Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد هادی حیدرزاده در برنامه "مناظره" رادیو گفت و گو با موضوع کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه در کاهش آلودگی هوا موفق نبودیم ، افزود : برای موضوع آلودگی هوا در تهران برنامه مدون وجود دارد که این برنامه در اوایل دهه هفتاد و با عنوان "برنامه جامع کاهش آلودگی هوا" طرح ریزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : حذف سرب از بنزین ، تعریف معاینه فنی خودرو ، تعریف استانداردهای خودرو و توجه به حمل و نقل عمومی از زیر مجموعه های این برنامه است.
مشاور محیط زیست معاونت خدمات شهری شهرداری تهران به چالش های این برنامه اشاره کرد و افزود : یکی از مشکلاتی که این برنامه جامع کاهش آلودگی هوا داشت آن بود که مصوبه هیئت وزیران را داشت اما تبدیل به برنامه نشد و به همین دلیل ضمانت اجرای برنامه تا حدودی تحت شعاع قرار گرفت.
وی گفت : یکی دیگر از ایرادهایی که می توان به این برنامه گرفت آن بود که برنامه جامع کاهش آلودگی با محوریت منابع متحرک دیده شده است در حالی که امروز سهم منابع متفاوت شده و در واقع تاثیر آلودگی هوا در منابع ساکن بیشتر شده است.
حیدرزاده با تصریح بر اینکه در کاهش آلودگی هوا موفق نبودیم ، افزود : البته با توجه به اینکه منابع متحرک و ثابت آلودگی هوا دائما در حال افزایش بوده، در کنترل افزایش سرعت آلودگی موفق بودیم.
وی به کمبود منابع در حوزه کنترل آلودگی اشاره کرد و گفت : این منابع را یا باید صرف کنترل آلودگی کرد یا باید برای درمان اثرات آلودگی هوا یعنی داروهای بهداشتی و ضد سرطان خرج کرد. مورد نخست سرمایه گذاری و مورد دوم هزینه های غیر قابل بازگشت است که باعث از بین رفتن منابع کشور می شود. بنابراین این نگاه که منابع اندک است قابل قبول نیست.
مشاور محیط زیست معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در حوزه راهکارهای کاهش آلودگی و چالش های آن نیز افزود : متاسفانه در حوزه راهکارها افق نگاه فنی و مهندسی داشته ایم یعنی نگاه مان فقط این بود که سوخت، خودرو و معاینه فنی استاندارد باشد اما از سوی دیگر توسعه و بارگذاری شهر را بی توجه بودیم. همه جای دنیا به توسعه این دو با هم نیاز است.
حیدرزاده به طرح ترافیک و زوج و فرد اشاره کرد و گفت : این طرح های در حالی اجرا شد که اساسا علت آلودگی نوع خودروها و کیفیت ساخت آنها بود و به همین دلیل باید تردد خودروها را بر اساس میزان آلایندگی و نه پلاک تنظیم کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۸۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص و فواید خرما + فیلم

خرما با کنترل سطح کلسترول خون و چربی پایینی که دارد، در رژیم‌های لاغری جای می‌گیرد. همچنین وجود خواص خرما برای لاغری اسید‌های چرب غیراشباع، التهابات مرتبط با چاقی را کاهش داده و وزن را کنترل می‌کند. هر ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۷ گرم فیبر است که فیبر هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت