Web Analytics Made Easy - Statcounter

خشک شدن منابع آب زیر زمینی در شهرستان لردگان موجب شده است حدود 120 روستای این شهرستان با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ استان چهارمحال و بختیاری اگرچه به استان آب خیز کشور مشهور شده است اما هم اکنون خشکسالی و بارش های کم این استان را به استانی کم آب تبدیل کرده است؛ و اکثر روستاهای این استان به خصوص شهرستان لردگان با کمبود آب مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با وجود منابع آبی کافی در شهرستان لردگان، حدود 70 هزار نفر از جمعیت روستایی این شهرستان با بحران کم آبی شدید مواجه هستند.

این خانوارهای روستایی که ماه های گرم امسال را با تنش آبی سپری کردند، چشم انتظار تخصیص اعتبار از سوی مسوولان برای اجرای طرح های آبرسانی و رفع مشکلات آب شرب شان هستند.

شهر سردشت نیز یکی از شهرهای گردشگری شهرستان لردگان است و در کنار آن آبشار آتشگاه  قرار دارد که مردم آن با بیش از سه هزار خانوار با مشکل بحران آب مواجه هستند.

خشکسالی در لردگان به یک بحران تبدیل شده است

یکی از اهالی بخش رودشت لردگان گفت: در حوزه کشاورزی بسیاری از مزارع به واسطه نبود آب، دیگر کشت نمی شوند.

مردم بخش خانمیرزا نیز در خصوص بحران آب می گویند: هم اکنون خشک شدن منابع آب زیرزمینی مانند چاه ها، چشمه ها و قنات ها، آب را در این شهرستان به یک بحران تبدیل کرده است که این مهم مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاده کرده است و هر روز در امید حل مشکل آب روستاهای خود هستند.

برهان حسین پور آقائی سرپرست فرمانداری لردگان در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان، ضمن ارائه مشکلات روستاهای شهرستان لردگان در زمینه تامین آب شرب مصرفی گفت: 50 درصد جمعیت روستایی استان در شهرستان لردگان قرار دارد و به دلیل خشکسالی های به وجود آمده متاسفانه بعضی از روستاهای شهرستان لردگان در زمینه تامین آب شرب مصرفی خود با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند و لازم است جهت رفع این مشکلات برنامه ریزی های لازم صورت بپذیرد.

باید مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار بگیرد و از مصرف بی رویه آب جلوگیری شود

تورج احمدپور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستائی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به خشکسالی های به وجود آمده باید مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار بگیرد و از مصرف بی رویه آب جلوگیری شود.

وی افزود: در زمان دولت تدبیر و امید حدود 50 میلیارد تومان جهت تامین آب شرب برای روستائیان شهرستان لردگان هزینه شده است.

مدیر عامل آب روستائی استان گفت: پروژه های بسیاری برای آبرسانی به روستائیان شهرستان لردگان در حال اجرا می باشد که خیلی از آنها به بهره برداری رسیده و تعدای از آنها نیز حدود 70 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال مالی به بهره برداری می رسند.

احمدپور در ادامه گفت: آبرسانی به منطقه خانمیرزا از طریق چاله گاه برای 30 هزار نفر جمعیت در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری های انجام شده از طرف استانداری، نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی و شرکت آب روستائی الحمدالله به نتیجه رسید و اکنون آبگیری آن تمام شده و خط انتقال تمام شد و برای آن از ردیف ملی اعتبار پیش بینی گردید که تاکنون 6 میلیارد تومان هزینه شد و برای تکمیل این پروژه بزرگ نزدیکبه  4 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. که هم اکنون تا روستای ده علی انتقال آب انجام گرفت و لازم است برای مسیرهای جوانمردی و مرادان بخشدار خانمیرزا و فرمانداری همکاری لازم را داشته باشند.

برای انتقال آب آتشگاه 4 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شد

در ادامه قدرت‌الله بیگلری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گفت: شهر سردشت با مشکل کمبود آب شرب مواجه است و منبع تامین آب فعلا وجود ندارد لذا لازم است تا مراحل انتقال آب آتشگاه بخواهد برای این شهر آماده شود به طور موقت از منابع آب موجود استفاده شود.

وی گفت: برای انتقال آب آتشگاه 4 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است که در مرحله مزایده و انتخاب پیمانکار جهت شروع به کار هستیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه شاخص برخورداری روستاهای استان در صدور سند مالکیت روستایی ۶۹ درصد است افزود: تاکنون ۱۱۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در گلستان صادر شده‌است. ولی اللهی افزود : گلستان در شاخص برخورداری از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر قرار دارد. وی ادامه داد: تعداد ۶۰۶ روستا و ۱۷ شهر استان گلستان تحت مالکیت بنیاد علوی است و امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه انجام شده بین بنیاد مسکن و بنیاد علوی، در آینده نزدیک شاهد صدور اسناد مالکیت سایر روستاهای استان باشیم. ولی‌ اللهی گفت: تثبیت مالکیت ، استفاده از اسناد بعنوان وثیقه بانکی و ارزش افزوده املاک از مزایای صدور سند مالکیت است.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • تصادف در محور لردگان ۷ مصدوم برجای گذاشت
  • کشف ۷۶۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق در لردگان
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان