Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: بازگشایی دوباره مرز رسمی پرویزخان، علاوه بر روند افزایش صادرات کالاهای کشورمان، در حل بحران بیکاری منطقه در شرایط کنونی نقش بسزایی دارد.

فرامرز اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازگشایی مرز رسمی پرویزخان در این شرایط حساس که شهرستان دچار بحران زلزله است و با گرفتاری های متعدد اجتماعی دست و پنجه نرم می کند، توانست بخشی از مشکلات قصرشیرین به ویژه در حوزه بیکاری را رفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: با بازگشایی دوباره مرز رسمی پرویزخان، چندین هزار کارگر بیکار که مشکل معیشتی داشتند ، دوباره مشغول کار شدند و این خود عامل مهمی در کاهش ناهنجاری های اجتماعی است.
وی گفت: انسداد و بسته شدن مرز رسمی پرویزخان، در پی تصمیم شورای عالی امنیت ملی و ضرورتی برای حفظ امنیت کشور و جلوگیری از تکه پاره شدن عراق بود.
فرماندار قصرشیرین، با بیان اینکه بسته شدن مرز رسمی پرویزخان به توسعه صادرات کشور ضرر زد، اظهار کرد: استمرار بستن مرز نه ناشی از اراده مدیران کشور، بلکه به خاطر شرایط عراق و اختلاف نظر بین دولت مرکزی و بخش شمال این کشور بود.
اکبری اظهار کرد: تدوام انسداد مرز رسمی پرویزخان، به ضرر اقتصاد کشورمان بود و به خصوص در قصرشیرین پیامدهای منفی از جمله بیکار شدن بخش زیادی از کارگران فعال در این مرز را به همراه داشت.
وی اضافه کرد که برای بازگشایی مرز رسمی پرویزخان، همه سازمان ها، جریان ها و شخصیت های ذیربط تلاش های وافری داشتند.
وی از وزیر کشور، استاندار کرمانشاه و مجمع نمایندگان استان به ویژه نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی به واسطه پیگیری های متعدد که منجر به بازگشایی مرز رسمی پرویزخان شد، قدردانی کرد.
فعالیت های مرز پرویزخان به دنبال مسایل سیاسی و اختلاف های مسئولان شمال عراق با دولت مرکزی، از 23 مهر به حالت تعلیق درآمده بود که روز گذشته 12 دی ماه پس از گذشت 79 روز ، فعالیت های این مرز رسمی از سرگرفته شد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، 2 مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با شمال عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.
مرز پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال 86 تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با شمال عراق و در همسایگی استان سلیمانیه کردستان عراق قرار دارد و حدود هفت هزار تن به صورت مستقیم از محل فعالیت در این مرز رسمی ارتزاق می کنند.
هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز پرویزخان به مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه و همچنین خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می شود.
پرویزخان یکی از مرزهای راهبردی و مهم کشورمان است که نقش کلیدی و حیاتی در جذب بازار کشور همسایه دارد و بیش از 54 درصد حجم کالاهای صادراتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هزار کیلوگرم کودشیمیایی قاچاق در قصرشیرین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ جلیل سلطانی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی هنگام گشت زنی در گمرک پرویزخان موفق به شناسایی چند دستگاه خودرو و محل‌های دپو کودشیمیایی قاچاق شدند.
وی افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودرو‌های توقیفی و محل‌های دپو، ۲۰ کیسه کودشیمیایی ۵۰ کیلوگرمی  در مجموع  به ارزش ۱۴۰ میلیون ریال کشف شد.
سرهنگ سلطانی در پایان از تشکیل پرونده‌هایی در این خصوص و ارسال آن به مراجع قضائی خبر داد.

دیگر خبرها

  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • کشف هزار کیلوگرم کودشیمیایی قاچاق در قصرشیرین
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان