Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@08:48:54 GMT

رفع سفیدی مو با شامپو کذب است

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۰۹۳۲۶

یک متخصص پوست و مو اظهار کرد: تبلیغاتی که در مورد رفع سفیدی موها با شامپو و غیره می‌شود، کذب محض بوده و جنبه علمی ندارد.

به گزارش ایسنا، افشار رمضان‌پور با اشاره به اینکه تبلیغاتی که در مورد رفع سفیدی موها با شامپو و غیره می‌شود، کذب محض و کلاهبرداری است و تا به ‌حال هیچ روشی برای بازگرداندن رنگدانه‌های از دست رفته در مو کشف نشده است، گفت: سفیدی موها به دو دسته تقسیم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفید شدن طبیعی موها معمولا در اواسط دهه سوم زندگی برای افراد اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: سفیدی زودرس موها نوع دوم ازدسته‌های سفیدی مو است و عوامل متعددی موجب سفیدی زودرس موها، می‌شود که یکی از این عوامل ژنتیک است و بر خلاف تصور عموم، استرس و فشار عصبی ناگهانی نقشی در این نوع سفیدی مو ندارد. متاسفانه باید گفت این نوع سفیدی درمان خاصی ندارد و این وضعیت دائمی است و برگشت‌پذیر هم نیست.

رمضان‌پور خاطرنشان کرد: عوامل دیگری هم در سفیدی زودرس موها موثر هستند که البته در مقایسه با مسئله ژنتیک، کمتر اتفاق می‌افتند. از جمله این عوامل می‌توان به کمبود ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین B۱، کم‌خونی از نوع کمبود آهن و کمبود روی و رژیم‌های ناصحیح و طولانی مدت اشاره کرد.

وی ادامه داد: بیماری‌های زمینه‌ای فرد نیز نظیر بیماری تیروئید می‌تواند موجب سفیدی زود هنگام موها شود.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: این نوع سفیدی درمان خاصی ندارد و برخی از تبلیغات شامپو که حاکی از این است که موهای سفید را سیاه می‌کنند، کاملا کذب است و جنبه علمی ندارند؛ چراکه هر سلول رنگدانه خود را از دست داده و به صورت سفید درآمده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از آماده‌باش کامل اکیپ‌های این اداره کل با توجه به اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی و احتمال وقوع سیل خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها تا اتمام عملیات رفع آب‌گرفتگی معابر شهر در کنار سایر واحدها در حال خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند.

مصطفی مرادیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی و بارش باران و احتمال وقوع سیل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری جهت همکاری و هماهنگی کامل با عوامل ستاد سیل شهرداری اصفهان در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

وی افزود: تعداد ۵۰ خودرو گشتی و ۱۰۰ نفر از عوامل اکیپ گشت برای هماهنگی و همکاری با عوامل ستاد سیل خدمات شهری شهرداری اصفهان گسیل شده و همکاری کامل برای رفع آب‌گرفتگی داشتند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: قبل از آغاز بارندگی، اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری به‌همراه عوامل ستاد سیل نسبت به سرکشی و بررسی نقاط حساس و رفع موانع احتمالی آب‌گرفتگی اقدام کردند.

مرادیان‌نژاد گفت: اکیپ‌های گشت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام عملیات رفع آب‌گرفتگی معابر در کنار سایر واحدها در حال خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند.

کد خبر 750177

دیگر خبرها

  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • سورپرایز عوامل فوتبال ۳۶۰ برای عادل فردوسی پور (فیلم)
  • محاسبه هزینه حمل بار بین المللی
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • تقویت کننده موی مردانه
  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳