Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت گفت: پیشنهاد دادیم وضع تعرفه یا همان سود بازرگانی به مدت پنج سال و یا حداقل دو سال از ثبات برخوردار باشد.

محمد شریعتمداری در نشست شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی با اشاره به اینکه بخش خصوصی از نبود ثبات­ در وضع تعرفه ها گله مند است گفت: معتقدیم باید در وضع مقررات از ثبات برخوردار باشیم ضمن اینکه از پیش آگهی مقررات و وضع همه مقررات نظر بخش خصوصی را جویا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی اضافه کرد: اگر برخی وقت ها حوادثی اتفاق می افتد که خوشایند بخش خصوصی نیست به مصالحی بر می گردد که دولت برخی مواقع پیش می گیرد و نمونه آن حمایت از تولید داخلی و صادرات با وضع مقررات جدید است.

شریعتمداری گفت: البته علت این امر هم مدیریت منابع ارزی کشور بود و وزارت صنعت مکلف شده بود که پیشنهادهایی را ارائه کند که در کوتاه مدت منجر به تصمیم گیری برای تعرفه واردات بود اما در بلند مدت همان روال طبیعی برای سود بازرگانی مدنظر است که هرچه این رویه ثابت بماند به نفع تولید و صادرات است.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که اتاق بازرگانی در جلسات وضع تعرفه ها و کاهش تعرفه ها درباره مواد اولیه واسطه ای و مواد مورد نیاز برای تولید حضور داشته باشد که این به نفع تولید است.

شریعتمداری همچنین گفت: هفته گذشته جلسه توسعه صادرات به آفریقا را داشتیم که با توجه به دستور کار قرار گرفتن تنوع بازارهای صادراتی، آفریقا به علت برخورداری از ظرفیت های فراوان از اولویت های ماست که پیشنهاد کردیم چهار مرکز تجاری در چهار نقطه از آفریقا محصولات ما را­ ارائه کند بنابراین­ به درخواست ما این کمیته مشترک میان اتاق بازرگانی و دولت برای توسعه صادرات به آفریقا شکل گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت­ با انتقاد از نبود شرکت های صادراتی متوسط و بزرگ در کشور گفت: با این نقیصه نمی توانیم توانایی های کشور را در بازارهای بین المللی تجمیع کنیم ضمن اینکه رقابت های مخرب میان صادرکنندگان ایرانی و بازارهای خارجی آسیب دیگر متوجه صادرات ماست.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد

سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به افزایش تجارت خارجی کشور در ماه گذشته، تصریح کرد: بر اساس گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

بهادری جهرمی اضافه کرد: تراز تجاری در فروردین ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما [با توجه به آغاز سال جدید]تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.

تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه