Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@17:13:06 GMT

اخبار و رویداد های بانک کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۱۷۵۴۹

اخبار و رویداد های بانک کشاورزی

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست ؛اخبار و رویداد های بانک کشاورزی به شرح زیر است.

صدور بیش از 409 میلیارد ریال ضمانت نامه توسط شعب بانک کشاورزی استان بوشهر
شعب بانک کشاورزی استان بوشهر از ابتدای سال جاری تا بیست و چهارم آذر ماه  ، بیش از 409 میلیارد ریال ضمانت نامه برای مشتریان و پیمانکاران بخش های مختلف اقتصادی استان صادر کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان بوشهر ،این میزان ضمانت نامه برای 358 نفر از متقاضیان و پیمانکاران بخش های مختلف اقتصادی صادر شده است .


پرداخت مبلغ29641میلیاردریال تسهيلات کشاورزی توسط بانك كشاورزي مدیریت تهران بزرگ
شعب بانک کشاورزی در تهران بزرگ تا پایان آذر ماه سال جاری مبلغ 29641میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان زیربخش کشاورزی پرداخت کردند.

به گزارش روابط عمومي مديريت امور شعب تهران بزرگ،این میزان تسهیلات بیش از 82درصد کل تسهیلات پرداختی در این مدیریت را شامل می شود.


پرداخت 476 ميليارد ريال تسهيلات آبیاری تحت فشار توسط بانك كشاورزي استان همدان
شعب بانک کشاورزی در استان همدان  طی هشت ماهه نخست سال جاري مبلغ 476  میلیارد ریال تسهیلات آبیاری تحت فشار به متقاضیان پرداخت كردند.

به گزارش روابط عمومي مديريت شعب بانك كشاورزي در استان همدان، این میزان تسهیلات به بیش از 370  نفر متقاضی پرداخت شد.

این گزارش می افزاید این میزان تسهیلات از اعتباری بیش از530 میلیارد ریال که به این امر اختصاص داده شده بود جذب و به متقاضیان پرداخت شده است.


پرداخت 5141 ميليارد ريال تسهيلات طی نه ماهه سال جاری توسط بانك كشاورزي استان گیلان
شعب بانک کشاورزی در استان گیلان  طی9  ماهه سال جاري مبلغ  5141 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان زیربخش های کشاورزی  پرداخت كردند.

به گزارش روابط عمومي مديريت شعب بانك کشاورزی در استان گیلان ، این میزان تسهیلات به 32662  نفر متقاضی در زیر بخش های مختلف کشاورزی  پرداخت شد.

شایان ذکر است این میزان تسهیلات از نظر مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قیل بیش از 33  درصد و از نظر تعداد بیش از 16 درصد رشد داشته است .


پرداخت بیش از 397میلیاردریال تسهيلات قرض الحسنه توسط بانك كشاورزي مدیریت تهران بزرگ
شعب بانک کشاورزی در مدیریت امورشعب تهران بزرگ  طی 9ماهه ابتدای سال جاري بیش از  397میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت كردند.

به گزارش روابط عمومي مديريت امور شعب تهران بزرگ، این میزان تسهیلات عمدتا" به متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی و ازدواج پرداخت شده است.


پرداخت بیش از 36085میلیاردریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی مدیریت امور شعب تهران بزرگ
شعب بانک کشاورزی در تهران بزرگ تاپایان آذر ماه سال جاری مبلغ36085میلیارد ریال تسهیلات به زیربخش های کشاورزی،بازرگانی و خدمات،صنعت و قرض الحسنه پرداخت کردند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور شعب تهران بزرگ،این میزان تسهیلات به 11705 نفر متقاضی پرداخت شد.


پرداخت 410 میلیارد ریال تسهیلات دام ، طیور ، شیلات و آبزیان توسط بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 96
 شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمددرسال 1396 تا پایان آبان ماه مبلغ 410 میلیارد ریال تسهیلات دام ، طیور ، شیلات و آبزیان به متقاضیان زیر بخش های کشاورزی پرداخت کردند .

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد ، این میزان تسهیلات به    1056 نفر از متقاضیان پرداخت شده است


پرداخت 3576 ميليارد ريال تسهيلات توسط بانك كشاورزي استان همدان
شعب بانک کشاورزی در استان همدان طی هشت ماهه سال جاري مبلغ 3576 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان زیربخش های مختلف پرداخت كردند.

به گزارش روابط عمومي مديريت شعب بانك كشاورزي در استان همدان، این میزان تسهیلات به بیش از 19247 نفر متقاضی پرداخت شده است.


پرداخت 63 ميليارد ريال تسهيلات مکانیزاسیون توسط بانك كشاورزي استان چهارمحال و بختیاری
شعب بانک کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری   طی 100روز اول دولت دوم تدبیر و امید در سال جاري مبلغ 63 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون برای خرید ماشین آلات ، تجهیزات و ادوات کشاورزی به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت كردند.

به گزارش روابط عمومي مديريت شعب بانك كشاورزي در استان چهارمحال و بختیاری ، این میزان تسهیلات به 335 نفر متقاضی پرداخت شد.


پرداخت 141 ميليارد ريال تسهيلات سرمایه ای توسط بانك كشاورزي استان چهارمحال و بختیاری
شعب بانک کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری  طی هشت  ماهه سال جاري مبلغ 141 میلیارد ریال تسهیلات سرما یه ای به متقاضیان زیربخش های کشاورزی  پرداخت كردند.

به گزارش روابط عمومي مديريت شعب بانك كشاورزي در استان چهارمحال و بختیاری ،با پرداخت این میزان تسهیلات به طرح های استان زمینه اشتغال مستقیم بیش از 190 نفر فراهم شد.


احداث گلخانه محصولات جالیزی با مشارکت بانک کشاورزی در شهرستان فیروزآباد استان فارس
با استفاده از تسهيلات بانك كشاورزي ، گلخانه محصولات جالیزی در شهرستان فیروزآباد  فارس به بهره برداري رسيد.

  به گزارش روابط عمومي مديريت شعب بانک كشاورزي استان فارس اين طرح با اعتباري بالغ بر 7440 ميليون ريال از محل منابع داخلی و توسعه ملی با ظرفيت 5000 مترمربع احداث شده است .

 شایان ذکر است كه با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال مستقیم3 نفر فراهم شده است.


احداث واحد 1000 تنی پرورش ماهی سردآبی با مشارکت بانک کشاورزی استان تهران
با استفاده از تسهيلات بانک کشاورزی، واحد پرورش ماهی قزل آلا  به ظرفيت 1000 تن در سال  در روستای  رودافشان شهرستان دماوند  استان  تهران  به بهره برداری رسيد .

به گزارش روابط عمومي مديريت شعب بانک کشاورزی در استان  تهران کل سرمايه اين طرح بالغ بر 60 ميليارد ريال است که 40  ميليارد ريال آن توسط تسهيلات بانک کشاورزی و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامين شد.

اين گزارش مي افزايد: با راه اندازی اين طرح ، زمينه اشتغال 5  نفر به طور مستقيم فراهم شد.


پوشش 146 هزار هکتار از اراضی اصفهان توسط صندوق بیمه کشاورزی
146 هزار هکتار از اراضی استان اصفهان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان اصفهان در سال زراعی جدید و در بخش زراعت 146 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

این گزارش می افزاید این مقدار از اراضی 50 درصد از پتانسیل زراعت بیمه پذیر استان را شامل شده و 13 عامل خطر عمومی و انتخابی را تحت پوشش قرار می دهد.



افزایش 200 درصدی سطح بیمه محصولات زراعی در استان قزوین
سطح  بیمه محصولات زراعی استان قزوین تا پایان آذر 96 نسبت به سال زراعی گذشته 200 درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومي مديريت شعب بانك كشاورزي استان قزوین با شروع عملیات بیمه پذیری محصولات زراعی در استان قزوین  2741 نفر از کشاورزان استان اقدام به خرید بیمه نامه برای محصولات زراعی خود از قبیل  گندم آبی و دیم ، جو آبی و دیم  و کلزا کردند. به این ترتیب در سال زراعی جاری بیش از 67 هزار هکتار از مزارع استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است .

این گزارش می افزاید میزان سهم یارانه دولت در حق بیمه های محصولات زراعی استان  60درصد و سهم کشاورزان 40درصد است.


تجهیز و بهسازی واحد مرغ تخمگذار 186هزارقطعه ای با مشارکت بانک کشاورزی استان قم
با استفاده از تسهيلات بانک کشاورزي ، واحد مرغ تخمگذار   با ظرفیت 186000قطعه درشهرستان سلفچگان استان قم تجهیز و بهسازی شد .
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان قم، برای تجهیز و بهسازی این واحد  بالغ بر20میلیارد وهشتصد میلیون ریال تسهیلات ازمحل اعتبار مکانیزاسیون پرداخت شد .

شایان ذکر است این واحد تولیدی زمینه اشتغالزایی 6 نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است .


جذب 107 ميليارد ريال اعتبار بخشودگی بند "و" تبصره 16 قانون بودجه سال 96 توسط بانك
شعب بانک کشاورزی در استان همدان  طی هشت ماهه نخست سال جاري مبلغ 107  میلیارد ریال اعتبار بخشودگی بند و تبصره 16 قانون بودجه سال 96 را جذب كردند.

به گزارش روابط عمومي مديريت شعب بانك كشاورزي در استان همدان، این میزان اعتبار به از 3389 پرونده تسهیلات معوق  متقاضیان تخصیص شد.

این گزارش می افزاید کل اعتبار استان در خصوص بند و تبصره 16 مبلغ 111 میلیارد ریال بوده که تاکنون96 % آن  جذب و به متقاضیان پرداخت شده است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۱۷۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبعیض در اخذ تسهیلات بانکی بین مردم و کارمندان بانک‌/ تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌ها از خرداد به‌روزرسانی نشده است

بانک‌ها همواره برخلاف مسئولیتی که دارند، بین کارمندان و شرکت‌های زیرمجموعه خود با سایر اقشار جامعه تفاوتی از جنبه اعطای تسهیلات قائل می‌شوند؛ به‌طوری که در مواردی، میزان تسهیلات اعطایی به اشخاص مرتبط بانک‌ها از تسهیلات به مردم بالاتر می‌رود.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مطابق با آمار‌های رسمی بانک مرکزی، مجموع ارزش تسهیلات کلان غیرجاری شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲، حدود ۶۴۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

نکته جالب‌توجه این است که، به ارزش حدود ۶۰ درصدی رقم فوق نسبت به پایه پولی کشور مربوط می‌شود. البته ۶۴۵ همت اشاره شده تنها مربوط به ۲۴ بانک بوده و ارقام مرتبط با موسسه اعتباری ملل، بانک ایران و ونزوئلا و ... ارائه نشده است.

همچنین مطابق با آخرین به‌روزرسانی تارنمای بانک مرکزی، در خصوص تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، شاهد تسهیلاتی بیش از ۱۶۴ هزار میلیاردتومانی هستیم. البته رقم فوق از خرداد ۱۴۰۲ تا به امروز تغییر نکرده است. درواقع بانک مرکزی با وجود الزام قانونی (مفاد جزء (۵) بند (ح) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور) مربوط به انتشار گزارش در خصوص آمار تسهیلات پرداختی به کارکنان، مدیران و اعضای هیئت‌مدیره بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، اما اعداد فوق را حدود یک سال به‌روزرسانی نکرده است.

از طرفی، بررسی‌ها بیانگر آن است که در سال گذشته ۱۵۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به بیش از ۷۷۱ هزار نفر پرداخت شده است، همچنین میزان تسهیلات فرزندآوری نیز حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان بوده که رقم فوق نیز به بیش از ۷۳۸ هزار متقاضی پرداخت شده است.

۷۸۰ میلیون تومان، متوسط تسهیلات پرداختی بانک‌ها به کارمندان خود

نکته جالب‌توجه این بود که تسهیلات پرداختی بانک‌ها (۱۶۴ همت) به حدود ۲۱۰ هزار کارمند اعطا شده است، به بیانی شاهد متوسط تسهیلات پرداختی ۷۷۸ میلیون تومانی بانک‌ها به کارمندان خود هستیم.

این موضوع در حالی بوده که کماکان ۱۴۹ هزار نفر در صف تسهیلات ازدواج و ۲۸۰ هزار نفر نیز منتظر پرداخت تسهیلات فرزندآوری هستند که البته به دلیل عدم وجود ظرفیت خالی، بسیاری از افراد قادر به ثبت نام نیستند؛ درواقع متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به مراتب، بسیار بیشتر از ارقام اعلامی هستند.

از سوی دیگر، انتشار ارقام دریافت‌کنندگان تسهیلات کلان بانکی از سوی بانک مرکزی نیز حکایت از آن دارد که شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین، دریافت‌کنندگان تسهیلات شناخته می‌شوند، به‌عنوان نمونه گروه مادرتخصصی توسعه صنایع و معادن خاورمیانه (زیرمجموعه بانک پاسارگاد) با ۱۳۴ همت، بنیاد تعاون ناجا (مرتبط با بانک سپه) با ۷۴ همت، ایران مال (از شرکت‌های بانک آینده) با ۵۷ همت و گسترش انرژی پاسارگاد (از شرکت‌های بانک پاسارگاد) با ۴۱ همت به‌راحتی تسهیلات کلان را از بانک‌های مرتبط با خود دریافته کرده‌اند.

درحالی که بسیاری از مردم در دریافت وام‌های خرد، مشکلات متعدد دارند، همچنین بسیاری از صاحبان کسب‌وکار و افراد متقاضی وام‌های خوداشتغالی نیز هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند و با بهانه‌هایی نظیر کمبود منابع روبرو می‌شوند.

متأسفانه، رویکرد بانک‌ها در خصوص تسهیلات اعطایی به کارمندان و شرکت‌های زیرمجموعه خود همچنان ادامه دارد، امری که خود یکی از علل اصلی نقدینگی رو به رشد کشور است.

بانک‌ها عامل کمبود منابع بخش‌هایِ تولیدی

آلبرت بغزیان، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو پیرامون پرداخت تسهیلات به شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها گفت: مسئله پرداخت تسهیلات بانک‌ها به شرکت‌های زیر مجموعه و حتی کارمندان خود، موضوع جدیدی نیست و از گذشته بانک‌ها به زیرمجموعه‌های خود با نرخ‌های بسیار پایین وام سنگین پرداخت می‌کردند.

بغزیان با انتقاد از پرداخت این تسهیلات کلان بیان کرد: این موضوع منجر به کمبود منابع برای تسهیلات‌دهی به بخش‌های تولیدی می‌شود، ولی اینکه این مسئله تخلف محسوب می‌شود یا خیر باید توسط بانک مرکزی بررسی شود.

وی دررابطه با دلیل تسهیلات سنگین بانک به کارمندان توضیح داد: بانک علاوه بر اینکه با پرداخت وام به کارمندان نیرو‌های خود را حفظ می‌کنند، برای بازپرداخت اقساط بانکی هم می‌تواند مبلغ موردنیاز را از حقوق کارمندان کسر کنند و این مسئله به نفع بانک است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تهاتر منابع مالی در پرداخت تسهیلات بانکی به زیرمجموعه دیگر مؤسسات مالی بیان کرد: بانک‌ها راهکار‌های دریافت و پرداخت تسهیلات بانکی به کارمندان خود را پیدا می‌کنند به طور مثال بانکی با سپرده‌گذاری در بانک دیگر به زیرمجموعه آن تسهیلات می‌دهد و برعکس.

وی در خصوص نظارت بانک مرکزی به پرداخت تسهیلات بانک‌ها عنوان کرد: لازم است تا بانک مرکزی بر اساس قوانین بانک‌ها به مسئله پرداخت تسهیلات کلان به زیرمجموعه بانک‌ها ورود کند و در خصوص اینکه با چه نرخ و هدفی به چه کسانی وام تعلق‌گرفته و در چه حالتی تخلف است، گزارش دقیقی ارائه دهد.

بغزیان در پایان با اشاره به احاطه بانک‌ها بر بزرگ‌ترین نهاد پولی و مالی کشور، پیش از ریاست فرزین بر بانک مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر اقتدار بانک مرکزی بر بانک‌ها تقویت شده و ضرورت دارد تا این مسئله پرداخت تسهیلات کلان بانکی توسط این نهاد بررسی شود.

دیگر خبرها

  • اهتمام بانک کشاورزی به تحقق امنیت غذایی با مشارکت مردم
  • تبعیض در اخذ تسهیلات بانکی بین مردم و کارمندان بانک‌/ تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌ها از خرداد به‌روزرسانی نشده است
  • وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن | وام ۳۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • بانک‌ها تا پایان اردیبهشت نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن اقدام کنند
  • اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی به گیلان
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه