقام مسئول، با گلایه از اینکه هنوز نتوانسته‌ایم شهرک صنعتی زعفران ایجاد کنیم، اظهار کرد: اکنون زعفران تنها بر اساس مصرف داخل کشور، بسته‌بندی می‌شود و تنوع مصرف بازارهای بین‌المللی را در آن لحاظ نکرده‌ایم. این در حالی است که می‌شود با تشکیل بورس جهانی زعفران، جهان را متقاعد کرد که برای خرید این طلای سرخ، از هر نقطه دنیا به ایران مراجعه کنند.

هاشمی تاکید کرد: باید رقابت را از درون به بیرون انتقال داد و در بازارهای خارجی از زعفران به عنوان کالایی که ویژه ایران است، صحبت کرد. این انعطاف، انگیزه تولید در کشاورزان را نیز افزایش داده و در نهایت برای کشور سودآور خواهد بود.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی ثابت شد

قیمت طلا امروز چهارشنبه ثابت بود، در حالی که فعالان بازار منتظر سرنخ‌های تازه مقامات فدرال رزرو آمریکا برای شفافیت بیشتر در مورد جدول زمانی کاهش احتمالی نرخ بهره بودند.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا  ۲۳۱۴ دلار و ۲۹ سنت بود و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۲۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

نرخ‌های پایین‌تر، جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد. بر اساس گزارش FedWatch Tool، بازارها در حال حاضر شاهد ۶۵ درصد احتمال کاهش نرخ بهره در ایالات متحده در ماه سپتامبر هستند.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز سه شنبه گفت که تورم متوقف شده که تا حدی به دلیل قدرت بازار مسکن تقویت شده است به این معنی است که بانک مرکزی ایالات‌متحده باید هزینه‌های استقراض را برای یک دوره طولانی و احتمالاً در تمام سال ثابت نگه دارد.

ذخایر اس‌پی‌دی آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان با ۰.۲۱ درصد کاهش به ۸۳۰.۴۷ تن در روز سه شنبه از ۸۳۲.۱۹ تن در روز دوشنبه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، یک مطالعه نشان می‌دهد که با افزایش بدهی‌های جهانی به رکورد ۳۱۵ تریلیون دلاری در سه ماهه اول سال، که ناشی از استقراض در بازارهای نوظهور، ایالات‌متحده و ژاپن بوده است، یک معیار کلیدی از بدهی جهانی دوباره صعود خود را از سر گرفته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۲۵ دلار رسید، پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۹۸۱.۱۰ دلار و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۷۴.۵۹ دلار رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد ایرانی‌ها از بیماری‌های دهان و دندان رنج می‌برند
  • ۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند
  • بیجار قطب تولید گندم در کشور است / لزوم رفع مشکلات مردم
  • کاهش ۱۵ میلیون تومانی قیمت زعفران
  • طلای جهانی ثابت شد
  • لزوم تشکیل یک نهاد برای تأیید صلاحیت سخنرانان/ چالش ارز؛ ‌ همه منتظر اقدام و عمل دولت
  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • پاکشوما ۴۹ ساله شد
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)