Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جام نیوز، این روزها اینستاگرام به رسانه ای قدرتمند مبدل شده به گونه ای که می‌تواند الگوهای مثبت و منفی زیادی را به مخاطبان خود، که اکثرا جوانان هستند، ارائه دهد. آمار افراد بی نام و نشان که با بدترین شکل ممکن از فرهنگ زندگی برخوردار هستند و اثرات مخربی روی فرهنگ و نوع رفتار خانوادگی و اجتماعی جوانان و نوجوانانی که به طور ناخود آگاه هر روزه در صفحات مجازی با آن ها رو به رو می شوند، می گذارند بسیار بالاست اما در این میان افرادی هم هستند که توانستند موج اینستاگرام را تا حدی به سمت مثبت تری هدایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از این افراد آناشید حسینی، طراح لباس 25 ساله ای، است که نوع حجاب و پوشش شیک و به روز او تعداد زیای از افرادی که به حجاب علاقه و تمایل چندانی نداشته اند را به این مقوله علاقه مند کرده است.

 

خبرگزاری برنا با آناشید حسینی درباره حجاب و علاقه مندی دختران نوجوان و جوان گفتگویی داشته است که در ادامه می‌خوانید.

 

در ابتدا بگویید چند سال دارید و در چه رشته ای تحصیل کردید؟

من 25 سال دارم و در رشته معماری تحصیل کرده ام. شاید این حرف کلیشه ای باشد اما از ابتدا به رشته تحصیلی ام علاقه نداشتم و زمانی که درسم تمام شد به دنبال علایق کودکی ام رفتم. در مورد من این مساله واقعا کلیشه نبود و من از کودکی به کار طراحی لباس علاقه داشتم و حتی برای عروسک‌هایم لباس می‌دوختم.

 

چطور بعد از معماری سر از طراحی لباس در آوردید؟

پس از پایان دوره تحصیلم یک خلاء در خودم احساس کردم. شاید یک روزی معماری را ادامه دهم اما به این خاطر که شاید بخواهم ارشد بخوانم یا شاخه تحصیلی ام را به پژوهش هنر تغییر دهم. انتخاب طراحی لباس در ابتدا دغدغه‌ام بود و چون محجبه بودم همیشه دوست داشتم لباس‌های خوب و روی مد بپوشم ولی لباس‌هایی که در بازار و مزون‌ها وجود می دیدم با معیارهای من همخوانی نداشت و نمی‌توانستم آن‌ها را برای خودم انتخاب کنم. در این میان دو، سه خیاط شخصی داشتم که لباس‌ها و مانتوهای روز مره‌‌ام را که خودم طراحی می‌کردم آن‌ها می‌دوختند. بعدها به این رشته بیشتر علاقه مند شدم و کلاس خیاطی رفتم، سپس به طور آزاد در کلاس‌های طراحی شرکت کردم و به این فکر افتادم حتما خیلی از خانم‌ها مانند من چنین دغدغه‌ای دارند و دوست دارند شیک پوش و به روز باشند در عین حال حجاب شان هم حفظ شود برای همین تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم.

 

 

شما برای برند حجاب ترکیه کار می‌کنید؟

نه هیچ برند خاصی در کار نیست، این برند متعلق به من و کاملا شخصی است. اتفاقا من دیروز این برند را ثبت کردم، ضمن اینکه سفارش از هیچ جای دیگری نیست.

 

گفته بودید نمی خواهید شما را مدل خطاب کنند و از این کار ناراحت می‌شوید اما به هر حال شما کاری را تبلیغ می‌کنید. اگر عنوان مدل را به آن اطلاق نکنیم چه عنوانی برای این کار می‌توان به کار برد؟

خیلی سعی کردم عنوان مدل را روی من نگذارند اما گاهی در صفحات مختلف می‌بینم از عکس‌های من سوء استفاده می‌کنند و با عنوان  مدل محجبه پر سرو صدای ایران از آن نام می‌برند. این اتفاقات واقعا ناراحت کننده است، به خاطر پوششی که دارم این اسم کمی برایم سنگین و غیر قابل هضم است. حتی همسرم هم دوست ندارد من با این اسم شناخته شوم، خودم هم تمایلی ندارم زیرا نه این کار را بلدم و نه چیزی در موردش می‌دانم.

 

فضای اینستاگرام مملو از صفحات پورن است و بسیاری از نوجوانان و جوانان ما به آن مراجعه می‌کنند و حتی آنها را الگوی خود قرار می‌دهند. اما در ایران شما تا حدی تابوشکنی کرده و در مدت  کمی که صفحه خود را باز کردید تعداد زیادی از دختران جوان را به حجاب علاقه مند ساختید.

 

بله، دقیقا. اما از ابتدا قصدم تبلیغ نبوده و خودم را به هیچ عنوان مبلغ حجاب نمی‌دانم. من فقط پوششم به این شکل است و حتی شاید خودم هم نتوانم خیلی چیزها را رعایت کنم. دختران جوان  زیادی به من پیام می‌دهند و بدون اغراق باید بگویم از هر 50 پیامی که دارم 30 پیام از زنان و دخترانی است که پوش شان با من فرق دارد و اصلا حجاب ندارند ولی می‌گویند ما به حجاب علاقه‌مند شده‌ایم و چقدر خوب است که شما حجاب را به این شکل نشان می‌دهید و بعد عکس‌های محجبه‌شان را برای من می‌فرستم. این برای من حس خوبی است، حتی یک دختر خانم مسیحی هم به من پیام داد و گفت تصمیم دارم از این به بعد  با حجاب باشم و گفته بود من اعتقادی به حجاب نداشتم اما انگار حجاب ارزش من را در جامعه بالا می‌برد.

 

 

افرادی هم بوده اند که شما را متهم به جلوه اشتباه از حجاب کردند؟

بله، در این میان افرادی هم هستند که گارد می‌گیرند و به من می‌گویند تو داری اشتباه تبلیغ می‌کنی و حجاب این نیست. باز هم تکرار می‌کنم من مبلغ حجاب نیستم چون آدم کاملی در این زمینه نیستم، فقط شاید نسبت به بقیه پوششم بیشتر باشد نه اینکه کامل است. خیلی‌ها به من می‌گویند تو در این زمینه تبلیغ می‌کنی در حالی که پوشش خودت مشکل دارد. یک عده هستند که حجاب را فقط در چادر می‌بینند و نظرشان هم قابل احترام است ولی من فقط سعی می‌کنم لباس‌هایی را برای افرادی طراحی کنم که پوششی مانند من دارند تا راحت‌تر بتوانند انتخاب کنند.

 

فکر می‌کردید زمانی به طور ناگزیر در مسیری قرار بگیرید و افرادی را با خودتان همگام کنید که انتقاد منفی نسبت به حجاب دارند؟

نه اصلا چنین فکری نمی‌کردم، البته اطرافیانم به ویژه همسرم به من می‌گفتند تو اگر روزی در زمینه پوشش و لباس اسلامی کاری انجام دهی و دیگران این لباس‌ها را تن تو ببینند شاید خیلی خوش شان بیاید ولی من باور نمی‌کردم. اما از ساعت‌های اولی که در صفحه شخصی‌ام شروع به فعالیت کردم دیدم که خیلی از افراد استقبال می‌کنند.

 

چند روز است  که صفحه شخصی خود را در اینستاگرام باز کرده‌اید؟

 فکر می‌کنم تا دو، سه روز دیگر یک ماه می شود.

 

برخی از لباس‌ها واقعا زیبا و مناسب نیستند اما صرفا به خاطر اینکه برند هستند مردم آن‌ها را تهیه می‌کنند. به نظر شما مرز بین شیک پوشی و برند بازی کجاست؟

شاید ما یک کیف را ببینیم که از یک برند معروف است که البته چندان زیبا هم نیست اما می‌گوییم چه کیف خوبی! این یک تصور غلط است که بین ما جا افتاده و من هم خیلی مواقع دچار این اشتباه می‌شوم. اگر بخواهیم منطقی به آن فکر کنیم، می‌توان گفت شیک پوشی هیچ ربطی به برند پوشی ندارد. من اخیرا سعی می‌کنم به برندها توجه نکنم چون پیش از این خیلی اعتقاد داشتم کیف و کفشی که می‌پوشم باید برند باشند اما جدیدا به این نتیجه رسیده ام حداقل ما طراحان سعی کنیم این دیدگاه و نگرش غلط را از جامعه پاک کنیم. خوش پوش باشیم ولی لباس‌هایی با قیمت‌های مناسب‌تر استفاده کنیم. خیلی ها به من می‌گویند تو الگو شده ای اما چرا باید کیف چند میلیون تومانی دستت بگیری؟ به نظر من هم آنها راست می‌گویند، اگر قرار است من الگوی کسی باشم نباید از لباس‌های خیلی گران استفاده کنم.

 

شما واقع یک کیف چند میلیون تومانی استفاده می‌کنید؟

تا قبل از این‌ها شاید بیشتر اما تقریبا چهار و پنج ماهی است که سعی می‌کنم این کار را نکنم چون واقعا لزومی ندارد. به نظرم آن کیف را هر کسی که دستش بگیرد خوش تیپ می‌شود، هنر واقعی این است که میلیون‌ها تومان خرج نکرد ولی بتوان خوش تیپ بود.

 

شاید خیلی از دختران و زنان جوان می‌خواهند شیک پوش باشند اما هزینه‌ها به قدری بالاست که نمی‌توانند. چقدر برای شیک بودن باید هزینه صرف کرد؟

واقعا اینطور نیست همین که یک دختر خانم بتواند نظافت و آراستگی خودرا حفظ کند کافی است. حتی اگر یک مانتو دارد آن را به خوبی و تمیز نگهداری کند. من در دوران دانشگاهم فقط دو مانتو داشتم و همان دو مانتور را یک سال خیلی مرتب و تمیز نگهداری می‌کردم. وقتی ظاهر فرد تمیز باشد و از رنگ های متنوع استفاده کند می‌تواند خوش تیپ باشد. به نظر من مهمترین نکته خوش تیپی برای یک خانم این است که تمیز باشد.

 

 

حرف آخر.

چیزی که من را ناراحت می‌کند تفکر برخی افراد و اعمال عقیده شان است که به من می‌گویند تو مبلغ حجابی چرا مانتو قرمز می پوشی؟ قرمز جلب توجه می کند و یا چرا یک جاهایی مچ دستت مشخص شده. من باز هم تاکید می کنم اصلا خودم را مبلغ حجاب نمی‌دانم. من فقط کسی هستم که پوششم به این شکل است. امیدوارم روزی به این درجه برسم که بتوانم اسم خودم را مبلغ بگذارم یعنی این جسارت را داشته باشم ولی در حال حاضر خودم را در این حد نمی‌دانم و دلم می‌خواهد همه این را بدانند. که من فقط یک طراح لباسم آن هم از نوع تازه کار.

 

115

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوگو گوگل به‌مناسبت نوروز ۱۴۰۳ تغییر کرد؛ اما ایرانی‌ها از دیدن آن محروم‌اند

گوگل به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ لوگو موقت جدیدی رونمایی کرده است که نمی‌توان آن را در ایران مشاهده کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، گوگل به‌مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ «دودل» جدیدی طراحی کرده است که از فردا ۲۹ اسفند (۱۹ مارس) به‌نمایش درمی‌آید.

دودل به تغییر موقتی لوگو گوگل در صفحه‌ی اصلی این موتور جست‌و‌جو اشاره می‌کند. گوگل همواره هنگام تولد اشخاص سرشناس، سال نو و تعطیلات ویژه، لوگویش را به‌طور موقتی با طراحی جدید که در دل آن عبارت Google به چشم می‌خورد، جایگزین می‌کند.
گوگل از سال ۲۰۰۴ به بعد، هر سال به مناسبت نوروز دودل ویژه‌ای طراحی کرده است تا با این جشن بزرگ ایرانی همراه شود.

گفته می‌شود که دودل‌ها یکی از پربازدیدترین بخش‌های اینترنت هستند و میلیاردها نفر آن‌ها را می‌بینند. به همین دلیل طراحی دودل نوروز ۱۴۰۳ اتفاقی ویژه برای ما ایرانی‌ها است.

دودل نوروز ۱۴۰۳ توسط پندار یوسفی، مدیر ایرانی تیم UX گوگل ترنسلیت، ساخته شده است. یوسفی می‌گوید طراحی دودل نوروز، برای او حکم رؤیای به‌حقیقت‌پیوسته را دارد و از این بابت بسیار خوشحال است.

پندار یوسفی در طراحی دودل نوروز ۱۴۰۳ تلاش کرده است به نمادهای مهم ارجاع دهد. او می‌گوید قراردادن تمامی نمادهای نوروز در داخل یک لوگو کار دشواری بود؛ اما توانست با تحقیقات فراوان درباره‌ی لباس‌های نوروز و سنت‌های دیرینه‌، در نهایت به طرح جذابی دست پیدا کند. یوسفی می‌گوید که برای لوگو نوروز ۱۴۰۳ گوگل، از خاطره‌های شیرین کودکی‌اش الهام گرفته است.

در بخشی از دودل نوروز شاهد چند حیوان دوست‌داشتنی هستیم که دور هم جمع شده‌اند و در کنار هفت‌سین منتظرند تا آغاز سال جدید را جشن بگیرند. یوسفی از رنگ‌های زنده، گل و درخت استفاده کرده است تا روح نوروز را به‌نمایش بگذارد. او می‌گوید: «حتی در دوران پرچالش، روح نوروز (وعده‌ی تازگی و فرا رسیدن روزی جدید) نور امید به همراه دارد.»

دودل‌های گوگل معمولاً برای کاربران ایرانی که از ابزارهای VPN استفاده نمی‌کنند، به‌نمایش درنمی‌آیند. متأسفانه این شرایط برای دودل نوروز هم برقرار است. گوگل تأیید کرده که این دودل را در کشورهایی مثل آذربایجان، ترکمنستان، ایالات متحده، کانادا، پاکستان و هند نشان می‌دهد، اما خبری از ایران نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تبریک نوروزی شهردار رم به ایرانیان ذخيره‌سازي 5 هزار تن پرتقال و سيب براي عيد نوروز

دیگر خبرها

  • عکس| لوگو گوگل به‌مناسبت نوروز ۱۴۰۳ تغییر کرد؛ اما ایرانی‌ها از دیدن آن محروم‌اند
  • لوگو گوگل به‌مناسبت نوروز ۱۴۰۳ تغییر کرد؛ اما ایرانی‌ها از دیدن آن محروم‌اند
  • عطر بهارنارنج در شهر پرجاذبه ساری/ خانه های تاریخی دیدن دارد
  • گلایه مندی شهروندان قمی از شیوه اجرای طرح کالابرگ فجرانه
  • مبلغ حق عائله مندی پیشنهادی وزیر کار برای حقوق ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • عارف به رئیس قوه قضائیه نامه نوشت/ فیلم برداری از زنان و دختران به بهانه مبارزه با بی حجابی هیچگونه توجیه عقلانی، شرعی و اخلاقی ندارد
  • درخواست محمدرضا عارف از رئیس قوه قضاییه برای جلوگیری از اقدامات خلاف قانون در جامعه به بهانه امر به معروف و نهی از منکر: فیلم برداری از زنان و دختران به بهانه مبارزه با بی حجابی هیچگونه توجیه عقلانی، شرعی و اخلاقی ندارد/ لایحه حجاب بر اساس تفکرات ایدئولوژ
  • از رؤیا تا واقعیت! /نگاهی روان‌شناختی به سودای بازیگرشدن در دختران جوان
  • از دیدن این حیوانات در مترو تهران تعجب نکنید!
  • ساخت خوابگاه برای دختران دانشجوی غرب کشور/ معرفی زوجین برای دریافت تسهیلات «ایران جوان»