Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@02:22:35 GMT

قاتل کبوترباز ،بیمار روانی نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۲۱۵۰۳

قاتل کبوترباز ،بیمار روانی نیست

ساعت24 -کمیسیون 5 نفره پزشکی قانونی نیز پس از بررسی‌های تخصصی، سلامت روانی پسر کبوترباز را تأیید کرد که با کشاندن پسر 11 ساله همسایه به خانه، او را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده بود.

روزنامه ایران: کمیسیون 5 نفره پزشکی قانونی نیز پس از بررسی‌های تخصصی، سلامت روانی پسر کبوترباز را تأیید کرد که با کشاندن پسر 11 ساله همسایه به خانه، او را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
17 شهریور امسال پسر 11 ساله‌ای به نام ابوالفضل ناپدید شد. پس از اعلام موضوع به پلیس و شروع تحقیقات، مشخص شد ابوالفضل ساعاتی قبل برای رفتن به پارک، خانه را ترک کرده است. شاهدان نیزگفتند او را آخرین بار همراه پسرجوانی به نام علی دیده‌اند. بدین ترتیب مأموران خیلی سریع خود را به خانه پسرجوان رساندند. تا اینکه او پس‌از دستگیری و بازجویی به قتل ابوالفضل اعتراف کرد.«چون در کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودم احتمال می‌دادم ابوالفضل هم گرفتار چنین سرنوشتی شود. به‌همین خاطر او را به بهانه دیدن کبوترهایم به خانه کشانده و درفرصتی مناسب با چاقو به جانش افتادم. بعدهم جسدش را داخل چمدانی گذاشته و با کمک برادرم در جاده قم رهایش کردیم.»با راهنمایی عامل جنایت، جسد ابوالفضل پیدا شد و پسر جوان به اتهام قتل وبرادرش نیزبه اتهام مخفی کردن جنایت بازداشت شد. با وجود این متهم اصلی برای بررسی صحت وسلامت روانی‌اش و با دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران به پزشکی قانونی معرفی شد. متخصصین مربوطه نیزپس ازبررسی‌های لازم سلامت روانی او را تأیید کردند. اما پسر جوان به نظریه پزشکی قانونی اعتراض کرد و برای بررسی‌های دوباره به کمیسیون سه نفره پزشکی قانونی معرفی شد. درحالی که کمیسیون سه نفره نیز صحت روانی پسر جوان را تأیید کردند، متهم بازهم به نظریه اعتراض کرد. بنابراین بار دیگر به دستور بازپرس «دشتبان»، متهم به کمیسیون 5 نفره پزشکی قانونی معرفی شد که بازهم سلامت روانی‌اش تأیید شد. کاشت مو بدون جراحی و خونریزی + تخفیف ویژه

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۱۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/

محمد سنادی‌زاده متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم وفناوری آنا، در رابطه با پیشرفت‌های علم پزشکی در حوزه پیوند کلیه اظهار کرد: بنده اولین پیوند کلیه را در ایران با همکاری تیم پیوند کلیه در سال ۱۳۴۷ در بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی شیرازانجام داده‌ام.

وی ادامه داد: در آن سال‌ها امکانات پزشکی بسیار محدود بود، کلیه مصنوعی، آنتیژن‌های مخصوص HLL و دارو‌های جدیدی که الان در اختیار است را نداشتیم. پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی اصلا قابل مقایسه با سال‍‌های گذشته نیست.

متخصص جراحی کلیه افزود: در گذشته سعی می‌شد کلیه را از افراد نزدیک به بیمار پیوند دهیم درحالی که اکنون روش پیوند و راه‌های دریافت کلیه تغییر کرده است. ما در بیمارستان نمازی از دو جسد کلیه گرفته و به دو بیمار که در انتظار دریافت کلیه بودند پیوند زدیم. یک بیمار حدود ۱۶ سال با همان کلیه زندگی کرده و علائم طبیعی داشت.

سنادی‌زاده گفت: حدود ۹ پیوند کلیه برای ۷ بیمار در بیمارستان نمازی شیراز و ۵۰ پیوند هم در بیمارستان شهدای تجریش تهران انجام داده‌ام.

وی به پیشرفت‌های پزشکی اشاره و مطرح کرد: خوشبختانه امکانات بسیار خوبی در اختیار جراحان پیوند کلیه قرار گرفته است. ایران جز اولین کشور‌هایی بود که جراحی پیوند کلیه را آغاز کرد. تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است که این آمار بسیار خوب نشان دهنده پیشرفت‌های کشورمان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • شناسایی قاتل کشتی تایتانیک در یک عکس ۱۱۲ ساله (+عکس)
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی