Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: برای اشتغال روستاییان استان طرح های صنعتی و اشتغالزا با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در این مناطق اجرا می شود.

محمد زنگنه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای طرح های اشتغالزا و صنعتی 198 میلیارد ریال تسهیلات با سود صفر یا سه درصد اختصاص یافت که بخشی از این مبلغ جذب و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: صندوق کارآفرینی امید استان در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در مناطق کم برخوردار و محروم از صنایع تولیدی، اشتغالزا و با اولویت اجتماعی کردن اقتصاد و توانمند سازی مردم روستایی و ترویج عدالت اقتصادی در جامعه روستائیان و عشایر در مناطق مرزی استان با استفاده از منابع قرض الحسنه مشارکت و همکاری می کند.
وی بیان کرد: شرکت تعاونی بسته بندی زرشک در روستای چاه اصفهانی سربیشه، کارخانه خوراک دام و مجتمع پرورش شتر در چاهداشی نهبندان، کارخانه فرآوری و بسته بندی زرشک در گازار بیرجند، قاین، حاجی آباد زیرکوه و آیسک نهبندان از جمله این طرح هاست.
وی ادامه داد: پرورش گاو شیری دشت لاله سرایان و سه کارخانه بسته بندی محصولات کشاورزی در درمیان و خوسف از دیگر طرح هایی است که از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان بهره مند شده اند.
به گزارش ایرنا زنگنه اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید برای نخستین بار در راستای تحقق برنامه های اشتغال آفرین دولت تدبیر و امید با همکاری معاونت روستایی رئیس جمهوری، استانداری خراسان جنوبی و جهاد کشاورزی استان، با پرداخت تسهیلات با کارمزد صفر درصد عملیات اجرایی و ساخت نخستین کارخانه فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی را در ناحیه صنعتی شهرستان زیرکوه آغاز کرد.
وی اضافه کرد: ساخت این کارخانه 23 میلیارد ریال هزینه دارد که مبلغ 19 میلیارد ریال تسهیلات به صورت قرض الحسنه با نرخ صفر درصد توسط صندوق کارآفرینی امید استان با 2 سال دوران سازندگی و تنفس پس از آن بازپرداخت 4 ساله تسهیلات پرداخت می شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان افزود: با بهره برداری از این پروژه 25 نفر بطور مستقیم مشغول بکار و 200 خانوار روستایی و عشایر شهرستان که از اهداف اصلی و نهایی این طرح است بطور غیر مستقیم از مزایای آن بهره مند می شوند.
زنگنه گفت: طرح یاد شده یکی از 10 طرح تعاونی بوده که با مشارکت روستائیان و عشایر در شهرستان های خراسان جنوبی در حال اجرای عملیات ساختمانی و تکمیل پروژه است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۳۰ لرستانی مشمول امهال تسهیلات کشاورزی

سید عماد شاهرخی  با اشاره به اجرای بند دال تبصره ۱۶قانون بودجه سال ۱۴۰۲، موضوع بخشودگی سود، کارمزد، جرائم دیرکرد و امهال تسهیلات بهره‌برداران بخش کشاورزی، اظهار کرد: از بهره‌برداران بخش کشاورزی که براثر حوادث غیرمترقبه به ویژه سیل و خشکسالی دچار خسارت شده‌اند و دارای تسهیلات با سررسید ۱۴۰۱ مورد تایید کارگروه شهرستانی و استانی بودند ۲ هزار و ۴۳۰ بهره‌بردار مشمول امهال تسهیلات شدند.
به گفته وی از تعداد ۲۴۳۰ فقره درخواست دارای مصوبه کارگروه استانی با اعتبار ۱۷۱ میلیارد تومان، ۱۶۰۰ بهره‌بردار بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان از مزایای این بند قانونی بهره‌مند شدند.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در بازه زمانی ۶ ماه از ابلاغ و اجرای این طرح، ۶۷ درصد کل اعتبار ابلاغی سهم استان جذب و توسط بانک‌های عامل اعمال شده است.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • ۲ طرح صنعتی در گرمسار افتتاح شد
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • ۲۴۳۰ لرستانی مشمول امهال تسهیلات کشاورزی
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید شمش طلا در معدن هیرد
  • جهش تولید در دل روستا‌/ تولید ۶ هزار تن لوله و ۵ هزار ماشین آلات در روستای کوچک
  • تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد ۴۳ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد