Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره-ایرنا- دولت الجزایر خرید و فروش پول مجازی «بیت کوین » را ممنوع اعلام کرد و به کسانی که اقدام به خرید و فروش آن کنند، هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری الجزایری «الشروق»، وزارت دارایی الجزایر اعلام کرد: این نوع پول بدون پشتوانه است و کسانی که به داد و ستد آن بپردازند ، بر اساس قوانین کشور مجازات می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الشروق به نوع مجازات کسانی که اقدام به داد و ستد بیت کوین می کنند، اشاره ای نکرد.
مفتی های مصر نیز پیش تر خرید و فروش بیت کوین را حرام اعلام کرده بودند.
بیت‌کوین ( Bitcoin) یک نوآوری اینترنتی با کارکردهای مشابه «پول بی‌پشتوانه» یا پول حکومتی است که ابتدا در سال 2008 توسط فردی که خود را «ساتوشی ناکاموتو» نامید اما هویت واقعیش نامشخص بود، به وجود آمد.
خالقان بیت کوین توانسته‌اند در مدت کوتاهی آن را از یک ایده به یک واقعیت اثرگذار بر دنیای اقتصاد مبدل کنند، زیرا در چند سال گذشته ارزش بیت کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار به چندهزار دلار افزایش یافته ‌است.
تاکنون هیچ دولتی بیت کوین را به عنوان پول به رسمیت نشناخته ‌است و دولت‌های آمریکا، آلمان و چین بر کالا بودن بیت کوین تأکید دارند.
برخی عقیده دارند، بیت کوین نوعی پول دیجیتال بر پایه شبکه همتا به همتا، امضای دیجیتال و اثبات دانایی صفر است و به کاربران امکان می‌دهد که بدون هیچ واسطه‌ای، انتقال پول غیر قابل بازگشت انجام دهند.
خاورم **2041**انتشار دهنده: سید شاهپور حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رئیس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیأت دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

کد خبر 6096486 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • ۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • حداکثر شش ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • حداکثر ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از دست شکارچیان متخلف در سقز
  • ۴۰۰ سال پیش شغل اصلی مردم دربند خرید و فروش برده بود!