Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، براساس آیات و احادیث حافظان قرآن نزد خداوند متعال جایگاه والا و متعالی دارند و در این باره پیامبر اکرم(ص) نیز می‌فرماید:«حافظ عامل به قرآن كه حلال آن را حلال و حرام آن را حرام مي‌شمارد فرداي قيامت در مورد 10 نفر از بستگانش ـ كه همگي آنها اهل آتشند ـ حق شفاعت دارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و چه جایگاه والایی دارد جوانی که خود حافظ کل قرآن کریم بوده و بدونه هیچ خواسته‌ای به دیگران نیز آن را آموزش می‌دهد.
مصطفی سپهر، مسئول شعبه حفظ قرآن شهرستان بانه جوانی 22 ساله که خود حافظ کل قرآن بوده و با راه‌اندازی شعبه حفظ قرآن با کمک خیرین بانه‌ای کودکان و نوجوانان علاقمند را تشویق به حفظ قرآن می‌کند. در این راستا ایکنای کردستان با این جوان قرآنی به مصاحبه پرداخته است که در ادامه می‌آید.
مصطفی سپهری، در گفت‌وگو با ایکنای کردستان گفت: به دلیل اینکه در یک خانواده مذهبی زندگی می‌کنم از همان دوران کودکی با قرآن آشنا بودم.
وی افزود: از همان دوران کودکی بعد از یادگیری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، کار حفظ قرآن را زیر نظر امام جماعت مسجد آغاز کردم.
سپهری با اشاره به حفظ کل قرآن در مدت یک سال بیان کرد: در مدت دو سال گذشته در مسابقات قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان شرکت کرده‌ام و موفق به کسب رتبه‌های دوم و سوم مرحله استانی این دوره از رقابت‎های قرآنی شده‌ام.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما برای حضور در این مسابقات دور بودن مسیر است، اعلام کرد: به دلیل دور بودن مسیر بدون هیچ استراحتی باید در مسابقات شرکت می‌کنیم که همین امر باعث می‌شود تا امتیاز لازم را کسب نکنیم.
فراهم کردن محیطی شاد برای حفظ قرآن اولویت شعبه حفظ بانه است
این مربی حفظ قرآن در ادامه به فعالیت‌های خود در تنها شعبه حفظ قرآن استان اشاره و عنوان کرد: تمام سعی من در این شعبه فراهم کردن محیطی شاداب و امن برای حفظ قرآن حافظان کودک و نوجوان است.
وی با اشاره به نبود شعبه حفظ قرآن در استان کردستان افزود: با وجود استعدادهای قرآنی در جوانان و نوجوانان استان نبود شعبه حفظ بسیار احساس می‌شد که در این راستا با کمک خیرین بانه اقدام به راه‌اندازی شعبه حفظ بانه کرده‌ایم.
سپهری افزود: شعبه حفظ قرآن آلتون علیای بانه تنها شعبه فعال حفظ قرآن استان بوده که فعالیت خود را به مدت سه سال است، به صورت مردم نهاد در استان آغاز کرده است.
وی عنوان کرد: نسبت به شعبه حفظ قرآن از نظر تعداد مؤسسات قرآنی در سطح شهرستان وضعیت بهتری دارد ولی وجود کمبود شعبه حفظ یکی از معضلات اساسی قرآنیان است که باید مورد توجه باشد.
مسئول شعبه حفظ قرآن شهرستان بانه بیان کرد: این شعبه حفظ سعی دارد تا در فضای شاداب و سلامت به حفظ قرآن بپردازد.
تربیت 10 حافظ کل قرآن در بانه
وی با اشاره به اینکه من یک سال است که این شعبه را سرپرستی می‌کنم، اعلام کرد: تا کنون 10 حافظ کل قرآن در این شعبه تربیت شده است.
سپهری به مدت زمان حفظ قرآن در این شعبه اشاره کرد و افزود: حفظ قرآن بسته به میزان استعداد قرآن‌آموزان بین هفت ماه تا یک سال حافظان موفق به حفظ قرآن شده‌اند.
وی ظرفیت این شعبه حفظ قرآن را 12 نفر عنوان کرد و افزود: اکثر دانش‌آموزان شرکت‌کننده در کلاس‌های حفظ با تشویق و حمایت خانواده‌ها در این شعبه حضور می‌یابند، خانواده تأثیر زیادی بر روی دانش‌آموزان دارد و تشویق پشتوانه محکمی برای این دانش‌آموزان است.
این حافظ قرآن ادامه داد: شرکت‌کنندگان در کلاس‌های حفظ، مدت آموزش قرآن را به صورت شبانه روزی در شعبه حفظ حضور داشته و درس حوزه را می‌خوانند و کار حفظ قرآن را زیر نظر مربی خود انجام می‌دهند.
هزینه کردن شش میلیون تومان برای تربیت 12 حافظ قرآن در ماه
وی با اشاره به اینکه توان این شعبه برای افزایش تعداد شرکت‌کنندگان اعلام کرد: برای تعداد 12 نفر قرآن‌آموز شش میلیلون تومان در ماه هزینه می‌شود.
سپهری اعلام کرد: قرآن‌آموزانی از استان آذربایجان غربی، سنندج، مریوان، بانه و سقز در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید طبق برنامه قرآن را حفظ کنند، یادآور شد: در طول روز قرآن‌آموزان هشت ساعت از وقت خود را به کار حفظ می‌پردازند که دو تا سه ساعت آن را زیر نظر مدرسان، آموزش می‌بینند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است

استاندار کردستان تمسک به قرآن را موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت دانست و گفت: با اهتمام و اراده جدی برای برپایی محافل قرآنی، زمینه جذب بیشتر جوانان را به فرهنگ علوم قرآنی فراهم می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ همراه با فرماندار و شهردار سنندج و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از دارالتحفیظ امام جزری در مسجد جامع شهرک پردیس سنندج، تنها مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان کردستان که تاکنون موفق به تربیت حفاظ قرآنی بسیاری در این استان شده است، بازدید کرد و ضمن دیدار با قاریان جوان و نوجوان این محفل معنوی و نورانی حاضر در این مرکز، پای گفت‌وگوی صمیمی آنان نشست.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در این دیدار با بیان اینکه تمسک به قرآن موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت می‌شود، اظهار کرد: با اهتمام و اراده جدی برای برپایی محافل قرآنی، زمینه جذب بیشتر جوانان را به فرهنگ علوم قرآنی فراهم می‌کنیم.

وی دیدار با قاریان جوان و نوجوان قرآنی را موجب سعادت دانست و با اشاره به اینکه جامعه بشری در هر جای دنیا با مشکلات مختلفی مواجه و درگیر است؛ نسخه شفا بخش این آلام را تمسک به قرآن کریم و آیات الهی عنوان کرد.

استاندار کردستان، حفظ قرآن را یکی از با فضیلت‌ترین و ارزشمندترین اعمال برشمرد و به جوانان و نوجوانان این محفل قرآنی که عنایت پروردگار یکتا شامل حال آنان شده و به این سعادت دست یافته‌اند، تبریک و تهنیت گفت و آنان را منتخب و مصطفای الهی دانست.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه به هر میزان جامعه به فرامین الهی نازل شده در قرآن کریم عمل کند به همان اندازه از دام شیاطین و دشمنان دین و دیانت دور خواهد شد، اضافه کرد: امید که از این شر و درگیری که از آغاز خلقت بین جنود رحمانی و جنود شیطانی به وجود آمده و تا ابدیت ادامه دارد خداوند یکتا تقدیر ما را در جنود رحمانی مقدر فرماید و همگان را عاقبت بخیر کند.

وی با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم و نعمت هدایت کتاب الهی، تصریح کرد: انسان برای ادامه زندگی بایستی به منبع حیات، نور و انرژی آسمانی متصل شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: به برکت قرآنی بودن این نوجوانان، امیدوارم همه ما برنامه زندگی خود را بر اساس سبک قرآنی مدیریت کنیم و ما به عنوان پیرو، آن کتاب الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا انس با قرآن ما را از فتنه دشمنان دین و اسلام حفظ کند.

به گزارش ایمنا، دارالتحفیظ امام جزری مسجد جامع پردیس سنندج تنها مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان کردستان است که تاکنون موفق به تربیت حفاظ قرآنی بسیاری در استان شده است و در حال حاضر ۳۰ قرآن‌پژوه به صورت شبانه‌روزی در این مرکز مشغول حفظ قرآن هستند و بعد از ۲ سال آموزش، مدرک معتبر حفظ قرآن به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

در حال حاضر آقایان از این خدمات بهره‌مندند و این مجموعه طی این چندسال از فعالیت خود ۹ حافظ کل را تقدیم جامعه قرآنی کرده است.

مرکز دارالتحفیظ امام جزری سنندج تمام خدمات خود را به قرآن‌پژوهان به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد و در تلاش است تا در سال آتی با مساعدت و همراهی مردم، مسئولین و خیرین شعبه حفظ بانوان این مرکز را فعال خواهد کرد تا بتوان در این بخش نیز به جمعیت بانوان استان علاقمند به حفظ قرآن خدمات ارائه دهد.

کد خبر 747914

دیگر خبرها

  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است | استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است/ استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند