Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری خوزستان ناصر حجاریان اظهار کرد: به جز سه دفتر راه اندازی شده در کلانشهر اهواز در سال 1393، سهمیه استان برای راه اندازی دفاتر قضایی جدید 40 دفتر بود که از این تعداد تاکنون چهار دفتر در شهرستان های آبادان، دزفول و ماهشهر راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: مجوز نهایی راه اندازی پس از بررسی های اولیه کارشناسان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و دادگستری استان در خصوص مکان، تجهیزات و زیرساخت شبکه و تایید آنها، صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجاریان با بیان اینکه بقیه دفاتر خدمات قضایی در سال 1397راه اندازی می شود، افزود: به موجب ماده 175قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 1392، قوه قضائیه موظف است اوراق قضایی را با استفاده از سامانه های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ کند که با راه اندازی دفتر خدمات قضایی در هر شهرستان، مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی باید جهت دریافت الکترونیکی اوراق قضایی به سامانه 'ثنا' مراجعه کنند که این کار توسط دفتر خدمات الکترونیک قضایی انجام خواهد شد.
وی افزود: پیش از اجرای این قانون، ابلاغ به اصحاب پرونده از طریق مامور ابلاغ انجام می شد اما هم اکنون بر اساس این قانون ابلاغ اوراق قضایی به طرفین به صورت الکترونیکی انجام می شود که این امر به اجرای طرح، رسمیت و اعتبار ‌بخشیده و موجب کاهش اطاله و هزینه‌های دادرسی و اشتباهات احتمالی در ابلاغ اوراق قضایی می‌شود.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خوزستان بیان کرد:ماده 655 آئین دادرسی کیفری ابلاغ قضایی به صورت الکترونیکی را کافی دانسته و تبصره این ماده نیز ابلاغ الکترونیکی را قابل پذیرش می‌داند.
حجاریان افزود: روش اول ثبت اطلاعات از طریق آدرس الکترونیکی به نشانی ana.adliran.ir و سپس احراز هویت و دریافت کلمه عبور از طریق مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیکی می‌باشد اما در روش دوم، افراد می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی و با ارائه کارت ملی و اطلاعات شناسنامه ای، شماره تلفن، نشانی و کدپستی و اخذ امضای الکترونیک توسط دفتر، برای ثبت درخواست قضایی و یا پیگیری اوراق قضایی خود، رمز ورود دریافت کنند.
این مقام قضایی دادگستری خوزستان در ادامه ابراز امیدواری کرد با تاسیس دفاتر خدمات قضایی به هزینه بخش خصوصی و نظارت سیستم قضایی در راستای تحقق اهداف قوه قضائیه شامل کاهش اطاله دادرسی ، تکریم ارباب رجوع و دست یابی کوتاه مدت و آنلاین به وضعیت پرونده ، سرعت و دقت در انجام امور قضایی در سایه بستر امن الکترونیک فراهم شده و در جهت شفاف سازی و جلوگیری از سوء استفاده های افراد دلال و کارچاق کن و حذف بروکراسی گام های بلندی در جهت ارائه خدمات قضایی شایسته برداشته شود.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: کبری آقازری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی طهرانچی صبح سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح شبکه آزمایشگاهی مجتمع آموزشی سما با بیان اینکه بنا داریم به صورت حرفه ای آزمایشگاه داری کنیم، بیان کرد: در هر استان یک مجموعه آزمایشگاهی تحقیقاتی و خدماتی پژوهشی در حال راه اندازی است.

وی با بیان اینکه امروز شاهدیم که این اتفاق در استان البرز رقم خورد و مجموعه آزمایشگاهی افتتاح شد که امید است منافع آن به مردم و منطقه برسد، عنوان کرد: آزمایشگاه های استانداردی که بتوانند خدمات استاندارد ارائه دهند، سرمایه دانشگاه را به صورت فعال و در خدمت صنعت و مردم در می آورند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به قرارگیری فرودگاه بین المللی پیام در البرز این استان می تواند یکسری آزمایشگاه های صادرات را نیز پشتیبانی کند. آزمایشگاه های این حوزه باید استانداردهای اروپایی و مورد نیاز برای صادرات را نیز اخذ کنند که مقدمه آن تشکیل این مرکز آزمایشگاهی بود.

طهرانچی مجموعه آزمایشگاهی که امروز افتتاح شد در حوزه های غذا، بیوتکنولوژی، امور متناسب با کشاورزی و وزارت بهداشت و نیز علوم پزشکی فعالیت می کند، مطرح کرد: با توجه به اینکه نوآوری لزوماً نو بودن نیست بلکه اتصال دادن مجموعه ها به یکدیگر برای ارائه خدمات است، شیرازه و شاکله این مجموعه برای من جذاب بود.

کد خبر 6092923

دیگر خبرها

  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت