Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرامز نیک سرشت روز چهارشنبه درستاد تنظیم بازار بر ضرورت تجزیه و تحلیل قیمت اقلام مصرفی در سطح استان تاکید کرد و افزود: موضوعات مطرح شده در ستاد تنظیم بازار باید ضمانت های اجرایی و مکانیسم های عملیاتی داشته باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه به حساسیت دولت در مبارزه با گران فروشی اشاره کرد و گفت: از چهارشنبه هفته گذشته بازرسی ها به منظور نظارت بر قیمت در بازار به صورت مستمر طی روز انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناصر فغفوری افزود: شماره تلفن 33144144 با هدف اعلام قیمت های متعارف برای کالاهایی که مشمول قیمت گذاری نیست، در نظر گرفته شده است تا قیمت متعارفی را به ویژه برای محصولات لبنی، پروتئینی و حبوبات به شهروندان ارائه دهد.
وی ادامه داد: شماره 124 نیز به منظور پاسخگویی به شکایات، همانند ایام عید نوروز، به صورت شبانه روزی در خدمت شهروندان است.
فغفوری خاطرنشان کرد: تلاش این است تا با کمترین حاشیه و کمترین ایجاد نارضایتی در اصناف، بازار و مردم مسئولیت ها در این بخش انجام شود.

** معدوم سازی گله های مرغ تخم گذار 2 واحد مرغداری در زنجان به دلیل شیوع آنفلو آنزا
مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان از معدوم سازی گله های مرغ تخم گذار 2 واحد مرغداری در این استان به دلیل شیوع آنفلوآنزا خبرداد و گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از چند ماه پیش وارد کشور شد و برخلاف پیش بینی ها، خسارت های زیادی را هم به جا گذاشت.
حسین جعفری ادامه داد: در نتیجه شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان حدود 17 میلیون قطعه مرغ تخم گذار در مرغداری های سطح کشور معدوم شدند.
وی با بیان اینکه خیلی از کشورهای همسایه نیز درگیر این بیماری هستند، اظهار کرد: در حال حاضر اقداماتی برای تنظیم بازار با واردات تخم مرغ از ترکیه در حال انجام است.
جعفری افزود: هم اکنون 16 واحد مرغ تخم گذار در استان فعالیت دارند و تولید تخم مرغ در آنها 30 درصد کمتر از میزان نیاز مصرف استان است.
وی عنوان کرد: در نتیجه هماهنگی های انجام شده، استان های معینی برای تامین تخم مرغ مورد نیاز در زنجان مشخص شده اند.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان از توزیع تخم مرغ وارداتی و تخم مرغ تنظیم بازار در سطح 18 واحد صنفی در این استان خبر داد و گفت: هم اکنون تخم مرغ شانه ای 12 هزار و 600 تومان به شهروندان عرضه می شود.
وی افزود: با اقدامات انجام شده تا حدودی قیمت تخم مرغ متعادل شده و امیدواریم در روزهای آینده باز هم قیمت تخم مرغ در بازار پایین تر بیاید.
جعفری به میزان تولید گوشت در استان نیز اشاره کرد و گفت: گوشت سفید در زنجان مازاد بر نیاز نیز تولید می شود.
وی ادامه داد: میزان تولید سالانه گوشت قرمز در استان 16 هزار و 610 تن است که با میانگین مصرف کشور که حدود 11 کیلو برآورد شده، در این بخش هم حدود 4 هزار و 500 تولید گوشت قرمز مازاد بر نیاز مصرف استان است.
جعفری به گران بودن گوشت قرمز در زنجان نسبت به برخی استان های همجوار اشاره کرد و افزود: بی اطلاعی شهروندان از این تفاوت قیمت و نیز عدم تناسب تعداد قصابی ها با میزان گوشت توزیعی، از دلایل گرانی و نیز کم بودن شکایات مردمی پیرامون گرانی گوشت در زنجان است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد

به گزارش «تابناک»، رضا مظفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی، پرونده گرانفروشی واحد آجیل فروشی در شهر زنجان به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی زنجان ارسال شد.

مظفری گفت: پرونده این واحد صنفی آجیل و خشکبار با ارزش ۸۳ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست و متهم را به پرداخت ۸۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

مظفری، از تسریع در رسیدگی به پرونده های گرانفروشی در سطح استان خبر داد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ های حوزه کالا و خدمات در سطح کشوری ۱۱ روز و در استان زنجان ۷.۵ روز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطر نشان کرد: علت طولانی شدن روند بررسی برخی پرونده‌ها زمان‌بر بودن تحقیقات مربوط به نوع تخلف و استعلامات مربوط است.

دیگر خبرها

  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • گران‌فروشی در مادرید: رئالی‌ها شاکی‌اند!‏
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران