Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود با اشاره به حوادث اخیر اظهار کرد: زمانی که مردم گوش شنوایی برای مطالبات ندیدند به این راهکار رسیدند که به سراغ تظاهرات خیابانی بروند و از این طریق فریاد خود را به گوش مسؤولان برسانند تا پشت درهای بسته برای ایشان تصمیم‌گیری نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: پس از این جریان جمعی شامل معجونی از ضدانقلاب، منافقان و افراد فریب‌خورده به آنها پیوستند و ابتکار عمل را از دست آنها گرفتند و به ویرانگری و اهانت به همه مقدسات پرداختند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه شیاطین خارجی نیز از این فضای مجازی استفاده کردند، گفت: آنها خط اغتشاش را دادند تا به ویرانگری بپردازند اما پرده‌ها بالا رفت و نقشه دشمنان بر ملأ شد و مردم با راهپیمایی پرشکوه خود پاسخ این گروه اندک را می‌دهند.

وی عنوان کرد: حقیقت این است که مسؤولان چاره‌ای ندارند جز اینکه به درد و دل مردم به طور مستقیم گوش فرادهند و بهترین راه این است که در تمام طول سال زمانی را برای شنیدن مشکلات مردم تعیین کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: در این روز از نمایندگان دانشجویان، کارگران، کسبه بازار، کشاورزان، صاحبان صنایع و ... دعوت کنند تا در فضای باز با حضور چندین نفر از وزرا و مسؤولان دردهای خود را بگویند و راه‌حل خود را ارائه کنند، سپس رسیدگی و جمع‌بندی شود و نتیجه آن را در اختیار مسؤولان بگذارند تا قوانین و برنامه‌ها بر اساس آن تنظیم شود، البته این کار باید در طول سال ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به داستان آتش‌افروزی فضاهای مجازی گفت: بارها به مسؤولان از رئیس جمهور تا دیگران گفته شد این فضای مجازی بلای جان شماست و نه تنها دین، ایمان، اخلاق و همه مقدسات را هدف می‌گیرد و فحشا را به درون خانه‌ها می‌فرستد و خانواده‌ها را از هم متلاشی می‌کند بلکه خطری برای نظام، انقلاب و امنیت جامعه است اما گوش شنوایی نبود.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: اکنون آتش این فضا دامن همه آنها را گرفته و یک نفر مزدور موساد یا سیا در خارج نشسته و برای 10 میلیون به آسانی پیام می‌فرستد که فردا ساعتی همه بیرون بریزید و اغتشاش کنید و حتی طرز ساختن بمب‌های دست‌ساز را به آنها یاد می‌دهد.

وی عنوان کرد: از مسؤولان سؤال می‌شود آیا عاقلانه است خود را در اختیار فضای مجازی که پدیدآورنده آن دشمنان هستند و تمام اختیارات در دست آنهاست و ما را برده خود می‌سازند، بگذاریم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه دشمنان هر کاری می‌توانند در این فضای مجازی کنند و بردگی تمام معناست، گفت: بیایید از فرصت برای فضای مجازی با بهره‌گیری از کارشناسان آگاه استفاده کنید و آن را تکمیل کنید و آنچه مورد نیاز مردم است در آن بریزید و به جای لجن‌زار متعفن به نام تلگرام قرار دهید و امنیت، اخلاق، ایمان و سلامت جامعه را حفظ کنید و نگویید به طور موقت قطع کردیم و دوباره برمی‌گردیم.

وی ادامه داد: این شیاطین نیز دوباره برمی‌گردند و همان آش و همان کاسه است متاسفانه برخی تصمیم گرفتند به توجیه‌گری پرداخته و پیام آشکار این حوادث را فراموش کنند.

این مرجع تقلید یادآور شد: پیام این حوادث روشن است باید به مشکلات مردم رسیدگی کرد ولی گویا تصمیم گرفتند به توجیه‌گری بپردازند که این امر به راستی اشتباه بزرگی است در احادیث اسلامی آمده که افراد با ایمان و هوشیار از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شوند.

وی عنوان کرد: از ماموران انتظامی می‌خواهیم که اجازه ندهند بیش از این به اموال عمومی و خصوصی مردم صدمه بزنند و به مقدسات اهانت کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است

به گزارش خبرنگار مهر، عزت رضایی صبح یکشنبه در همایش روز ملی شوراها که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید جایگاه شوراها جایگاهی شرعی و قانونی است و خداوند در قرآن رجوع به خرد جمعی را در کنار نماز قرار داده است و این نشان از جایگاه شور و مشورت است.

وی افزود: در قانون اساسی در خصوص وظایف شوراها به صراحت اشاره شده است و قانون اساسی فنداسیون و چهارچوب این مملکت است که در هفت اصل به موضوع شوراها پرداخته و این مهم بیانگر اهمیت جایگاه شوراها است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج خاطر نشان کرد: متأسفانه در عمل آنگونه که باید جایگاه شوراها در کشور ما نمود پیدا نمی‌کند چرا شورا برآمده از بطن و متن مردم است از این رو توجه به آنها ضروری است.

وی اعلام کرد: وظایف شوراها و دفاع از موکلین آنها که مردم هستند هم حق و هم تکلیف است و اگر انجام نشود مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه دفاع از مردم حق و وظیفه شوراهاست، گفت: مایه خوشحالی است که شوراها از موکلین و حق آنها دفاع می‌کنند شاید در این مسیر مشکلاتی هم برای شوراها پیش بیاید اما نباید هرگز از انجام این رسالت مهم کوتاه بیایند.

رضایی با تاکید براینکه مشکلاتی در شهر و روستاها وجود دارد که رفع آنها نیاز به ایجاد ارتباطات بیشتر بین شوراها به عنوان نمایندگان مردم و مسولان دارد، اضافه کرد: ارتباط و تعامل تنگاتنگ بین اعضای شورا و مسؤولان نقش بسزایی در پاسخ به مطالبات مردم دارد چرا که بستر را برای رساندن مطالبات مردم به گوش مسؤولان و تصمیم‌سازی و تصمیم گیری‌های درست فراهم می‌سازد.

کد خبر 6090681

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است