Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیستم‌های آکوستیکی کاربرد وسیعی در تمامی تجهیزات شناور سطحی، زیرسطحی و حتی تجهیزات پرنده هوایی برای کاربرد در دریادارند و از آن‌ها برای نقشه‌برداری از کف دریاها، دنبال کردن خطوط لوله زیرآب، شناسایی توده ماهی‌ها در کاربردهای صیادی و پتروشیمی و تحقیقات علمی و غیره استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر همین اساس، با توجه به بکر بودن بازار سیستم‌های آکوستیکی در داخل کشور و همین‌طور استراتژیک بودن آن و نیاز به خودکفایی کشور در صنعت دریا بر آن شدیم تا با ورود به ساخت تجهیزات پردازشگر آکوستیکی بتوانیم جزء تأمین‌کنندگان داخلی این تجهیزات قرار بگیریم.

علی صادقی دعوتی مدیرعامل شرکت سامانه صنعت طاها در خصوص انگیزه و شروع به کار طرح تحقیقاتی خود گفت: تصمیم به انجام پروژه "طراحی و ساخت سخت‌افزار و نرم‌افزار پردازشگر سیگنال آکوستیکی" در سال 94 گرفته شد. ازآنجاکه به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان ، تجهیزات دریایی اگر تهیه‌شان غیرممکن نباشد ، به‌سختی و باقیمت به‌مراتب بالاتر قابل تهیه هستند و همین‌طور امکان سفارشی‌سازی و توسعه آن‌ها مطابق با نیاز تجهیزات دریایی کشور وجود دارد، نیاز به سرمایه‌گذاری و حمایت سازمان‌های متولی امور دریایی در شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه‌دهنده این طرح‌ها است.

وی با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای فناورانه و زیست‌محیطی گفت: رسیدن به دانش و تکنولوژی تشخیص موانع ثابت و متحرک، زاویه و برد آن‌ها ،در فواصل دوردست از طریق ارسال و دریافت بازگشتی امواج ماوراء صوت ازجمله مهم‌ترین دست آوردهای فناورانه این طرح تولیدی در بخش زیست‌محیطی است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: در خصوص فرصت‌ها و زمینه‌های رقابتی که این طرح در عرصه‌ی داخلی صنعت دریایی کشور و تولید دانش دریایی ایجاد کرده است؛ خاطرنشان کرد: تقریباً می‌توان گفت این حوزه برای شرکت‌ها و سازمان‌های داخلی بسیار بکر است و عمده این تجهیزات تاکنون از خارج از کشور خریداری‌شده است. با دستیابی به این دانش، امکان سفارشی‌سازی و تطبیق این محصول برای کاربردهای مختلف و روی شناورهای مختلف سطحی و زیرسطحی وجود دارد.

صادقی نقش این‏گونه طرح‌ها را برای اعتلای صنعت دریایی کشور ضروری می‌دانست و دراین‌باره گفت: بدیهی است که سیستم کشف موانع ثابت و متحرک ، عوارض سطحی و زیرسطحی در انواع شناورها ، یک سیستم پردازشگر آکوستیکی است که بدون این سیستم عملاً آن شناور توانمندی خاصی در دریا نخواهد داشت. ازاین‌رو جزء تجهیزات صد در صد موردنیاز بوده و باوجود تحریم‌ها علیه کشورمان ، این صنعت به دلیل رشد روزافزون علوم دریایی و ساخت انواع شناور در کشور عزیزمان ضرورت بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به دورنمای این طرح در صنعت دریایی ایران اظهار داشت: سیستم پردازشگر آکوستیکی شرکت سامانه صنعت طاها درصورتی‌که موردحمایت قرار بگیرد قابلیت توسعه و نصب روی انواع شناور و برای انواع کاربردها را دارا است و می‌توان با ساخت سیستم‌های تجاری( در زمینه صیادی ، اکتشافات پتروشیمی و نقشه‌برداری دریایی) و آماده‌سازی زمینه، به عرضه آن در بازارهای بین‌المللی نیز اندیشید.

صادقی در پایان و به‌عنوان سخن پایانی تأکید کرد: امید است با عنایت خداوند منان ، با حمایت و بستر سازی مسئولین ذیربط و با تلاش پرسنل خدوم این شرکت بتوانیم در آینده نزدیک سهم بزرگی از خودکفایی کشور را به تجهیزات آکوستیکی، پردازش تصویر و مانیتورینگ مورد نیاز در شناورهای کشور داشته باشیم.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری صبح سه‌شنبه در جمع کارگران شرکت نفت گچساران افزود: در حال حاضر تولید نفت کشور به شکل روزانه سه و نیم میلیون بشکه رسیده که هدف گذاری شده این ظرفیت را به ۴ میلیون بشکه برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه نفت به استقلال کامل رسیده ایم، اظهار کرد: صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است و نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد کشور دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه برای توفیق حداکثری تمام ابزارها و ظرفیت‌ها وجود دارد، گفت: در همین صنعت نفت قطعات فرسوده بازسازی شده و امروزه به روزهایی رسیدیم که میزان تولیدمان بیش از روزهای قبل از تحریم است.

منصوری با اشاره به اینکه امروزه رشد شرکت‌های دانش بنیان را در سطح کشور شاهد هستیم، اظهار کرد: با تکیه بر چنین ظرفیت‌هایی مسائل بزرگی مرتفع و افتخاراتی در بحث صنعت نفت شکل گرفته است.

وی با تقدیر از کارگران و نیروهای انسانی فعال در شرکت نفت گچساران اظهار کرد: بر دست شما فعالان و تلاشگران بوسه می زنیم.

کد خبر 6092868

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران