Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سه جوان لیسانسه که هر کدام مشکلات و رویا‌هایی دارند و با خلق موقعیت‌هایی طنز خنده را به لب مخاطبانشان می‌آورند از ۴ آذر برای سری دوم، مهمان جعبه جادو شدند.

سروش صحت در دومین فصل لیسانسه‌ها هم به خوبی توانسته است دغدغه‌های جوانان را با چاشنی طنز به تصویر بکشد و مسائلی چون اشتغال، ازدواج، اعتیاد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را به گونه‌ای که کام مخاطب تلخ نشود مطرح و آسیب شناسی کند.

شخصیت‌های اصلی سریال لیسانسه‌ها هر کدام نماینده گروهی از جوانان هستند؛ البته لیسانسه‌های این سریال طبق دیالوگ‌های رد و بدل شده و سیر داستان صرفا مدرک لیسانس را یدک می‌کشند و شاید اگر بار معلوماتی و مهارتی شان بیشتر بود اتفاقات بسیار بهتری برایشان می‌افتاد.

به هر حال لیسانسه‌ها، طنزی اجتماعی است که از ظرفیت‌های گوناگون استفاده کرده است تا با زبانی شیرین برخی از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری را نقد و یکسری از خوبی‌ها را ترویج کند.

در این سریال مازیاری را می‌بینیم که اگر اعتیاد پدر و گسست‌های خانوادگی اش نبود شاید سرنوشت و اهداف روشن تری داشت.

حبیبی که وضع مالی خوبی دارد، اما ضعف در روابط اجتماعی سبب شده است از یکی از مهمترین اهدافش که ازدواج است، عقب بماند.

مسعودی را می‌بینیم که هوش اقتصادی قوی ندارد و به دلیل مشکلات اقتصادی از یک سری از رویاهایش عقب مانده است و دیگر شخصیت‌های این سریال که هر کدام در قصه وظیفه این را دارند که یک یا چند ویژگی خوب یا بد اخلاقی و رفتاری را در بستری کمدی به نمایش در آورند.

قصه‌های شیرین و جذاب لیسانسه‌ها، بازی خوب و روان بازیگرانش و دور نبودن از بطن جامعه سبب شده است لیسانسه‌ها بتواند مخاطبان زیادی را جذب خود کند؛ مخاطبانی که با این سریال ارتباط خوبی بر قرار کرده اند و منتظرند تا ساعت ۸ و نیم شب شود و لیسانسه‌ها را دنبال کنند.

شبکه دو سیما نیز در این شب‌ها مخاطبان پرو پا قرصی دارد؛ «سایه بان» برادران محمودی با قصه‌ای متفاوت و بر گرفته از دل مردم توانسته است در این روز‌ها خوش بدرخشد.

این سریال با تکیه بر زندگی قشر کارگر، روابط، بیم‌ها و امید‌های آن‌ها طراحی شده است.

«سایه بان» قصه دو دوست را به تصویر می‌کشد؛ سهراب و سعید که در منطقه‌ای کارگر نشین رشد کرده اند و تا پای جان تلاش می‌کنند تا با امید چراغ خانه‌هایشان را روشن نگه دارند.

امین تارخ، رویا تیموریان، هستی مهدوی، محمدرضا غفاری، مجتبی پیرزاده، پریوش نظریه، محمد، ولی زادگان، رویا جاویدنیا، کاوه خداشناس و افسانه کمالی از بازیگران اصلی این سریال هستند؛ بازیگرانی که قصه پر کشش این سریال را جانی مضاعف بخشیدند و به شکلی حرفه‌ای از پس نقش‌های سختشان بر آمدند.

در این سریال مفاهیمی چون عشق، فداکاری، مروت، خانواده دوستی و... به خوبی تعبیر شده و قصه این سریال سرشار از محتوا و احساس است.

برادران محمودی که سابقه ساخت فیلم‌های «چند متر مکعب عشق» و «رفتن» را دارند در این سریال هم به قلب قشر زحمتکش جامعه (کارگران) رفته اند و با فضاسازی درست، طراحی لباس، صحنه، گریم هدفمند و داستانی منسجم به روایت دغدغه‌های این گروه از جامعه پرداخته اند.

در این سریال به صورت سطحی به افراد و قصه هایشان نگاه نشده و عمق اشک‌ها و لبخندها‌ی بخشی از جامعه تصویر شده است.

تیتراژ زیبای این سریال با صدای محسن چاووشی نیز از امتیاز‌های «سایه بان» به حساب می‌آید.

این سریال نیز با ساختار خوب و محتوای دل نشینش توانسته است نظر مردم و منتقدان را به خود جلب کند.

سریال «محکومین» نیز سریال زمستانی شبکه یک سیماست؛ این سریال که از ۲ دی روی آنتن رفت توانسته است ارتباط خوبی با مخاطبانش برقرار کند.

این سریال که حاصل تلاش دو تن از کارگردانان خوب سینما یعنی حسین قناعت و سید جلال سید حاتمی است به موضوع مجازات جایگزین می‌پردازد.

مجازات جایگزین، شامل افرادی می شود که سهوا مرتکب جرم کوچکی شده باشند و با ندامت، دیگر نیت تکرار آن را نداشته باشند.

در واقع به این افراد فرصتی داده می‌شود تا به جای سپری کردن دوران محکومت خود در زندان، مجازات‌های جایگزینی را که شامل یک فعالیت اجتماعی می‌شود به انجام برسانند.

این سریال ۲۶۰ لوکیشن و ۴۴۰ بازیگر دارد.

در هر کدام از اپیزود‌های این سریال یک مسئله و دغدغه اجتماعی مطرح می‌شود و مهمترین موضوع آن مجازات‌های جایگزین است.

این سریال با وجود اینکه برخی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی و پیامد‌های آن را به تصویر می‌کشد روزنه‌هایی از امید را در دل خود جای داده است.

این سریال بیش از ۳۰ بازیگر شاخص دارد که لیلا زارع، بیژن بنفشه خواه، سیاوش طهمورث، ملیکا شریفی نیا، امیرمحمد زند و سپند امیر سلیمانی ازجمله آن‌ها هستند.

این سریال در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

در کل می‌توان گفت این سه سریال با کیفیت به همراه برنامه‌ها و سریال‌های دیگر رسانه ملی سبب گرم‌تر شدن رسانه ملی در اواخر پاییز و زمستان شده اند.

البته با توجه به سریال‌های در حال تولید و یا پیش تولید صدا و سیما از جمله «سلمان فارسی»، «پا‌های بی قرار»، «از یاد‌ها رفته»، «پایتخت ۵»، «هیئت مدیره»، «آنام» و «آسمان هوای باران دارد» می‌توان حدس زد این سیر ادامه داشته باشد و مخاطبان رسانه ملی شاهد سریال‌هایی جذاب، متفاوت و مطابق ذائقه خودشان باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۵۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سه مجموعه تلویزیونی جدید میهمان سیما

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سه سریال «رخنه»، «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» و «بدل» در ژانر‌های مختلف از شبکه‌های یک، دو و سه سیما روی آنتن می‌روند.

دیگر خبرها

  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد
  • «امتداد» آماده پخش شد/ فیلم و سریال از دریچه فلسفه و اندیشه
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو
  • ببینید | سه مجموعه تلویزیونی جدید میهمان سیما
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران