Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اجازه فعالیت تلگرام در ایران منوط به حذف موارد تروریستی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه هیئت دولت  درباره وضعیت بازگشایی تلگرام و اینستاگرام اظهار داشت: آن چیزی که مشخص است، ظرفیت‌های خوبی که در کشور برای توسعه کسب و کار و اشتغال ایجاد شده، مورد سوءاستفاده برخی قرار گرفت و اثرات آن در چند روز گذشته در کشور قابل مشاهده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آسیب‌های زیادی به این بهانه به آرامش و زندگی مردم زدند، این چالش وجود داشت که بین چیزی که در حال وقوع در کشور است و چیزی که مورد استفاده مردم بود در صورت مسدود شدن موجب نارضایتی مردم شده و اگر بازگذاشته می‌شد امنیت اجتماعی کشور زیر سوال می‌رفت.

وزیر ارتباطات  و فناوری اطلاعات ادامه داد: هم دسترسی آزاد در منشور حقوق شهروندی و هم امنیت حق مردم است که دولت و شورای امنیت کشور کارگزار این مسئله هستند و ریاست آن با آقای رحمانی فضلی است.

آذری جهرمی تصریح کرد: خیلی از کانال‌های تلگرامی هستند که اقدامات تروریستی را ترویج کرده و مردم را برای این حرکات تشویق می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه کانالهای متعدد تلگرامی وجود دارند که به ترویج خشونت و رفتارهای تروریستی اقدام می‌کنند، گفت: آمارها و مستندات این مسئله وجود دارد و اگر تاکنون در این مورد آمار و مستنداتی ارائه نکرده‌ایم به دلیل عدم ترویج خشونت بوده است. کانال‌هایی که مردم را به آتش زدن خانه مسئولان، مساجد، تکایا و حمله به مراکز نظامی تشویق می‌کنند. اینگونه موارد در هیچ کشوری اجازه فعالیت نخواهند داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تصمیم شورای امنیت کشور درباره توقف فعالیت برخی شبکه‌های اجتماعی ادامه داد: در مرحله اول درباره فعالیت این شبکه‌های مجازی در شورای امنیت کشور و در شرایطی که نظرات متفاوتی درباره فعالیت آنها وجود داشت تصمیم به توقف برخی از این شبکه‌ها گرفته شد که این تصمیم طی چند روز اخیر در کشور اجرایی شد.

آذری جهرمی با اشاره به بازگشت آرامش به کشور، یادآور شد: از شب گذشته در اکثر نقاط وضعیت آرامش برقرار است که جا دارد از همه دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی تشکر کنیم. بحث بعدی در این زمینه بازگشایی این شبکه هاست.

وی در همین زمینه تصریح کرد: از روز گذشته پیگیری‌هایی در این زمینه از شورای امنیت کشور انجام دادیم که در مناطقی که آرامش بازگشته است این شبکه‌ها اجازه فعالیت داشته باشند و فعالیت آنها از سر گرفته شود. با مدیر تلگرام نیز مکاتبه کردیم که ادامه فعالیت تلگرام در ایران منوط به حذف موارد تروریستی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: بیشترین کاربران و حجم استفاده از تلگرام در ایران است طبیعتا اگر احترام متقابل نباشد، شرایط دشوار می‌شود. امیدواریم مدیر تلگرام به مقررات خود و درخواست مردم برای حذف موارد تروریستی احترام بگذارد.

آذری جهرمی با اشاره به نگاه مسئولان کشور به فضای مجازی یادآور شد: کشور در موارد سیاسی و موارد انتقادی باز عمل کرده است همه ابعاد نظام ظرفیت انتقادی این شبکه‌ها را پذیرفته اند. سخت ترین انتقادات در فضای مجازی علیه دولت صورت می‌گیرد اما دولت آن را قبول کرده است.

وی ادامه داد: فازی که شبکه‌های اجتماعی در این شرایط کشور وارد شده اند و نوع برخورد آنها در این فضا به‌خصوص از جانب تلگرام فاز ترویج خشونت و رفتارهای تروریستی است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: امنیت مرکزهای هسته‎ای کشور به‌طور صد درصد برقرار است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: نظام دفاعی و امنیتی کشور هر گونه تعرض به مرکزهای یاد شده را در نطفه خفه خواهد کرد و با این تسلط و اقتدار حاکم بر کشور در سایه نیروهای مسلح، حفاظت و امنیت هسته‌ای در کمال اقتدار و اعتبار به لحاظ امنیتی برقرار است و هیچ نکته‌ای وجود ندارد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه اتمی بوشهر نیز بیان کرد: از سال ۹۵ که عملیات اجرایی ۲ واحد جدید نیروگاه اتمی آغاز شد به دلایل گوناگونی فعالیت‌ها شکل نگرفته بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است.

اسلامی ادامه داد: در این طرح ابتدا ۲۵۰ نفر در چند جبهه محدود فعالیت داشتند اما امروز تمامی جبهه‌های واحدهای ۲ و سه نیروگاه اتمی بوشهر فعال شده و بیش از سه هزار نفر در حال کار و فعالیت هستند.

وی گفت: این شمار نیروی کار در واحدهای یاد شده تا پیش از پایان سال از پنج هزار نفر عبور خواهد کرد.

اسلامی تأکید کرد: با این روند فعالیت‌ها تلاش می‎شود تأخیر مجدد در روند طرح‌های ۲ و سه رخ ندهد و اکنون برنامه عمرانی طرح بر اساس برنامه زمان‌بندی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنید
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند
  • گنجی: خیلی از بچه‌های درجه یک بخاطر خستگی از برنامه جدا شدند/ افت مخاطب نداشتیم
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • اسلامی: امنیت مرکز‌های هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است
  • خاطر جمعی اسلامی از امنیت مراکز هسته‌ای کشور
  • امنیت مرکزهای هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است
  • اسلامی: امنیت مرکزهای هسته‎ای کشور به‌طور صد درصد برقرار است
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی