Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: جنگ دشمن با ما جنگ اقتصادی است و اگر مسئولان برای صادرات و تولیدات سخت‌گیری اضافه داشته باشند به طور یقین ناخواسته در پازل دشمن حرکت می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان،حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در آئین تقدیر از صادرکنندگان نمونه خراسان ‌جنوبی که با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که مروج‌الشریعه استاندار خراسان ‌جنوبی تفکر اقتصادی داشته و تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه انجام گرفته که ستودنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر در خراسان جنوبی برای زیرساخت‌ها در بحث صادرات، بازارهای مرزی و بازارچه‌های مرزی استان نیازمند کمک هستیم تا صادرکنندگان از آن بهره‌مند شوند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که متاسفانه اکثر بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی غیرفعال است، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌هایی در راستای رونق بازارچه‌های مرزی استان مورد نیاز است که توجه ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام عبادی صادرکنندگان استان را نیازمند مشوق‌ جدی دانست و تصریح کرد: کمیسیون مشترک ایران و افغانستان مصوبات خوبی داشته که بایستی مورد پیگیری قرار گیرند که اگر اجرایی شود راه‌گشای مشکلات استان در بخش مرز خواهد بود.

وی با اشاره به انجام موضوع هدفمندی یارانه‌ها متذکر شد: بخشی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها قرار بود به بخش تولید برگردد که در عمل شاهد آن نبودیم و بایستی به تولیدکنندگانی که نگاه به صادرات دارند توجه ویژه شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تصریح کرد: در خصوص فراهم شدن زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی و نمایشگاه بین‌المللی بیرجند باید مساعدت بیشتری شود.

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به این مهم که خراسان‌جنوبی از جهت صادرات زمینه خوبی دارد، یادآور شد: زمینه‌های متنوع می‌تواند درآمدهای صادراتی بالاتری داشته باشد و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی اگر در خارج معرفی خوبی از آن‌ها صورت گیرد قطعا بسیار طالب دارند.

وی اضافه کرد: صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان در تمام بخش‌ها باید نگاه بین‌المللی داشته باشند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که دفتر وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی ایجاد شده است، گفت: برای تشکیل این دفتر در استان، ما نمایندگان خون دل‌های زیادی خورده‌ایم و این‌که می‌بینیم در جلسه امشب، مسئولان این دفتر دعوت نشده‌اند یا به نوعی حضور ندارند، باعث تأمل بوده و جای نگرانی است.

حجت‌الاسلام عبادی ادامه داد: اگر صادرکنندگان و تولیدکنندگان با دفتر وزارت امور خارجه در استان، ارتباط و تعامل خوبی داشته باشند می‌تواند در رونق صادرات و معرفی محصولات استان بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به این که استارت‌آپ‌ها رمز موفقیت اقتصادی هر کشوری است، تبیین کرد: جنگ دشمن با ما جنگ اقتصادی است و اگر مسئولان برای صادرات و تولیدات سخت‌گیری اضافه داشته باشند به طور یقین ناخواسته در پازل دشمن حرکت می‌کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و یادآور شد: جای بسی تأمل است که همان  کسانی که برای ما تحریم ایجاد کردند، در اغتشاشات برای مشکلات اقتصادی ما اشک تمساح می‌ریزند!

حجت‌الاسلام عبادی افزود: ایران علی‌رغم این‌که در جهش اقتصادی بزرگ قرار داشت، متأسفانه دشمن با تحریم از این جهش جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر این مهم که باید مسئولان و دستندرکاران کار تولید، صادرات و مباحث اقتصادی را تسهیل کنند،مطرح کرد: نیاز جدی وجود دارد که اتاق‌های فکری برای تسهیل کار مردم تشکیل شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هر چند دشمن می‌داند با راه‌اندازی این اغتشاشات کاری از پیش نمی‌برد اما هدفش بازهم ضربه زدن اقتصادی به کشورمان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند

علی اسماعیلی گفت: این وظیفه مجریان قانون است که توجه ویژه ای به موضوع قانون جهش تولید دانش بنیان داشته باشند و وظیفه خود می‌دانیم برای این اولویت کاری شبانه روز اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: توجه به افراد متخصص و همچنین نخبگان دانشگاهی در هر ۲ حوزه سیاست‌گذاری و اجرا، امری ضروری است. بر همین اساس این ۲ حوزه باید به صورت هماهنگ عمل کنند تا بتوانند موفقیت‌های مطلوبی را در راستای توسعه اقتصادی و فناوری کشور ایجاد کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی به عنوان مرکز (هاب) انرژی و یکی از موثرترین مراجع پرورش شرکت‌های فعال در حوزه انرژی گازی و نفتی کشور شناخته شده است که این موضوع نشان می‌دهد این استان با وجود فاصله جغرافیایی با شرکتهای فعال در جنوب کشور می تواند با وجود سرمایه‌های انسانی نخبه و هوشمند و منابع و ظرفیت‌های ارزشمند راهگشای بزرگی در صنایع حوزه انرژی کشور باشد.

اسماعیلی افزود: این مساله نقطه قوت خراسان رضوی به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌های مناسب و استفاده از تخصص‌ها و منابع موجود می‌تواند به توسعه‌ اقتصادی منطقه و کشور کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نخبه در حال فعالیت هستند و حفظ و حمایت واقعی از این نخبگان جزو وظایف و ماموریتهای این مجموعه به شمار می‌رود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: با توجه به رویکرد دولت خدمتگزار بر ساخت مسکن، می توان ایده و طرح مسکن فناوران را برای نیروهای نخبه نیز پیگیری کرد.

اسماعیلی افزود: امید است با حمایت های مسوولان خراسان رضوی و حرکت رو به جلوی دولت سیزدهم در انگیزه بخشی و اعتبار بخشیدن به نخبگان کشور قدمی شایسته برداشته شود.

"قانون جهش تولید دانش بنیان" که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۱ مجلس و تایید شورای نگهبان ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد