Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:58:10 GMT

پرندگان را در زمستان های سرد و برفی فراموش نکنیم

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۰۸۵۲۶

پرندگان را در زمستان های سرد و برفی فراموش نکنیم

زنجان - ایرنا - پیدا کردن غذا برای پرندگان در زمستان های سرد و برفی بسیار سخت و مشکل می شود و شهروندان بهتر است در این روزها، ته مانده سفره های غذای خود را در محل مناسبی بریزند تا پرنده ها از آن تغذیه کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: غذا دادن به پرندگان به ویژه در فصول سرد و برفی سال عملی بسیار ارزشمند و پسندیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امجد باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم می توانند با ریختن ته مانده برنج و خرده های نان خشک و پاشیدن گندم و ارزن در جلو پنجره ها، پشت بام و گوشه ای از حیاط، کوچه و بیابان های اطراف به داد این پرنده های بی دانه برسند.
وی با تاکید براینکه ته مانده غذا و خرده های نان باید سالم باشند و موجب بیماری و تلف شدن پرنده ها نشود، اظهار کرد: در زمستانها، کرم و حشره ای برای تغذیه پرندگان موجود نیست و تنها امید آنان پیدا کردن دانه در حریم زندگی انسان ها است بنابرین این مخلوقات خدا را تنها نگذاریم و یقین بدانیم که خداوند منان رزق آنها را در میان ما انسان ها قرار داده است.
باقری، افزود: زمستانهای برفی و یخی که روزها کوتاه و شب ها سرد و طولانی است در واقع روزهای سختی برای پرندگان محسوب می شود پس بیاییم در این فصل از سال بیشتر از فصول دیگر با پرندگان رفتار مهربان تری داشته باشیم و و در مواقع نیاز به آنها پناه دهیم.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: تغذیه پرندگان در فصل زمستان کار بسیار خوبی است اما لازم است غذای آنها در پشت بام و محوطه های باز ازجمله پارک ها و بیابان های حاشیه شهرها و روستاها باشد.
علی قره چه لو افزود: شهروندان از ته مانده غذاها و خرده نان هایی که بیم فاسد شدن آن می رود برای تغذیه پرندگان و سایر حیوانات به جد خودداری کنند چراکه ممکن است به بیماری و مرگ آنها منتهی شود.
وی تصریح کرد: در فصل زمستان بهتر است از دانه های گندم و ارزن استفاده شود تا امنیت غذایی پرندگان به خطر نیفتد و در ضمن اگر در فضاهای باز این تغذیه صورت گیرد می توان از وابستگی آنها به انسان ها جلوگیری کرد چراکه در این میان هستند افراد فرصت طلب و سودجویی که با استفاده از موقعیت فراهم شده در پی صید آنها برمی آیند.
قره چه لو افزود: بطور معمول پرندگانی چون 'گنجشک ها، سهره های معمولی، فنچ، یاکریم، فاخته و انواع کلاغ' در زمستان ها به دلیل کمبود غذا به حریم انسان ها نزدیک می شوند که لازم است هموطنان آزاری به آنها نرسانده و امان دهند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار

رییس جمعیت هلال احمر دماوند از نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر» خبر داد.

به گزارش مهر، سعید طاهری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران از نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر» خبر داد و اظهار کرد: در ساعت ۵ بامداد چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گزارشی مبنی بر گرفتار شدن پنج نفر در حوالی دریاچه «هویر» به هلال احمر دماوند اعلام شد که بلافاصله نجات گران هلال احمر از نزدیک ترین پایگاه امداد و نجات در شهر کیلان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: گردشگران علی‌رغم انسداد جاده کوهستانی منتهی به دریاچه «هویر» و «تار» به علت شرایط نامساعد جوی اقدام به ورود به این محدوده کرده بودند که گرفتار شده و درخواست کمک خود را به جمعیت هلال احمر اعلام کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند گفت: پس از انجام هماهنگی و با تلاش دهیاری و شورای اسلامی و اهالی روستای «هویر» این مسیر کوهستانی برای دسترسی نجاتگران بازگشایی شد.

طاهری عنوان کرد: همزمان این گردشگران با راهنمایی عوامل جمعیت هلال احمر اقدام به پیمایش به موقعیت اعلام شده توسط هلال احمر کردند و به محل ایمن منتقل شدند.

وی در ادامه افزود: یک نفر که در این حادثه در اثر برودت هوا و شوک ناشی از حادثه دچار مصدومیت شده بود توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی منتقل شد.

طاهری در پایان گفت: از شهروندان و گردشگران درخواست می‌شود به هشدارهای هواشناسی و موانع ورود به محیط‌های تفریحی و گردشگری توجه کنند و در صورت بروز حادثه، با تلفن ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند. جو و رحمتی بودند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • روز برفی ؛ مرتضی پاشایی و محمدرضا گلزار
  • خودنمایی زمستان در بهار سمیرم
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟ | چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور