Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهرستان گنبدکاووس گفت: در حوزه عمرانی بررسی پروژه های ناتمام ، امکانات ورزشی و تفریحی چون پارکها و کتابخانه در روستاها که تقریبا روستائیان به ویژه کودکان و بانوان از هر امکاناتی محروم هستند در دستور کار شورای شهرستان است که ان شاالله بزودی انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، در حاشیه افتتاح دفتر شورای شهرستان گنبدکاووس، شهلا ملک پور رئیس شور با اشاره به نظارت بر مصوبات شواری شهر ، بخش و روستاها به عنوان وظیفه شورای شهرستان گفت: با افتتاح این دفتر هفته ای یکبار در خدمت عموم مردم خواهیم بود تا مشکلات خود که مرتبط با این بخش است را با اعضای شورای شهرستان مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک پور افزود: شورای شهرستان از بدو دریافت حکم یعنی 16 مهر ماه به احصاء برخی مشکلات حوزه فعالیت خود پرداخته است که تا این لحظه می توان به برخی چالش ها در بخش بانوان و ورزش اشاره کرد.

وی یادآور شد باید مسئولین حوزه ورزش دید بهتری برای حفظ امکانات موجود داشته باشند که برای مثال خانه بسکتبال گنبد که مورد بازدید قرار گرفت اصلا شرایط مناسبی ندارد و نیاز به رسیدگی دارد و از سویی نیز نیاز است به حوزه بانوان و ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی در این حوزه و همچنین کودکان توجه بیشتری شود.

رئیس شورای شهرستان همچنین با اعلام این خبر که بانوان کارآفرین بخش مرکزی شناسایی شده اند تصریح کرد: این شناسایی بدین جهت است که تسهیلات در اختیار این بانوان قرار داده شود تا بهتر بتوانند فعالیت کنند.

وی در ادامه بر لزوم آموزش های لازم به نوعروسان در موضوعات خانواده و بهداشت در روستاها تاکید کرد و نبود روشنایی در ورودی روستاهای بخش مرکزی را نیز از دیگر مشکلات احصاء شده، عنوان کرد.

رئیس شورای شهرستان ضمن یادآوری مشکل فضای سبز در شهرو روستا اذعان کرد: در این رابطه نیز برای شهر تسهیلات در نظر گرفته می شود اما به روستاها تسهیلات داده نشده است.

شهلا ملک پور به عنوان عضو شورای روستای آق قیه نیز گفت: به تازگی برای آسفالت جاده این روستا نیز مستقیما از بنیاد مسکن کشور، مبلغ یازده میلیارد ریال تسهیلات جذب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: از شروع فعالیت تا این لحظه مصوبات و عملکرد شورای های قبل  نیزمطالعه شده است تا بتوانیم با آگاهی بیشتر و به بهترین شکل کاری برای شهرستان انجام دهیم.

گفتنی است دفتر شورای شهرستان گنبدکاووس امروز با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه ، امام جمعه گنبدکاووس و جمعی از مسئولین شهرستان در محل ساختمان فرمانداری قدیم افتتاح شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۳۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه، اولویت دولت در کردستان است

ایسنا/کردستان استاندار کردستان با بیان اقدامات مهم دولت در استان گفت: هدف اصلی و تلاش دولت در کردستان جبران عقب‌ماندگی‌ها و توسعه است.

اسماعیل زارعی کوشا امروز یکشنبه (۲۷ اسفندماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: خبرنگاران رسانه‌های استان همواره منعکس‌کننده عملکرد مدیران و مسئولان هستند و در واقع تمام فعالیت‌های اجرایی صورت گرفته دولت با انعکاس رسانه‌ای نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما وعده دادیم که امسال، سال اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان باشد، افزود: خوشبختانه این وعده تا حدود زیادی محقق شده و  پروژه‌های افتتاحی سومین سفر رئیس جمهور گواه این قضیه است.

استاندار کردستان، سفر ریاست جمهوری به استان کردستان را یکی از موفق‌ترین سفرهای استانی که بازتاب‌های زیادی هم داشته است،ذکر کرد و ادامه داد: افتتاح پروژه‌های کلان یکی از اقدامات ارزنده این سفر بود که از جمله این اقدامات می‌توان به افتتاح پروژه راه‌آهن، به عنوان یک کار سنگین عمرانی و اقتصادی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک ایستگاه مسافربری و یک ایستگاه باری، افتتاح شده است، عنوان کرد: در طول هفته به طور میانگین ۶۰۰ نفر از این خط ریلی استفاده می کنند و در این سفرها ضریب اشغال صندلی‌ها قریب ۸۰ درصد بوده است.

به گفته زارعی کوشا، دولت سعی دارد که در آینده نزدیک ایستگاه باری و مسافربری قروه را هم به بهره‌برداری برساند.

وی با اشاره به پروژه‌های آبی استان طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: سد چراغ‌ویس به دلیل آبگیری ناقص در گذشته و نداشتن شبکه‌های پایاب، نیمه تمام مانده بود و اتمام آن نیازمند اعتبار زیادی بود که با پیگیری های صورت گرفته، این پروژه در سفر رئیس جمهور به افتتاح رسید.

استاندار کردستان، افزود: دولت سعی دارد که در سال ۱۴۰۳ سد ژاوه را آبگیری کرده و این پروژه ۶۰۰ میلیارد ریالی را افتتاح کند.

وی، بیان کرد: در حوزه کشاورزی استان پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و امروز با افتخار به هدف ۱۰ درصدی در رشد اقتصاد کشاورزی رسیده ایم و ۶۰۰ هزار تن رشد تولیدات داشته‌ایم.

کوشا اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته، تبدیل ۱۶هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی استان به اراضی آبی در سال جاری در دستور کار قرار گرفت که تا کنون پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از این میزان تحقق یافته است؛ اتمام این پروژه  به اقتصاد استان کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: طی دو سال گذشته دو هزار پروژه کوچک و بزرگ در حوزه‌های مختلف در استان در حال شروع شد که اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت کاری دولت قرار داشت؛ در بحث پروژه‌های عمرانی پروژه کریدور شمال به جنوب به عنوان یکی از مهمترین مطالبات اصلی مردم کردستان، در ۱۱ قطعه در سقز در حال انجام است و سعی می شود که این پروژه در کامیاران هم فعال شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در حوزه روستایی ۳۷۵ پروژه راه روستایی را طی دو سال انجام داده‌ایم، افزود: شاخص راه روستایی در کشور ۸۲ درصد و در استان کردستان به ۷۴ درصد رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه نگاه دولت به روستاها،آباد شدن و ماندن اهالی در روستاها است، افزود: طی سال گذشته با اقدامات صورت گرفته توسط دولت ۵۰ هزار نفر در ۱۹۰ روستا  مهاجرت معکوس داشته اند.

کوشا به اقدامات دولت در حوزه فرهنگ اشاره و بیان کرد: دولت سعی دارد که در استان فرهنگی کردستان، تمام فعالیت ها رنگ و لعاب فرهنگی به خود بگیرد و برای تحقق این مهم از هر فرصتی استفاده می شود؛ در برگزاری جشنواره‌های ملی و کشوری در سطح استان کردستان اجتماع‌ و حضور مردم و توجه به فرهنگ در اولویت بوده و خوشبختانه این امر محقق شده است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید وظیفه خود در حوزه فرهنگ را به درستی انجام دهند تصریح کرد: برگزاری جشن های مختلف در سطح روستاهای کردستان اقدامی مهم و ارزنده برای فرهنگ استان محسوب می شود.

وی با اشاره به اختصاص مرز کردستان به پیاده‌روی اربعین برای دومین سال پیاپی، خاطرنشان کرد: یکی از آثار و برکات این میزبانی، افزایش ۱۰ برابری گردشگران و افزایش سرمایه‌گذاری در کردستان بوده است.

پر حوزه اقتصادی 

تامین زمین برای احداث مسکن ملی در کردستان دشوار است

کیومرث حبیبی، معاون عمرانی استاندار کردستان در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با وضعیت مسکن ملی در استان، گفت: تعهد استان در حوزه مسکن ملی احداث ۳۶ هزار واحد و سهم استان ۷۸ هزار واحد است و تا امروز از این تعداد، ۲۵ هزار واحد تعیین تکلیف شده اند.

وی افزود: تامین زمین متقاضیان مسکن ملی در کردستان اقدام بسیار سختی است و بر اساس ضوابط، استفاده از اراضی دو و سه کشاورزی برای ساخت مسکن ممنوع است.

به گفته معاون عمرانی استاندار کردستان، انباشت زیادی از مطالبات در حوزه مسکن ملی، پشت درهای راه و شهرسازی استان وجود دارد که نیاز به پیگیری دارد.

وی با بیان اینکه تامین زمین برای ساخت مسکن ملی، در شهرستان های مریوان و بانه به دلیل کیفیت و قیمت بالای زمین، بسیار دشوار است، عنوان کرد: دولت در تلاش است که طی دو سال آینده به تمام تقاضاهای ثابت شده در سامانه، جامه عمل بپوشاند.

بهره‌برداری از ظرفیت مناطق آزاد در توسعه کردستان موثر است 

نوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان، در ادامه این جلسه، با اشاره به اهمیت مناطق آزاد تجاری در استان کردستان و تأثیر آن بر توسعه کردستان گفت: یکی از مهمترین موضوعات مهم اقتصادی استان بهره‌برداری از ظرفیت مناطق آزاد در کردستان بوده و حل مشکلات زیرساختی این پروژه نیز در دستورکار قرار دارد.

وی با انتقاد از اینکه متأسفانه هیچ زیرساختی در حوزه اقتصادی در سنوات گذشته در کردستان اندیشیده نشده است،‌ اکنون دولت سعی کرده که در سطح استان تغییرات مهمی در حوزه کشاورزی، اشتغال، مرز و تجار برای اولین بار ایجاد کند، که تحقق۱۹۰ درصدی تبصره ۱۸، افزایش فعالیت هلدینگ های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان، افزایش ثبت اشتغال در سامانه کشوری و بسیاری از اقدامات مهم دیگر گواه این ادعا هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکمیل پروژه های نیمه تمام شرکت فرودگاه ها نیازمند ۳۰ همت منابع مالی است
  • اشتغال و اتمام پروژه‌های نیمه تمام، مولفه‌هایی برای توسعه کردستان
  • ضرورت پیگیری مصوبات و پروژه‌های بر زمین مانده شهرستان چالوس
  • تکمیل طرحهای نیمه تمام برنامه‌ اولویت دار مرکزی در سال آتی است
  • سرمایه حاصل از فروش برج‌های دوقلو شهرکرد صرف پروژه‌های نیمه‌تمام می‌شود
  • نهضت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در ‌استان مرکزی شکل گرفت‌
  • اعتبارات مالی کسب شده از طرح مولدسازی در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام قم هزینه می‌شود
  • توسعه، اولویت دولت در کردستان است
  • فرماندار راور بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آب شرب روستاها تاکید کرد
  • اتمام پروژه‌های نیمه تمام اردبیل در اولویت قرار گیرد