Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام-فرماندار ایلام گفت: بسیاری از خرده فرهنگ ها در جوامع مختلف وجود دارد که پایه و اساس شکل گیری برنامه ریزی های اجتماعی محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، معروف بسطامی امروز در جلسه اعضای کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی اظهارد اشت: ملت ایران از اقوام و طوایف مختلفی شکل گرفته که این وضعیت در استان ایلام نیز مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر قومی دارای یکسری آداب و رسوم و فرهنگ است که وجه تمایز دهنده آن منطقه با سیار مناطق بشمار می رود.

فرماندار ایلام تاکید کرد: رسوم و آداب هر قومی در صورتیکه مخل آسایش و امنیت سایر اقدام نباشد و در چارچوب ضوابط تعیین شده در هر نظامی قرار گرفته باشند محترم شمرده شده و باید توسط سایر افراد با دیده احترام نگریست و از اصول مسلم حقوق شهروندی رعایت همین اصل است و در قوانین مصرح نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بر این مسئله تاکید شده است.

بسطامی اضافه کرد: حقوق شهروندی در جامعه باید تعریف شود ، برای رفاه حال شهروندان و توسعه بخش اقتصادی باید برنامه ریزی مناسب و متناسب با شرایط جامعه صورت گیرد.

وی افزود: آسیب های اجتماعی یک موضوع پیچیده و گسترده است و نمی توان همه زمینه ها و علل آسیب ها با یک دید نگریست و این نگاه باعث می شود نتوان برای جبران آن خروجی مناسبی طراحی کرد.

فرماندار ایلام یکی از اصلی ترین برنامه های دولت را توسعه متوازن در تمام نقاط عنوان کرد و گفت: اعتبارات خوبی در سال جدید برای استان ایلام در نظر گرفته شده و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب بتوانیم در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر آسیب های اجتماعی را کمتر کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۶۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان ارجاع شده است گفت: بیش از ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس استان منجر به مصالحه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار جمال سلمانی اظهار کرد: مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

وی افزود: با پای کار آمدن سازمان‌های حمایتی، و دخیل در حوزه آسیب‌های اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی می‌توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ورود کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران و مددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، تعداد ۱۱ هزار و ۲۸۹ پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

سلمانی با بیان اینکه ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است، اضافه کرد: مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه‌اندازی شده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی حل و فصل شود بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی استان ایلام افزود: شهروندان می‌توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۵۸۰ ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره‌مند شوند.

کد خبر 751140

دیگر خبرها

  • پایه و اساس و ریشه قدرت امروز کشور، معلمان و اساتید هستند
  • برنامه ریزی صدا و سیما برای پوشش مطلوب مراسم اربعین ۱۴۰۳
  • اساس و پایه دانشگاه بر منزلت استاد نهادینه شده است
  • پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مسایل مهم و محوری در ایلام است
  • رسانه‌ها و معلمان در پیشگیری از خودکشی نقش مهمی دارند
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا/ اعلام سن ثبت‌نام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است