Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایلنا نوشت: یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تشریح جلسه روز دوشنبه این کمیسیون درباره حوادث اخیر پرداخت و از رفع انسداد تلگرام و اینستاگرام در روز جمعه این هفته خبر داد.

علیرضا رحیمی، عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با عنوان «بررسی حوادث اخیر در کمیسیون امنیت ملی» که در کانال تلگرامش منتشر کرد، نوشت: ارزیابی بخش سایبری حوادث، تحریکات خارجی و داخلی، رویکرد و مواضع امریکایی‌ها و تحرکات عربستان سعودی، نحوه برخورد و عملکرد رسانه ملی از آغاز حوادث، هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مختلف، سناریوهای مختلف طراحی شده حوادث اخیر، و ارزیابی تحولات بعدی از اهم موارد بحث شده در این جلسه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی مطالب قابل توجه از گزارش دستگاه‌های مختلف از این قرار بود: رییس‌جمهور بخشی از اختیارات لازم را به وزیر کشور تفویض کرده است. مسدود کردن تلگرام و اینستاگرام  مقطعی است و احتمالاً در روز جمعه رفع انسداد شوند. هیچکدام از جریان‌ها و تشکل‌های دانشجویی کشور در حوادث و اعتراض‌های خشونت بار حمایت و همراهی نداشته‌اند. مردم در هیچ‌کدام از شهرها و مناطق با خشونت‌طلبان و آشوبگران همراهی نکرده‌اند و مردم علی‌رغم مطالبات عدیده در بخش‌های مختلف اقتصادی اجتماعی قضایی به‌طور مطلق گرایشی برای آشوب و ناامنی ندارند. باتوجه به کنترل شرایط توسط نیروی انتظامی و روند عادی شدن وضعیت نیازی به حضور و مداخله نیروهای سپاه پاسداران برای مدیریت میدانی در مناطق نبوده است. نحوه برخورد صداوسیما در این حوادث مورد انتقاد و گلایه دستگاه‌های مختلف بود.

تکذیب تیراندازی به فرمانداری لنجان

محسن کوهکن نیز  تیراندازی به سمت ساختمان فرمانداری شهرستان لنجان را تکذیب کرد و گفت: لنجان در این چند روز اخیر یکی از آرام‌ترین مناطق بوده است و هیچ تخریب یا تیراندازی در این شهر رخ نداده است.

نماینده مردم لنجان گفت: در این شهر بر اساس رسوماتی که وجود دارد در برخی مراسم و جشن‌ها افرادی از سلاح‌ شکاری استفاده می‌کنند و در شب گذشته هم افرادی در مراسمی حضور داشته اند و این تیراندازی‌ها هیچ ارتباطی به اعتراضات و درگیری‌های گذشته نداشت . 

پاسخ به اعتراضات مردمی امید باشد نه تهدید

همچنین ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ریشه اعتراضات اخیر مردم را اقتصادی دانست، گفت: باید برای این اعتراضات راهکار اقتصادی مبتنی بر امید و نه تهدید دید؛ لذا هرگونه تلاشی برای سیاسی کردن این اعتراضات به ضرر مردم خواهد بود. آن‌ها خواسته‌های به حق  اقتصادی شان را مطرح کنند و بدانند که مجلس نیز در اصلاح کلی در بودجه اجازه گرانی را نمی‌دهد.

حشمت الله فلاحت پیشه در عین حال خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی دشمنان زیادی دارد که تلاش‌شان این است که اعتراضات اجتماعی و اقتصادی را سیاسی جلوه دهند. حال این‌که اصل اعتراضات مردم ناشی از وضعیت اقتصادی بود چراکه مردم خواستار بهبود وضعیت خود بوده‌اند.

این نماینده مجلس با یادآوری مولفه های پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بخشی از انقلابیون مردم فقیری بودند که اعتراض به وضعیت اقتصادی داشتند که انقلاب اسلامی  برای آن‌ها امید به آینده را نشان می داد.

این عضو کمیسیون تلفیق با تاکید بر «لزوم حذف کامل دو تبصره ۱۴ و ۱۸ در لایحه بودجه» گفت: نباید اجازه گرانی و قطع یارانه‌ها را داد. چون از زمان اجرایی شدن قانون هدفمندی شاهد گرانی و افزایش قیمت ها بودیم که قرار بود با افزایش قیمت ها ۵۰ درصد یارانه به مردم تعلق گیرد و ۵۰ درصد دیگر اشتغال ایجاد شود. اتفاقی که رخ نداده است و دولت گذشته و فعلی به وظیفه خود عمل نکرده است. این دولت‌ها تنها منابع حاصل از گرانی‌ها گرفته و هیچ کاری برای مردم نکرده‌اند.

فلاحت پیشه با بیان این‌که «مردم تحمل گرانی را ندارند»، گفت: حذف ۴۰ درصد از یارانه بگیران درست نیست. این کار یعنی هجوم به وضعیت معیشتی مردم آن هم در شرایطی که دولت می خواهد ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد از افزایش مالیات کسر کند. مالیاتی که بیشتر کارمندان حقوق بگیر پرداخت می کنند و بقیه از آن فرار می‌نمایند. مجلس نباید اجازه افزایش مالیات و گرانی را بدهد چون افزایش مالیات و گرانی در شرایط رکود معنایی ندارد.

2727

کلید واژه‌ها : تجمعات اعتراضی - راهپیمایی ها و تجمعات - تلگرام - اغتشاش - ناآرامی - گرانی - استان اصفهان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۸۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری بی‌سابقه از اعتراضات شدید آمریکایی‌ها علیه بایدن

اعتراضات گسترده‌ای علیه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا آغاز شده است، در این میان، معترضان فریاد می‌زدند: «جو باید برود.» مبنع: چندثانیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجمع ضدصهیونیستی در روستای کچوئیه لنجان
  • تغییر استاندار مازندران تکذیب شد
  • تصاویری بی‌سابقه از اعتراضات شدید آمریکایی‌ها علیه بایدن
  • تاخیر در واحدهای مسکن ملی قابل تحمل نیست
  • ببینید | واکنش دولت رئیسی به احتمال تغییر در تیم اقتصادی
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • تکذیب تغییر در تیم اقتصادی دولت
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • رونالدو و تکذیب تصویر جنجالی در اینستاگرام!