Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند بیان کرد: باید قوانین زائد در امر صادرات را حذف کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن احتشام چهارشنبه شب در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه خراسان جنوبی بیان کرد: فعالان اقتصادی راه توسعه را به خراسان جنوبی باز کرده اند.

وی شعار روز ملی صادرات را «صادرات، تکرار عزم ملی است» عنوان کرد و گفت: باید متناسب با این نامگذاری  برای رسیدن به رشد هشت درصد صادراتی تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتشام با بیان اینکه سرمایه گذاری، تولید، اشتغال و صادرات در گرو عزم ملی است، افزود: باید تمامی فعالان اقتصادی و مسئولان ذیربط در راستای رفع مشکلات صادرات نیز تلاش کنند.

وی خواستار توجه به سرمایه گذاری در عرصه تولید شد و افزود: بانک های تخصصی، صادر کنندگان را در زمینه تامین سرمایه در گردش همکاری کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان کرد: همچنین صندوق توسعه ملی باید روند جذب تسهیلات را برای واحدهای کوچک اقتصادی نیز آسان کند.

نرخ ارز، واقعی و ثابت شود

احتشام با بیان اینکه باید قوانین ضایع صادراتی حذف شوند، افزود: همچنین باید نرخ ارز، واقعی و ثابت شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: در حال حاضر نرخ ارز نوسانات زیادی داشته که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: سازمان توسعه وتجارت باید در شرایط بحرانی و غیر قابل پیش بینی، صادرکنندگان را نیز حمایت کند.

احتشام با بیان اینکه بخش خصوصی باید در امر بازاریابی نگاه خود را تغییر دهد، افزود: نباید نگاهمان تنها به بازار افغانستان باشد.

نقشه صادراتی خراسان جنوبی آماده شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اظهار کرد: باید نقشه صادراتی خراسان جنوبی آماده شده و ظرفیت های استان نیز مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید صادرات را تخصصی و رقابت ها را نیز سازنده کنیم، اظهار کرد: رقابت های منفی معضلی بزرگ برای فعالان اقتصادی است.

احتشام با بیان اینکه کارت اهمیت باید در کنار کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی تهیه شود، افزود: همچنین باید در صادرات از خام فروشی ها دوری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید فرصت های شغلی را صادر کنیم، اظهار کرد: توجه به مولفه های اقتصاد مقاومتی راهکاری مناسب برای اشتغالزایی است.

احتشام بیان کرد: تولیدات باید متناسب با استانداردهای داخلی و بسته بندی های منطبق بر نیاز مشتری شکل گیرد.

مشوق های صادراتی به موقع پرداخت شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند خواستار ارائه آموزش به تولید کنندگان شد و افزود: تاکنون ۱۰۰ دوره آموزشی توسط اتاق بازرگانی بیرجند ارائه شده است.

وی با اشاره به مشوق های صادراتی بیان کرد: این مشوق ها باید به موقع پرداخت شود.

احتشام خواستار بازگشایی بازارچه های مرزی شد و گفت: در این راستا، طرحی توجیهی آماده شده و عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

احتشام با بیان اینکه اتاق بازرگانی بیرجند دارای ۶۷۰ عضو است، افزود: از این تعداد ۱۷۵ عضو فعال هستند.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به اعضای اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: اعزام هیئت های تجاری و بستر سازی حضور فعالان اقتصادی در نمایشگاه های بین المللی از جمله اقدامات انجام شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۱۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی به دلیل کوتاهی در معرفی استان کرمان گفت: وظیفه وزارت میراث فرهنگی است که کرمان را معرفی کند و سوال اینجاست که کرمان با این همه ظرفیت‌های گردشگری چه جایگاهی دارد؟ 

سیدمهدی طبیب زاده ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کرمان و ظرفیت‌های آن متاسفانه آنگونه که باید معرفی نشده است.

وی با بیان این مطلب که کرمان نسبت به سایر استان‌های دیگر ناشناخته‌تر است، تصریح کرد: باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و رسانه‌ها کرمان را با آنچه که هست، معرفی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: به دنبال معرفی متفاوت و واقعی استان کرمان هستیم و کرمان را به عنوان مقصد گردشگری و سرمایه‌‍گذاری قرار دهیم.

وی ادامه داد: رونق اقتصاد گردشگری کرمان مستلزم ورود توریست داخلی و بین المللی است و جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند در این زمینه کمک کند.

طبیب زاده عنوان کرد: رسانه‌های استان در برگزاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار موثر خواهند بود.  

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: برای برگزاری این جشنواره باید همه نهادها و سازمان‌ها همکاری کنند زیرا میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی به تنهایی نمی‌تواند آن را برگزار کنند.

وی اظهار کرد: صاحب نظران بگویند که تولید محتوای کرمان چگونه باشد تا گردشگران به استان جذب شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج