Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی النشره لبنان،  هیثم ابو سعید، کمیسر خاورمیانه‌ای کمیساریای بین‌المللی حقوق بشر و دبیرکل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا گفت: حوادث اخیر در جمهوری اسلامی ایران نگران‌کننده است و شاهد نقض‌های خطرناکی از سوی برخی کشور‌ها در سطح منطقه و جهان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این پایگاه، ابوسعید گفت: «شعار‌هایی که در جریان اعتراضات ایران، سرداده شد، در برگیرنده خواسته‌های مردمی نبوده است. این شعار‌ها برای اصلاحات اقتصادی و بهبود وضع معیشتی نبوده است.»

او افزود: برخی اطلاعات موجود نشان دهنده آن است که شماری از افسران آمریکایی و اسرائیلی و برخی کشور‌های خلیج (فارس)، از شعار‌های مردمی و غیرسیاسی برای ایجاد اغتشاش و تبدیل آن به تحرکات امنیتی، بهره‌برداری می‌کنند. چه بسا این مسئله با هدف بر افروختن موضوعات فرقه‌ای برای دور زدن موضوع قدس و سرپوش گذاشتن بر واکنش‌های غافلگیرکننده بین‌المللی در قبال صاحبان طرح «قدس پایتخت اسرائیل» و همچنین برای فعال کردن مجدد طرح داعش در قالب پروژه برنامه‌ریزی شده «فتنه طایفه‌ای» اسلامی به نفع طرح صهیونیستی، از قبل برنامه‌ریزی شده باشد.

ابوسعید افزود: این تحرکات بر اساس منشور‌های بین المللی، نقض آشکار قوانین بین المللی است که دخالت در امور دیگر کشور‌ها را جایز نمی‌داند؛ آن هم پس از اظهارات غیرقابل قبول مسئولان آمریکایی که بر ضرورت حمایت از آنچه را که «انقلاب» خواندند، تاکید کردند.

به گفته ابو سعید، تحولات میدانی تحرکات کنونی (در ایران)، متشکل از اتاق عملیات میدانی است که مستقیما هدایت عملیات در مناطق غربی ایران را برعهده دارد و مقر آن در اربیل است. وی گفت: مدیریت این اتاق عملیات، بر عهده هیئتی متشکل از افسران ارشد غربی، اسرائیلی و عربی به همراه سه تن از مسئولان اصلی هدایت‌کننده این تحرکات و با حضور نماینده شخصی یکی از کشور‌های خلیج (فارس) است. مقر اتاق عملیات میدانی دوم هم که عهده دار هدایت عملیات در شرق ایران است، در شهر هرات افغانستان مستقر است. نظارت بر این اتاق هم با هیئتی متشکل از افسران اسرائیلی و عرب به همراه نماینده‌ای از گروهک «جیش العدل» و نمایندگانی از لیدر‌های این تحرکات (در داخل ایران) است.

النشره نوشت: بنا بر اطلاعات به دست آمده از دفتر هیثم ابو سعید کمیسر خاورمیانه‌ای کمیساریای بین‌المللی حقوق بشر، این تحرکات و اقدامات، نشان از تحرکی غیرمعمول و غیرعادی است و چه بسا اقدامی مشکوک است که در همه استان‌های ایران به صورت برنامه‌ریزی شده با مدیریت مرکزی هدایت می‌شود. از این رو، این اقدامات، تحرکی انفرادی یا شخصی یا به صورت خودجوش از سوی معترضان به اوضاع دشوار اقتصادی و معیشتی نبوده است.

انتهای پیام/

اظهارات کمیسر خاورمیانه‌ای کمیساریای بین‌المللی حقوق بشر درباره تحولات ایران

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان مدعی شد که پس از خروج آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از چین و بازگشت به واشنگتن، پکن تحرکات نظامی خود را حوالی جزیره تایوان از سر گرفته است.

وزارت دفاع تایوان مدعی شد که چین امروز با ۲۲ هواپیمای نظامی از جمله جنگنده‌های سوخو-۳۰ حوالی تنگه تایوان تردد داشته و ۱۲ فروند از این جنگنده‌ها نیز از «خط میانه» عبور کرده‌اند.

این خط فرضی زمانی مرز غیررسمی بین چین و تایوان محسوب می‌شد که هیچکدام از طرفین حق عبور از آن را نداشتند اما نیروی هوایی چین با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز جدایی‌طلبان تایوان، تردد نظامی از این منطقه را تشدید کرده است. چین تاکید کرده است که این خط فرضی را به رسمیت نمی‌شناسد.

آمریکا به‌رغم اینکه با جزیره تایوان روابط دیپلماتیک رسمی ندارد اما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حامی بین‌المللی این جزیره محسوب می‌شود. بلینکن در سفر به چین بدون اشاره به تبادل تسلیحاتی بین واشنگتن و تایوان، مدعی شد که حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان، «اهمیت حیاتی» دارد!

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و هرگونه روابط سیاسی سطح بالای سایر کشورها با این جزیره خودمختار به ویژه فروش سلاح از واشنگتن به آن را نقض اصل «چین واحد» تلقی می‌کند. «لای چینگ‌ته» رییس تازه‌منتخب جزیره تایوان، ۲۰ ماه مه در انتخابات پیروز شد. پکن این فرد را عنصری جدایی‌طلب و خطرناک توصیف کرده است.

کد خبر 6089788

دیگر خبرها

  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر