Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج جدیدترین نظرسنجی از نگرانی شهروندان آلمانی درباره روند کند و طولانی تشکیل دولت جدید در کشورشان خبر می‌دهد. ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "اشترن" آلمان، بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی شهروندان آلمانی و بخصوص ساکنان شرق این کشور نگران روند کند تشکیل دولت در کشورشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نتایج این نظرسنجی که از طرف موسسه یونیکای لایپزیگ انجام شده است نشان می دهد که در ایالات غرب آلمان 35 درصد شهروندان و در ایالات شرقی این کشور حدود 47 درصد شهروندان از روند غیر معمولی و طولانی تشکیل دولت جدید در کشورشان نگرانند.

بر این اساس همچنین نگرانی درباره پایداری سیاسی در آلمان در شرق این کشور بیشتر از غرب است. در حالی که در سراسر آلمان 30 درصد شهروندان نگران تزلزل سیستم سیاسی در کشورشان هستند در شرق این کشور حدود 37 درصد و در غرب آلمان 28 درصد این نگرانی را دارند.

انتخابات پارلمانی در 24 سپتامبر سال 2017( 2 مهر ماه)  در آلمان برگزار شد و هنوز احزاب سیاسی در این کشور موفق به توافق  برای تشکیل دولت جدید نشده اند.

بعد از شکست مذاکرات جهت تشکیل ائتلاف جامائیکا (ائتلاف احزاب متحد مسیحی، سبزها و لیبرال دموکرات ها) در آلمان حزب سوسیال دموکرات که قبلا اعلام کرده بود می خواهد به اپوزیسیون بپیوندد با میانجی گری های رئیس جمهور آلمان قبول کرده وارد مذاکره با اتحادیه احزاب متحد مسیحی شود و مذاکراتی باز جهت تشکیل ائتلاف بزرگ را آغاز کند.

البته رسانه های آلمانی از وجود اختلافات اساسی بین این احزاب سخن می گویند.

بر اساس توافقات انجام شده بین احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات قرار است مذاکرات مقدماتی جهت تشکیل ائتلاف بزرگ در آلمان از 7 ژانویه ( 17 دی ماه) آغاز شده و تا 12 همان ماه (22 دی ماه) نهایی شود. قرار است در 21 ژانویه (اول بهمن ماه) حزب سوسیال دموکرات در کنگره حزب خود درباره امکان پذیر بودن مذاکرات رسمی جهت تشکیل ائتلاف بزرگ تصمیم گیری کند. سوسیال دموکرات ها شروع مجدد مذاکرات جهت تشکیل ائتلاف بزرگ را با شک و تردید می نگرند.

همچنین امروز (چهارشنبه) سران احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات در همین راستا دیداری را با هم خواهند داشت.

در مسائل دیگر هم نگرانی ها و ناآرامی ها در شرق آلمان معمولا بیشتر از ساکنان غرب این کشور است. در حالی که 73 درصد ساکنان شرق آلمان از عدم تعادل اجتماعی در کشورشان ناراضی هستند، در غرب این کشور 63 درصد چنین اظهار نظری را داشتند. بر این اساس  تنها یک چهارم ساکنان شرق و غرب آلمان به شانس صعود برابر در کشورشان اعتقاد دارند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که در مسئله پناهندگان هم نظرات متفاوتی در بین شهروندان آلمانی وجود دارد. 59 درصد ساکنان شرق آلمان بر این باورند که آلمان پناهندگان زیادی را می پذیرد و در غرب آلمان هم 48 درصد چنین اظهار نظری دارند. همچنین حدود 65 درصد ساکنان شرق آلمان از جرم و جنایت های روزافزون در کشورشان نگرانند و در بین ساکنان غرب آلمان تنها نیمی از شهروندان این نگرانی را دارند.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که 83 درصد آلمان شرقی ها و 73 درصد ساکنان ایالات غربی بر این باورند که احزاب سیاسی همچنان از ملت دور می شوند.  

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن

به گزارش خبرگزاری مهر، مسلم مخفی با بیان اینکه در حال حاضر قطار همدان همه روزه در حال سرویس دهی است، گفت: روزانه این قطار ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد که این تعداد برای جمعیت همدان و شهرهای هم جوار کفایت نمی‌کند.

فرماندار همدان با اعلام این خبر که با پیگیری‌های مدیریت راه آهن استان از ابتدای تابستان قطار پنج ستاره به مسافران همدان خدمات می‌دهد گفت: این اقدام حتماً افزایش رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ترمینال ایستگاه راه آهن همدان ۹۵ درصد پیشرفت دارد افزود: امیدواریم این ساختمان که از محل سفر رئیس جمهور نیز اعتبار دارد بزودی تکمیل و به بهره برداری برسد.

مخفی با انتقاد از عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیرساخت گفت: متأسفانه پروژه راه دسترسی به راه آهن همدان استاندارد لازم را ندارد البته برخی اقدامات ایمنی انجام شده است.

وی گفت: مجموعه عوامل راه آهن همدان به دنبال رضایتمندی مسافران هستند که امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم این امر به طور کامل محقق شود.

مخفی افزود: راه آهن همدان به ملایر نیز به طول ۷۵ کیلومتر در دو قطعه کارگاهی در حال ساخت است که قطعه یک ۴۵ درصد و قطعه دو ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

کد خبر 6098610

دیگر خبرها

  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود