Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول اداره تولیدات دامی جهادکشاورزی ماهنشان گفت: ۴۵۰ نفر زنبور دار ماهنشانی سالانه بیش از ۱۴۴ تن عسل مرغوب و در بعضی از روستا ها کاملا طبیعی تولید می کنند .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله بیات امروز در گفت و گو با شمیم ماهنشان اظهار داشت: شهرستان ماهنشان به دلیل وجود گونه های مختلف گیاهی، مزارع و مراتع غنی، درختان میوه و طبیعت مناسب بهترین مکان برای تولید عسل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عده ای از زنبور داران مهاجر هستند و در فصل های بهار و تابستان به این شهرستان می آیند و شهریور و مهرماه می روند، افزود:اگر آمار تولید عسل زنبوردارن مهاجر را هم در این شهرستان حساب کنیم سالانه بیش از  ۲۰۰ هزار کیلیوگرم عسل در این شهرستان تولید می شود.

مسئول اداره تولیدات دامی جهادکشاورزی ماهنشان  گفت: حدود ۴۵۰ نفر در عرصه تولید عسل فعالیت می کنند که ۱۵۵ نفر از این تعداد در شغل اصلی زنبور داری فعالیت می کنند.

بیات اظهارداشت: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار کلنی یا جعبه در شهرستان  وجود دارد که سال گذشته به صورت میانگین ازهر کندو، ۸ کیلو عسل تولید شد که این گویای افزایش ۱۰ درصد عسل نسبت به سال های قبل است.

وی با بیان اینکه ۵ درصد از زنبوردان بیمه دارند افزود: بیمه زنبورداران با همکاریه اتحادیه زنبورداران تنظیم و تایید می شد که بخشی از آن را دولت می پرداخت و بخش دیگر را خود شخص تقبل می کرد در حال حاضر متقاضیان برای بیمه زیاد است اما متاسفانه چند سال است که هیچ اعتباری از سوی دولت  برای حمایت از زنبورداران تخصیص پیدا نکرده است .

مسئول اداره تولیدات دامی جهادکشاورزی ماهنشان با بیان اقدامات اداره جهاد کشاورزی در خصوص رفع مشکلات و یا بالابردن تولید عسل، گفت: اداره جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان در خصوص افزایش تولید و زنبورداری کلاس های آموزشی به صورت دوره ای و انفرادی برگزار کرده است که  زنبورداران را نسبت به برخی از مسایل آگاه کند خصوصا در امر تغذیه زنبور که تولیدگران در این مرحله اطلاعات خوبی ندارند.

بیات اظهارداشت: با هدف ترغیب و تشویق افراد بیکار برای اشتغال در بخش پرورش زنبور عسل و افزایش سطح تولید این محصول دوره‌های مختلف آموزشی و مهارتی از سوی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار می‌شود که اکثر این دوره‌ها با استقبال علاقمندان به پرورش زنبور عسل همراه است.

وی با بیان اینکه میزان تولید عسل با احتیاجات شهرستان مغایرت ندارد و عسل های تولیدی با واسطه به فروش می رسد، افزود:  منطقه خضر چوپان و علم کندی بهترین مکان برای پرورش زنبور عسل و تولید عسل است چرا که بیشترین تولید عسل طبیعی با مرغوبیت عالی ازاین  روستا ها است.

 

عسل های طبیعی با کندوهای طبیعی در روستای خضر چوپان ماهنشان

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حمله زنبور‌ها وسط مسابقه حساس تنیس!

محمد لحیانی، داور این مسابقه، بازی را به دلیل تهاجم زنبور‌ها به حالت تعلیق درآورد. این بازی در نهایت پس از یک وقفه طولانی از سر گرفته شد و آقای آلکاراز توانست حریف خود را شکست دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: آخرین خبر

tags # حیوانات سایر اخبار از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟ مغز انسان چند ثانیه پس از جدا شدن سر از بدن زنده می‌ماند؟

دیگر خبرها

  • تعهدات دولت در حوزه مسکن شهرستان دشتی انجام شد
  • سالانه حدود ۵ هزار نفر به بیماران کلیوی اضافه می‌شود
  • قرارداد توسعه میادین نفتی سالانه ۱۵ میلیارد دلار عواید خواهد داشت
  • آیین افتتاح نمایشگاه مد و لباس محلی با حضور فرماندار محترم شهرستان سردشت
  • نیمی از جمعیت فارس بیمه تامین اجتماعی هستند
  • تولید سالانه بیش از ۴۱ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان همدان
  • (ویدئو) حمله زنبور‌ها وسط مسابقه حساس تنیس!
  • استاندار اردبیل: با تغییر کاربری زمین پتروشیمی اردبیل مخالفیم
  • تولید سالانه ۲۰۰ کیلوگرم طلا در کارخانه‌ی فراوری ِ معدن ِ طلای هیرد
  • بهاری‌فر: پوشش‌های جدید بیمه‌ای سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از تولید ناخالص ملی را افزایش می‌دهد