Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی فضای مجازی از برنامه‌ریزی برای تدوین سیاستهای تنظیم مقررات مرتبط با اقتصاد دیجیتالی و نظامات پولی و مالی کشور در حوزه فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابوالحسن فیروزآبادی در بازدید از یک شرکت دانش بنیان زیرمجموعه بانک مرکزی که در زمینه سیستم جامع اتوماسیون بانکی کشور فعال است، با بیان اینکه رئیس جمهوری نگاه ویژه‌ای به ایجاد اشتغال از طریق فضای مجازی دارد، تصریح کرد: اشتغال در فضای مجازی با سرمایه‌گذاری کمتری ایجاد می شود و به همین دلیل مرکز توجه دولت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مطالعات گسترده ای انجام گرفته تا در ساختار شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی هم به اقتصاد دیجیتال بطور ویژه پرداخته شود، گفت: امروز شاهد بودیم خدمات پایه‌ای در حوزه نرم افزار و سخت افزار بانکهای کشور و سامانه های نظام حاکمیتی پولی کشور در این شرکت براساس نظام رگولاتوری بانک مرکزی ارائه می شود و نشانه ای از کارآمدی نظام بانکی و اداری کشور است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه بانک مرکزی و شرکت خدمات انفورماتیک می‌توانند در تسریع در تنظیم سیاستها و مصوبات حوزه اقتصاد دیجیتال و جمع بندی مباحث مربوطه در کنار مرکز ملی فضای مجازی قرار گیرند، به ظهور فین‌تک‌ها و برخی مباحث جدید پولی و مالی در دنیا همچون پول های رمزی اشاره کرد و بیان داشت: مرکز ملی فضای مجازی و بانک مرکزی می توانند در زمینه مطالعه و رصد تحولات ملی و بین‌المللی، نحوه تعامل با فینتک‌ها، سیاستگذاری ها، مباحث حقوقی، بهره برداری از فرصت های فضای مجازی و پیشبرد پروژه های کلان کشور در کنار یکدیگر قرار گیرند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه نظام تنظیم مقررات از مباحثی است که شورای عالی فضای مجازی در سالهای آینده به طور گسترده به آن خواهد پرداخت، گفت: ضروری است نظامی پیاده شود که تمام نظامات یادشده از مدل های مشابهی برخوردار شوند و کمیسیون ها و سازمانهای آنها نیز از مدل همسانی پیروی کرده و قدرت مقررات آنها مشخص و همسان باشد.

فیروزآبادی تاکید کرد: به دلیل تجربه بانک مرکزی در تنظیم نظامات پولی و مالی کشور، امیدواریم بانک مرکزی در این رابطه به شورای عالی فضای مجازی کمک کند.

در این بازدید، ناصر حکیمی معاون فناوری بانک مرکزی نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص سامانه‌های حاکمیتی بانک مرکزی و نقشه راه این بانک پرداخت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم

حیدریان فر گفت:دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر مشاور و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده در رابطه با چالش‌های نوجوانان در شهر‌های جنوبی کشور اظهار داشت: متاسفانه در جنوب کشور به دلیل بدی آب و هوا والدین بیشتر ساعت‌های روز را با فرزندان خود در خانه سپری میکنند و فضای مناسب برای بازی را ندارند و همین مسئله باعث میشود که کودکان و نوجوانان بیشتر زمان خود را با فضای مجازی پر کنند.

متاسفانه دنیای مجازی هم نمایانگر دنیای پر زرق و برقیست که با دنیای واقعی تفاوت زیادی دارد و کودکان و نوجوانان هم به انداره بزرگسالان توانایی درک این موضوع را ندارند.

وی افزود: دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر ادامه داد: بهترین راه حل ایجاد فضای بیشتر برای بازی و فعالیت کودکان و نوجوانان است. فضا‌های سرپوشیده‌ای که به دور از گرما و آلودگی باشند که بچه‌ها بتوانند مقداری از زمان خود را به فعالیت در مکان‌های مناسب بپردازند.

حیدریان فر با اشاره به دوزبانه بودن کودکان در شهر‌های جنوبی کشور هم گفت که این امر میتواند بر کیفیت یادگیری و تعامل کودکان تاثیر بگذارد که بهترین راه حل همگام و هماهنگ بودن محتوای آموزشی با فرهنگ آن قومیت باشد.

دیگر خبرها

  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • جایگزین اسکناس کیلویی
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید