Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش استانی نشان HSE در حوزه راه و ساختمان برای معرفی معیارها و ضوابط این نشان بین‌المللی در بجنورد برگزار شد. ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ استانها خراسان شمالی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ مجید پور عیسی٬ رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی  ظهر امروز در همایش  استانی نشان HSE در حوزه راه و ساختمان ٬ اظهار داشت: جامعه را برای پیشرفت به سمت توسعه یافتگی حرکت دهید و برای اثر بخشی و موفقیت بین نسل جدید و آینده٬ دوستی برقرار و از منابع موجود نیز به نحو احسن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قوانین HSE را برای به ثمر رساندن آن باید رعایت کرد و الگوهایی که از آن به دست می آید را به صورت فرهنگ ترویج داد. اگر کسی که خانه می سازد فکر کند که برای این خانه جان 4 نفر  را از گرفته است میزان رضایت مندی از خانه کاهش پیدا می‌کند و فقط با سرعت کار انجام داده است و هیچ سود دیگری ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: در دنیای غرب٬ اصول فرهنگ سازی از انعقاد نطفه مطرح و نهادینه می‌شود. برای شاخص شدن باید فرهنگ سازی را اجرا و عملیاتی کرد.

پورعیسی تصریح کرد: برای ساختمانی‌سازی قوانین و مقرارت ما جامع و کامل نیست و همه ابعاد کار در نظر گرفته نشده ‌و  برای فرهنگ‌سازی قبل از هر کاری باید یک پکیج کاری برای مدیریت آن حوزه در نظر گرفته شود و جان نیروی انسانی از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

وی بیان کرد: منطق و اصول در تمام کارهای ساختمان سازی باید حاکم باشد و آسیب‌ها شناسایی شده و راه های مقابله با آن نیز مطرح شده باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در پایان خاطر نشان کرد: نیروهای کار باید پرورش و رشد داده شوند تا به بهره‌وری برسند و تمام دستگاه ها نیز باید قوانین را رعایت و اجرا کنند تا در پایان برنامه ششم توسعه به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنیم و در سال 1404 جز 10 استان برتر در کشور باشیم و گام موثری در حوزه‌های اجرایی برداشته باشیم.

نشان HSE ضامن سلامت سازه‌ها و راه‌ها است

 کاظم نعیمی٬ دبیر اجرایی نشان تعالی HSE نیز  امروز در همایش نشان تعالی HSE اظهار داشت: با برنامه‌ریزی درست همه دستگاه‌های اجرایی٬ می‌توان گفتمان سازی واژه HSE زا مطرح و بهداشت سلامت و تمام بیماران ناشی از کار را که گسترده است در کل کشور مدیریت کرد.

وی افزود: سلامت و امنیت  جاده باید تامین شود زیرا خانواده HSE را تحت شعاع خود قرار داده است و آن‌ها را از بین می برد. با فرهنگ سازی و کمک مردم می توانیم حوادث جاده‌ایی را کمتر کنیم.

نعیمی مطرح کرد: HSE  دوبال دارد٬ یکی قانون الزام و مقرارت و دیگری آموزش٬ تشویق و برنامه ریزی است و برای پرواز نیاز به دوبال همگون داریم تا انگیزه پرواز برای ما به وجود بیاید. برای شاخص علمی HSE باید ارزیابی و اندازه گیری دقیقی صورت بگیرد و با نگاه پرورشی می‌توان باعث رشد و نمو آن شد.

وی تصریح کرد:  آمار نشان می دهد HSE سود آور است  و با نگاه کرامت انسانی می‌شود ثاثیرگزاری و کمی سازی آن را هم پیدا کرد و اگر وارزت کار ٬ بهداشت و سازمان برنامه و بودجه با مدیریت خود بال اجرایی و تعاملی باشند٬ مسیر تعالی برقرار می‌شود.

دبیر اجرایی نشان تعالی HSE عنوان کرد: نقش آموزش مهندسان و نوشتن برنامه جامع از اهمیت زیادی برخوردار است ولی قبل از آن باید شناخت و ارزیابی دقیق از موضوع صورت بگیرد. با هم‌گرایی دستگاه‌های مختلف٬ پایگاه نشان تعالی HSE به صورت برنامه پایلوت هر استان در کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مدل HSE  چهار محور اساسی در درون خود قرار داد است که شامل سلامت، ایمنی، محیط زیست و مهم ترین بخش آن مدیریت است که معیار توانمندسازی تمام فعالیت‌ها٬ نشان تعالی HSE مدیریت است.

به گزارش تسنیم٬ نشان تعالی HSE براساس نتایج ارزیابی عملکرد سازمان‌های متقاضی در رابطه با اجرای فعالیت ها بر اساس HSE و با توجه به معیارهای چهارگانه مدل اعطا می شود.

انتهای پیام/

R7719/P1377/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) حاضر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، با تأکید بر ظرفیت اندیشه‌ورزانه دانشگاه امام صادق (ع) اظهار کرد: امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد چهلمین سال تشکیل خود می‌شود و در این دوران دبیران متعددی داشته و این شورا کارهای بزرگی را انجام داده است.

وی افزود: در حوزه علم و فناوری اسناد خوبی مصوب شده است. کار قرارگاهی و راهبردی در حوزه علم و فناوری تا حد زیادی موفق بوده است در این مسیر فقط سندبسندگی مدّنظر نبوده است بلکه مثلاً نقشه جامع علمی کشور را هدایت کرده است. سند هوا فضا، سند گیاهان دارویی و اسناد دیگر علم و فناوری از اقدامات خوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فناوری بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ نیز اسناد خوبی از جمله نقشه مهندسی فرهنگی و سند دانشگاه اسلامی نوشته شده است و برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی تدوین شده است، در گذشته برش‌های استانی پروژه‌محور نبودند بلکه راهبردهای کلی را مطرح کرده بودند، به همین خاطر در دوره جدید این برش‌های استانی تکمیل‌تر شد و به زودی برش‌های استانی در همه استان‌ها تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این شورا با چند کاستی مواجه است که نخبگان می‌توانند در برطرف کردن آنها به شورا یاری رسانند، گفت: انتظار مهم مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرارگاهی شدن آن است، این قرارگاه باید توانمند شود تا بتواند بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی را محقق کند.

استاد خسروپناه با طرح این سوال که قرارگاه یعنی چه؟ بیان کرد: جلسات متعددی با کسانی که تجربه کار قرارگاهی داشتند برگزار شد، هم‌اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که الگوی کار قرارگاهی استخراج شده و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

به زودی سیاست‌های کلان فرهنگی بر مبنای منظومه فکری مقام معظم رهبری تدوین می شود

وی با تأکید بر اینکه برای تدوین اسناد باید نظریه‌های مربوطه استخراج و مشخص شود، گفت: اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی یاری برسانند. همچنین با هماهنگی که با مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفته به زودی سیاست‌های کلان فرهنگی بر مبنای منظومه فکری مقام معظم رهبری تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود الگوی حکمرانی در حوزه‌های مختلف را یکی از نقصیه‌های دیگر خواند و ادامه داد: اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کنند.

استاد خسروپناه بیان کرد: همچنین اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در استخراج منظومه فکری مقام معظم رهبری برای تدوین اسناد به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کنند.

وی با تأکید بر توجه به حلقه‌های میانی گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید زمینه ارتباط این افراد با شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شود. همچنین باید برای چالش‌ها چاره‌اندیشی شود تا الگوی مناسبی برای مواجهه با آنها تعیین شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه همچنین به نظارت هوشمند نیاز داریم که در الگوی حکمرانی تعریف شود، دانشگاه‌ها نیز برای برنامه‌های خود باید سند اسلامی شدن ملاک عمل قرار دهند و براساس آن عمل کنند.

کد خبر 6092267

دیگر خبرها

  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود