Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  عیسی کلانتری در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ـ. ۱۳ دی ۹۶) هیات دولت و در جمع خبرنگاران به بیان دلایل آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهر‌ها پرداخت و گفت: بیشترین دلایل آلودگی هوا در ایام سرد سال و زمان وقوع وارونگی هوا مربوط به تردد کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده است. در تهران و کلان شهر‌ها ۶۷ درصد از آلودگی فصل سرد سال مربوط به این خودرو‌ها بوده و تنها سه درصد از این آلودگی توسط خودرو‌های سواری ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: موتورسیکلت‌ها ۱۰ درصد میزان آلودگی هوا و ۲۰ درصد باقیمانده نیز به دلیل سایر عوامل آلوده‌کننده هوا است.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به اجرای طرح جلوگیری از تردد کامیون‌های فرسوده در جاده‌های بین شهری از سوی وزارت راه، گفت: با اجرای صحیح این طرح، تمام کامیون‌های فرسوده که از جاده‌ها خارج شدند وارد شهر‌ها شدند و با توجه به اینکه استاندارد‌های سوخت کشور پایین‌تر از استاندارد‌های بین‌المللی است و از سمت دیگر نیز این خودرو‌های فرسوده وارد شهر‌ها شده‌اند و در شب مجوز تردد دارند، هنگام آغاز روز با آلودگی هوا مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه حدود ۳۴۰۰ دستگاه اتوبوس متعلق به شرکت واحد شهرداری در تهران تردد می‌کنند، اظهار کرد: شهرداری می‌گوید که منابع لازم برای جایگزینی این تعداد اتوبوس را ندارد و با خارج کردن این میزان خودرو نیز در تردد مردم در خیابان‌ها مشکلاتی به وجود می‌آید.

کلانتری خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی‌هایی که با استانداران انجام شده، قرار است از این به بعد استانداران به محض اعلام شرایط هوای ساکن از سوی هواشناسی از تردد کامیون‌ها در سطح شهر جلوگیری کنند.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به تاثیر اجرای طرح زوج و فرد تردد خودرو‌ها در برخی کلانشهر‌ها در وضعیت آلودگی هوا با تاکید بر اینکه اجرای این طرح برای کاهش ترافیک است و ارتباطی به آلودگی ندارد، گفت: آلودگی هوای سرد با هوای گرم دلایل متفاوتی دارد؛ زمانی که هوا سرد است عمده آلودگی به ذرات زیر ۲.۵ میکرون که از سوختن گازوئیل به وجود می‌آید مربوط است، اما در هوای گرم گازوئیل نقش کمتری در ایجاد آلودگی هوا دارد.

وی ادامه داد: خودرو‌های سواری در فصول بهار و تابستان اثرات بیشتری در آلودگی هوا دارند. اگر بتوانیم با اعمال طرحی طی ۱۵ روز پایانی آذر و دی ماه جلوی تردد کامیون‌های فرسوده در تهران و کلانشهر‌ها را بگیریم و در کنار این اقدام نیز دولت تصمیمات فوری درباره اتوبوس‌های فرسوده شهری بگیرد، قطعا در سال‌های آینده با شرایط بهتری در فصول سرد مواجه خواهیم بود.   رییس سازمان محیط زیست در ادامه به تصمیم کمیسیون زیربنایی دولت درباره آلودگی هوا و کنترل آن اشاره کرد و گفت: در این کمیسیون پیشنهاد کرده‌ایم که مدارس در نیمه شمالی کشور و مناطق سردسیر از جمله تهران یک ماه زودتر آغاز شود و از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی مدارس این مناطق تعطیل شوند تا دانش‌آموزان با هوای آلوده مواجه نشوند.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری کیهان درباره مخالفت با لایحه عفاف و حجاب

به گزارش تابناک، روزنامه کیهان به نقل از علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نوشت: اخیراً مکاتبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی مجدداً در خصوص ماده‌ای صورت گرفته بود که در آن ماده قید شده هزینه‌های حمایت از فرهنگ عفاف و تقویت بنیان خانواده، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی تلقی شود و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در این زمینه است.

شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. قبلاً رفت‌وبرگشت‌هایی در این زمینه انجام شده بود و مذاکراتی در جلسات نهادهای مختلف صورت گرفته بود و لایحه‌ای از سوی مرجع قضائی تقدیم دولت شد.

 
به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

دیگر خبرها

  • افشاگری کیهان درباره مخالفت با لایحه عفاف و حجاب
  • نگهداری تَک‌پلاک جرم است
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود/اعمال قانون و اعزام به پارکینگ
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد